PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Tubeman



StefanFortmann
20 oktober 2008, 21:09
Hallo mensen,

Ik heb een paar dagen geleden een H&K Tubeman aangeschaft vooral om te Recorden voor van dat slechte camera kwaliteit geluid af te zijn.
Maar hij valt tegen, Ik weet niet hoe dat komt want ik heb alleen maar veel goede reviews gelezen,
De kwaliteit is alleen nog maar slechter, en de gain kan niet vol op "lead" channel anders gaat ie enorm piepen,
Ik gebruik hem op een Hughes and Kettner attax 100 Combo
met een Ibanez RG
Opnemen doe ik met Audacity
Heeft iemand hier verstand van of ik wat fout doe OID?

Gr Stefan.

paulusdeBKB
20 oktober 2008, 22:31
Als 'ie gaat piepen, is wellicht het buisje niet meer in orde. Kun je er een nieuw preamp buisje in zetten?

MjS
20 oktober 2008, 23:09
Heb zelf gemaild met de importeur (Wils) en die wisten me te vertellen dat het buisje toch behoorlijk lang mee moest gaan (makkelijk 5 jaar of langer). Vervangen is een beetje kut, maar niet onmogelijk als je een beetje handig bent.

Heb je verder alle pc instellingen goed staan? Tubeman op line-in, mic-in gemute, in Audacity goede input en output gekozen?

Goed aangesloten op je versterker? Dus de power-amp out van de Tubeman op de FX-return van de versterker? En de mixer-output naar je computer? En de gitaar in de Tubeman geprikt?

Klinkt misschien allemaal voor de hand liggend, maar er hoeft maar één dingetje fout te zitten en het kan mis gaan.

StefanFortmann
21 oktober 2008, 00:35
Hey ,

Bedoel je dat ik

'To amp input' van me tubeman moet connecten naar de FX Return?
Dat hij niet tussen me gitaar en versterker moet?
(Gitaar -> Tubeman -> Amp)


gr

ik heb trouwens deze;

http://www.hongsengmusic.com/images/review/gallery/Tubeman%20web.jpg

Want je toch tubeman 1 en 2?

Bram78
21 oktober 2008, 07:19
Zou ik wel doen, anders heb je: preamp-preamp-eindversterker dus dat is dubbel en noisy!

Nitefly7
21 oktober 2008, 11:10
Maar hij valt tegen, Ik weet niet hoe dat komt want ik heb alleen maar veel goede reviews gelezen,

De Tubeman vertrouw ik op zich wel, dus kijk uit met het 'lezen' van reviews, zelf testen voor de aanschaf werkt nog altijd het beste.. Vaak valt het wel mee, maar de dingen die ik zelf heb getest voordat ik tot aanschaf over ging, heb ik eigenlijk vrijwel allemaal nog..!
just goes to show "Writing about music, is like dancing about architecture" ;)




De kwaliteit is alleen nog maar slechter, en de gain kan niet vol op "lead" channel anders gaat ie enorm piepen,

Gr Stefan.
de 'gain' knop is een 'vals speel' of 'cheat'-knop.. beter is het om je volume-instelling in de buurt van de 'gain'-instelling te laten.. gain hoger dan volume is wel 'lekker', maar het mooie van buizenoverdrives en ook buizenpreamps is nu juist dat dynamische dat gitaar/volume/gain met elkaar in samenhang doen..
soms kan een hogere gain stand wel tof zijn, maar je wilt geen gain op 8 of 9, als je volume amper op 4 of 5 staat..

en ook mijn tip voor jou: een Tubeman is al een preamp, als je daar nog eens je gewone voorversterker (dus het gedeelte VOOR je fx-send) bovenop gooit, heb je 2x een voorversterker... beter is het om Tubeman op je fx-return te zetten.. of je gewone versterker zo 'vlak' mogelijk in te stellen.. (let op: dat hoeft niet altijd te betekenen dat alle knoppen 'in het midden' staan..)

en dan nog iets... is jouw Tubeman geen voorversterker-pedaal... ? dan zit je misschien ook nog in het verkeerde forum !

Nitefly7
21 oktober 2008, 16:01
ok ik heb vooruitgang, het geluid komt nu uit me versterker en uit me speakers, maar ik heb geen geluid van me pc nu dus er klopt iets niet, ik wil het alleen uit me versterker en gewoon me speakers voor pc geluid behouden

hoe heb je de Tubeman aangesloten?
to power amp = fx-return
to mixer = line-in van je pc.. je moet dan nog in de interne mixer (van Windows) even kijken dat je zowel line-in als 'interne line-in' hebt geselecteerd

want uit versterker + speakers, bedoel je speakers van je pc ?

en beetje off-topic; ik vind het een interessant onderwerp, maar kun je misschien je 'me'-gebruik door 'm'n' willen vervangen?

het is nog niet zo vervelend als typen zonder interpunctie of hoofdletters zoals deze zin

maar het leest een beetje onrustig als je in beetje platte spreektaal gaat lopen typen..