PDA

View Full Version : Greenbacks in AC30?



VanMeekeren
21 oktober 2008, 10:18
Hallo,

Ik ben sterk overwegende een VOX AC30cc2 aan te schaffen. De versie met de minder klinkende Wharfedales dus.

Ooit komen hier natuurlijk de befaamde Alnico's in. Ik ben alleen nog student, dus het geld voor 2 van die meneren is eigenlijk niet meteen voor de hand.

Overigens, heb ik thuis nog één Greenback te liggen.


Vraag:
Zou de kwaliteit van het geluid dus danig verbeteren door de Wharfedales te vervangen door 2 Greenbacks? Of heeft dat weinig nut en kan ik beter meteen doorsparen voor de Alnico's?

Het schijnt namelijk zo te zijn dat de Wharfedales VOX' versie zijn van de Celestion Greenback.

Van Meekeren

Mr.Bluesbreaker
21 oktober 2008, 10:36
Wat me opvalt is dat je van een Marshall 2203 naar een Fender Twin naar een Vox AC30 gaat in een tijdsbestek van een dikke maand.
Drie versterkers waar ik vol lof over ben, ik heb er 2 zelf van gehad en veel met een AC30 live gewerkt. Maar wat zoek je precies? Het zijn namelijk nogal behoorlijke tegenpolen.

Kijk voor je speakervraag ook eens in het Vox Meeting topic.

VanMeekeren
21 oktober 2008, 10:49
"Maar wat zoek je precies?" - Haha, we maken er geen sekte van wel?


Goed, ik ben dus wat schommelende tussen 3 laten we zeggen 'standaard' amps. Alledrie topmateriaal; maar wel weer zeer veschillend.

In mijn muzikale projecten hangt het er maar net vanaf wát ik nodig heb. Soms is het Power, soms Nashville Clean, soms 'Perfect' crunch en soms 'Shitloads of Overdrive'. Redelijk divers allemaal altijd, denk dat het ook beter is dat ik enkele projecten afstoot en doorga op één project. Welke dan altijd blues zal worden.

Het liefst zou ik alle drie de amps aanschaffen; (dan wel de comboversie van de 2203/2204). Maar dat lukt me nog niet, en om nou genoegen te nemen met een Modeler.. :dontgeti: