PDA

View Full Version : Zoekfunctie geeft regelmatig timeout



vpilot
21 oktober 2008, 14:06
Hoi forumbeheerder(s),

Het komt veel voor dat wanneer ik een eenvoudige zoekopdracht doe (bijvoorbeeld "voor beginners" in het forum "Moderne versterkers") dan verschijnt na een poosje wachten een http timeout foutmelding. Ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, ik weet wel dat ik hetzelfde probleem zie terugkomen op de verschillende lokaties waar ik werk, of als ik thuis ben.
Is dit een issue die al bij jullie bekend is? Als je meer info nodig hebt om dit probleem te onderzoeken, vraag gerust.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sander

gitaarnet
21 oktober 2008, 14:20
Dat is een bekend probleem, en treedt vooral op wanneer zoekwoorden worden gebruikt die zeer veel voorkomen in de (zeer grote) database. In jouw geval het woordje "voor". Wanneer je alleen op "beginners" zou zoeken, heb je al minder snel een time-out.

Wanneer je dus op "versterker" zoekt, is de kans groot op een time-out (ligt er ook aan hoe druk het forum op dat momentis), maar zoeken op "peavey" zal minder problemen geven. We zijn nog aan het kijken hoe we de zoekfunctie kunnen verbeteren, dit is een technisch verhaal, maar tot die tijd zal het "time-out" probleem helaas nog voorkomen bij te algemene zoekwoorden.

Een verbetering die bij de update is meegkomen zijn de "labels" die je kunt toevoegen om posts te indexeren, en waar je vervolgens op kunt zoeken. "beginners" is een goed voorbeeld van een efficient label om toe te voegen aan bepaalde posts.