PDA

View Full Version : Snaren opleggen



Mike McCready
20 oktober 2008, 20:33
Ben het topic even kwijt waar een handige manier werd gegeven om snaren op te leggen (m.b.v. een of andere padvindersknoop). Heb de search gebruikt maar heb het niet kunnen vinden. Dacht dat het een sticky was hier...?

Iemand?

Mr.Fingers
20 oktober 2008, 20:34
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Mike McCready
20 oktober 2008, 20:35
Had hem inmiddels al gevonden bij Gitaar - diversen.

Thanks!

Slotje of delete!

Apenzoon
20 oktober 2008, 21:02
Ik heb hem in mijn favorieten gezet. Inmiddels kan ik hem al wel uit mijn hoofd, maar toch handig. Waarom is het geen sticky meer?

Mike McCready
20 oktober 2008, 21:24
Ik heb hem in mijn favorieten gezet. Inmiddels kan ik hem al wel uit mijn hoofd, maar toch handig. Waarom is het geen sticky meer?

Is een sticky in Diversen. Ik was in het verkeerde subforum aan het zoeken. Handige methode!
Mezelf wel twee keer geprikt met het doorsteken van de snaren, maar eerste indruk is zeer goed. Zonder de snaren op te rekken heb ik een kwartier gespeeld en de gitaar was nog vrijwel exact in stemming. Bij mijn oude methode rekte ik eerst altijd alle snaren op zo'n 6 plaatsen op als ze erop lagen en herhaalde dit 3 keer. Nu helemaal niet nodig!
Ben benieuwd of ze na een tijdje ook beter op stemming blijven, maar heb goede hoop over deze methode. Zal een verademing zijn om niet elke drie nummers mijn gitaar te hoeven stemmen... :)

Apenzoon
20 oktober 2008, 21:44
Is een sticky in Diversen. Ik was in het verkeerde subforum aan het zoeken. Handige methode!
Mezelf wel twee keer geprikt met het doorsteken van de snaren, maar eerste indruk is zeer goed. Zonder de snaren op te rekken heb ik een kwartier gespeeld en de gitaar was nog vrijwel exact in stemming. Bij mijn oude methode rekte ik eerst altijd alle snaren op zo'n 6 plaatsen op als ze erop lagen en herhaalde dit 3 keer. Nu helemaal niet nodig!
Ben benieuwd of ze na een tijdje ook beter op stemming blijven, maar heb goede hoop over deze methode. Zal een verademing zijn om niet elke drie nummers mijn gitaar te hoeven stemmen... :)

Aha, vandaar.
Ik heb meerdere gitaren met deze methode besnaard en ontstemmen is veel minder. Je krijgt een beetje het effect van een locking mechaniek. En het is lekker snel, dat gepruts met het tig keer draaien van het mechaniek voor die snaar eindelijk een beetje vast zit ben je kwijt.

Dit hoort zeker in dat topic? Ik ben offtopic in een topic over een topic. Dat is dus dubbel offtopic.

Nils47
21 oktober 2008, 09:00
Vraagje! Ik heb al eens gelezen dat "hoe meer omwentelingen, hoe eerder de gitaar ontstemd". Sindsdien doe ik gewoon de snaar door de stemknop heen en draai hem een paar keer totdat hij vanzelf op z'n plek blijft.

Of leg ik nu mijn snaren erop volgens een verkeerde theorie :dontgeti:??

Mike McCready
21 oktober 2008, 18:26
Vraagje! Ik heb al eens gelezen dat "hoe meer omwentelingen, hoe eerder de gitaar ontstemd". Sindsdien doe ik gewoon de snaar door de stemknop heen en draai hem een paar keer totdat hij vanzelf op z'n plek blijft.

Of leg ik nu mijn snaren erop volgens een verkeerde theorie :dontgeti:??
Ehm, ik zou toch wel zorgen dat ie ergens ook echt klemt in plaats van lukraak door het oogje halen en draaien.