PDA

View Full Version : Ik heb iets verschrikkelijks gedaan ...



Shaggy
20 oktober 2008, 20:00
.. een nieuwe 2dehandse '72 fender cij us pu's gekocht via Ebay !!

http://i11.ebayimg.com/02/i/001/14/3b/e960_3.JPG


http://i20.ebayimg.com/02/i/001/14/3b/ec7a_3.JPG


http://i13.ebayimg.com/04/i/001/14/3b/f2e9_3.JPG


Als je hier geen harde plasser van krijgt weet ik het ook niet. Ik kan niet wachten !!!


cheers :)


---------------------------------- update -------------------------------------

Net opgehaald, gelijk uitgepakt en ziet er erg goed uit, zo goed als nieuw. Moet weer afgesteld worden maar dat had ik wel verwacht. Dat ie mooi is kun je wel zien aan de pics toch?

Frets, 1e 4 lichte fretwear, nog 95%.

Maar jongens dan de klank; Er ging gewoon een golf van verbazing en geluk door mij heen.

Wat me opvalt is dat de pickups meer ruis of herrie versterken (of wat dit ook is) maar ze klinkt zo helder. De bassen zijn ook heel helder snappy achtig als je de snaren wat harder picked. Hals element verslaat zelfs de RH4 classic, en dat zegt iets. Deed me direct denken aan Hendrix!

Basswood is lekker licht, de vintage 57/62 (alnico 5) pups klinken fenomenaal, veeeeel beter die agressieve texas specials, die in de '71 reissue te vinden is.

Maple hals voelt zo lekker hard aan, ik denk dat een deel van dat heldere sound door dat maple komt.

De rh4 heeft verreweg de meeste "quack", klinkt beheerst en erg gelikt, en staat voor jazz/funk, rock en studio werk op eenzame hoogte wat mij betreft. Maar als ik een vergelijk maak tussen Fender 72 Jap of een Blade texas standard, dan klinkt de fender verreweg beter als in helderheid, felheid, bassresponse. De texas heeft een veel betere midresponse (door de elzen body??), iets waar de 72 jap duidelijk minder van heeft.

Blade texas blijf ik houden maar wordt een gitaar om dingen op uit te proberen, als eerst waarschijnlijk een hotrail in de brugpositie. Eerst even financieel herstellen, kerst komt eraan ;)

grayfink
20 oktober 2008, 20:03
Geen stramme kabouter hier, maar hij is wel mooi.

Jeroen_TRC
20 oktober 2008, 20:03
Nou een harde plasser niet maar damn... wat een heerlijk ding!!! :o
Wanneer is-ie binnen? En dan meteen soundclips hé!!!

wietse
20 oktober 2008, 20:04
Als je hier geen harde plasser van krijgt weet ik het ook niet. Ik kan niet wachten !!!


harde plasser van een strat? heb daar toch minimaal een les paul voor nodig, een tele wil ook nog wel lukken :D.

Mr.Fingers
20 oktober 2008, 20:04
Eerder een "semi" (wel kunnen maar niet willen) kabouter. Mooie gitaar, dat wel! (nu geen bullet-trussrod en je had de hendrixcaster :D)

En een '72 had toch geen dubbele stringtree, dat kwam toch maar in voege in 1974?

Coolguy
20 oktober 2008, 20:05
Echt vet.
'70 model is sowieso mijn favoriete Stratocaster model.
Blonde of White maken hem nog zo geil. :seriousf:

grayfink
20 oktober 2008, 20:05
harde plasser van een strat? heb daar toch minimaal een les paul voor nodig, een tele wil ook nog wel lukken :D.

Ik heb er een aantrekkelijke vrouw voor nodig.

Of mijn eigen vrouw en veel fantasie.:chicken:

KamikazaGuitar
20 oktober 2008, 20:11
Mooiste kleur voor een strat ooit, zeker weten :hippie:

alexandra
20 oktober 2008, 20:23
Geen harde plasser hier (gaat moeilijk als je er geen hebt:D)
Maar wel een vet mooi ding zeg!

Shaggy
20 oktober 2008, 20:23
Ze bevind zich nu in Japan en vertrekt over ca 4 dagen naar haar nieuwe eigenaar.

Ze is precies zoals ik mijn Fender wil met die romige olympic white, maagdelijke maple toets en vette headstock. Nu alleen nog penetreren met een jack en aansluiten op de deville. Dat is een tweede. Ik heb nog nooit een axe gekocht zonder eerste te bespelen.

Wordt nog spannend.

hezz
20 oktober 2008, 20:28
Werkelijk PRACHTIG!

Herman
20 oktober 2008, 20:44
En stijve plasser gaat me te ver, maar op z'n minst zwaar swaffelbaar :D

Te gek zijn ze, strats in die keur! Helemaal die 70s headstock is vet er bij!

ewout
20 oktober 2008, 21:50
mooie gitaar! Ik heb er bijna net zoëen en ik heb hem laatst op de Fender Deville van een vriend geprobeerd. Klonk erg mooi!

soup
20 oktober 2008, 21:56
prachtig, is dit nu een originele uit 72 of RI?

vulvasonic
20 oktober 2008, 22:03
Geen maple capped neck, toch?
Maar toch leuk. :)

fuchs
20 oktober 2008, 22:07
Wat een gave strat!! Super die kleur!

Shaggy
20 oktober 2008, 22:50
prachtig, is dit nu een originele uit 72 of RI?


Het is een japanse non-export en gebouwd tussen 2002-2004.

macwilliams
20 oktober 2008, 22:58
Echt vet.
'70 model is sowieso mijn favoriete Stratocaster model.
Blonde of White maken hem nog zo geil. :seriousf:

Maken haar nog zo geil.....toch??


sjekkie; mooi ding gosaehr:strat:

Coolguy
21 oktober 2008, 16:16
'het' dan :sneaky:

schizo910
21 oktober 2008, 16:21
Ik moet meteen aan de woorden van Dirk-Hendrik denken: "'t is een strat, het blijft een strat......"

Ik krijg geen stramme, zelfs geen lichte aandrang... Maar toch gefeliciteerd!


:p

Paulusstrat
21 oktober 2008, 18:02
nu ben je net Albert hammond junior van de strokes die speelt ook met een 72 reissue uit japan op een hot rod deville:). 70ies strats ownen:satisfie:

Daan_B
21 oktober 2008, 18:12
Leuke gitaar!
Ben alleen niet zo weg van de grote 70ies headstock:satisfie:..

Coolguy
21 oktober 2008, 19:01
Die headstock vind ik geweldig maar hij gaat (in mijn ogen) maar goed in combinatie met enkele kleuren: wit, zwart, blonde maar een 70s Strat in Sunburst is gewoon bah. :strat:
Die Bullet Truss Rod doet het hem wel he. :D

Shaggy
22 oktober 2008, 23:54
nu ben je net Albert hammond junior van de strokes die speelt ook met een 72 reissue uit japan op een hot rod deville:). 70ies strats ownen:satisfie:

Ik had hem even opgezocht en zijn strat heeft een rosewood toets.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Alberthammondjr.jpg

Hier een geinige battle tussen de broers victor en regi wooten.

Die regi wooten speelt op een japanse squier, lijkt als twee druppels op de fender!

http://www.youtube.com/watch?v=kebD2LC6hJs

Pepe
23 oktober 2008, 00:06
Had je niet liever de '71 of '68 gehad? Die zijn van essen en de goeie trems. Dit model is marginaal goedkoper maar op de een of andere manier zie je ze toch meer dan die ander big headstocks?

Shaggy
23 oktober 2008, 18:59
Had je niet liever de '71 of '68 gehad? Die zijn van essen en de goeie trems. Dit model is marginaal goedkoper maar op de een of andere manier zie je ze toch meer dan die ander big headstocks?

Momenteel heb ik een rh4 classic met japanse essenhout (sen ash) en een texas met elzen.

Basswood is een prima stuk hout wat die andere twee completeert. Dat ze goedkoper zijn ligt meer aan het grote aanbod dan aan kwaliteit. Deze non-export jappen hebben een voortreffelijke sound, waar het om gaat, en daarbij zijn de looks precies zoals ik dat mijn 3e strat wilde hebben. ;)

Shaggy
4 november 2008, 19:04
Net opgehaald, gelijk uitgepakt en ziet er erg goed uit, zo goed als nieuw. Moet weer afgesteld worden maar dat had ik wel verwacht. Dat ie mooi is kun je wel zien aan de pics toch?

Frets, 1e 4 lichte fretwear, nog 95%.

Maar jongens dan de klank; Er ging gewoon een golf van verbazing en geluk door mij heen.

Wat me opvalt is dat de pickups meer ruis of herrie versterken (of wat dit ook is) maar ze klinkt zo helder. De bassen zijn ook heel helder snappy achtig als je de snaren wat harder picked. Hals element verslaat zelfs de RH4 classic, en dat zegt iets. Deed me direct denken aan Hendrix!

Basswood is lekker licht, de vintage 57/62 (alnico 5) pups klinken fenomenaal, veeeeel beter die agressieve texas specials, die in de '71 reissue te vinden is.

Maple hals voelt zo lekker hard aan, ik denk dat een deel van dat heldere sound door dat maple komt.

De rh4 heeft verreweg de meeste "quack", klinkt beheerst en erg gelikt, en staat voor jazz/funk, rock en studio werk op eenzame hoogte wat mij betreft. Maar als ik een vergelijk maak tussen Fender 72 Jap of een Blade texas standard, dan klinkt de fender verreweg beter als in helderheid, felheid, bassresponse. De texas heeft een veel betere midresponse (door de elzen body??), iets waar de 72 jap duidelijk minder van heeft.

Blade texas blijf ik houden maar wordt een gitaar om dingen op uit te proberen, als eerst waarschijnlijk een hotrail in de brugpositie. Eerst even financieel herstellen, kerst komt eraan ;)

Pepe
4 november 2008, 20:15
Gefeliciteerd, een blije stringer dus.

2shane
4 november 2008, 21:33
zoals velen hier kreeg ik er geen harde van , maar moet bekennen dat de gitaar er zeer netjes uitziet. en zoals je hem omschrijft ben je er gelukkig mee.

succes met het spelen ervan en hopelijk kan je er jaren van genieten

euroboy
4 november 2008, 21:39
n als je hem ooit verkoopt.;; PM me!! Wat een gitaar proficiat!! Hij doet me zo ongeloofelijk denken aan hendrix!

eggen_h
4 november 2008, 22:20
stiekem krijg ik er een harde plasser van, pfoe!

Apenzoon
4 november 2008, 22:28
Hele mooie gitaar! Gefeliciteerd!

Dweezman
4 november 2008, 23:03
super mooi! gefeliciteerd, en die jappen zijn me toch goed...