PDA

View Full Version : Tone Knopjes Stuk



888_Gerrinezzzz
21 oktober 2008, 14:51
Hallo iedereen van het forum, ik heb sinds kort een probleempje gevonden bij mijn elektrische gitaar. Mijn 2 tone knopjes funktioneren niet meer. Wat zou het probleem kunnen zijn? Hij was toevallig een jaartje terug gerepareerd omdat mijn schakelaartje het toen niet deed.

Mr.Fingers
21 oktober 2008, 14:59
wat bedoel je met stuk? totaal geen functie meer (je kan eraan draaien zonder er iets gebeurd) of zorgen ze nu voor een volumeverlies als je eraan draait?


indien het eerste: potmeter zelf kapot, draad naar potmeter kapot -> vervangen
indien het tweede: condensator kapot -> vervangen

Megadeth22
21 oktober 2008, 15:04
wat bedoel je met stuk? totaal geen functie meer (je kan eraan draaien zonder er iets gebeurd) of zorgen ze nu voor een volumeverlies als je eraan draait?


indien het eerste: potmeter zelf kapot, draad naar potmeter kapot -> vervangen
indien het tweede: condensator kapot -> vervangen
Hoeveel kost de eerste optie als je het laat doen bij een winkel?
Ik kan niks qua vervangen / maken en bij mij zijn ze allebei kapot als in.. geen functie meer.

Mr.Fingers
21 oktober 2008, 15:06
potmetertjes kosten 5€ tstuk, laten maken in een winkel... reken op 30€

888_Gerrinezzzz
21 oktober 2008, 15:16
ik bedoel je kan aan allebei de knopjes draaien, alleen gebeurd er helemaal niks. Wel raar want toen mijn 3-stands schakelaar stuk was hadden ze mij verteld dat het lag aan kapotte potmetertjes. Nu doet mijn 3-stands schakelaar het nog gewoon maar zijn toch allebei mijn potmeters stuk. Naja, maakt verder niet zoveel uit. Als mijn snaren eerdaags aan vervanging toe zijn breng ik heb wel naar een gitaar winkel om het te laten maken.

Mr.Fingers
21 oktober 2008, 15:19
dan is er waarschijnlijk een verbindingetje gelost tussen schakelaar & knop. Gewoon is binnenbrengen in de winkel

snaarplukker
21 oktober 2008, 21:10
Hoeveel kost de eerste optie als je het laat doen bij een winkel?
Ik kan niks qua vervangen / maken en bij mij zijn ze allebei kapot als in.. geen functie meer.
Ik zie dat je niet ver van me af woont en ik niet zo ver van Guitarsupplies.
Dus als je het geen probleem vindt om naar Zevenbergen te komen zal ik je gitaar wel nakijken en eventueel repareren tegen materiaalkosten en een paar solostukjes van je.;)
Via een privébericht kunnen we onze contactgegevens wisselen.

Cees

Megadeth22
21 oktober 2008, 22:21
Ik zie dat je niet ver van me af woont en ik niet zo ver van Guitarsupplies.
Dus als je het geen probleem vindt om naar Zevenbergen te komen zal ik je gitaar wel nakijken en eventueel repareren tegen materiaalkosten en een paar solostukjes van je.;)
Via een privébericht kunnen we onze contactgegevens wisselen.

Cees
Thanks voor het aanbod maar het is niet zo'n groot probleem dat ik er last van heb :)
Ik moet het een keer laten fixen wanneer ik geld over heb :rockon: