PDA

View Full Version : Truckgeluidjes



Cartman
14 december 2001, 19:33
Yoyo!

Weet iemand van jullie hoe Eddie van Halen dat 'schreeuwende' geluidseffectje doet? Dan hoor je eerst een hoog geluidje, gaat het naar beneden, iets naar boven, nog verder naar beneden, iets naar boven...... (net als je de baard in de keel krijgt en je stem overslaat zeg maar..)

En weten jullie nog andere leuke geluidseffectjes?
Bijvoorbeeld 'de rits' ofzo: Je plectrum dwars op de E snaar zetten en dan een stukje bewegen.
Als je iets weet, zet het dan ff neer please! 'K moet namelijk 15 minuten vol zien te krijgen met truckjes, effectjes enz....

Tnx!


Oh my god, those bastards killed Kenny !!!

JV
15 december 2001, 00:36
je bedoelt denk ik de pinched harmonis. is lastig om uit te leggen. waar je dit moet doen is ook op elk punt van je gitaar verschillend, soms doet ie het gewoon niet, je ken ook gewoon meerdere geluiden spelen door dit op een ander punt aan te slaan. wat je feitelijk doet is dit:
je houdt je duim tegen de onderkant van je plec zodat ie netaan de snaar raakt. dan sla je wat harder aan dan normaal en als je het goed doet werkt het.

je hoort dit ook slechter zonder distortion btw

Jimi Hendrix
15 december 2001, 10:41
Als je het begin van 'Poundcake' bedoelt: dat doet 'ie met een boormachine.
Voor verdere info verwijs ik je graag door naar de diverse livevideo's waarop ze dit nummer spelen....

Eko
15 december 2001, 10:55
Pas dit ook soms bij het onderwerp?
Of is het zo moeilijk om te kijken of er soms meer plekken zijn dan alleen electrische gitaren.
Sorry hoor, maar soms denk ik wel eens dat Jan en Alleman alleen het eerste vakje weet aan te klikken en daar dus alles maar op dumpt.
Groeten Martin

danielblikman
16 december 2001, 22:43
Wat dacht je van het paardegehinnek in Bad Horsie van Steve Vai???
Geen flauw idee hoe Steve het doet, maar het klinkt gaaf.

Kitaarhiero
17 december 2001, 09:21
Dat doetie met z'n tremolo armpje/whammy bar, die waggelt hij heen en weer als hij een noot aanslaat.

danielblikman
17 december 2001, 18:03
Maar welke noot????
A.H op B 5??
Maare, de truckjes wat EVH gebruikt in Mean Street (down anders ff, live in detroit) zijn ook erg GAAF!!!

JV
17 december 2001, 18:35
is volgens mij gewoon tappen

Kitaarhiero
18 december 2001, 19:36
Op 2001-12-17 18:03, schreef danielblikman:
Maar welke noot????
A.H op B 5??


Maakt geen reet uit...wel natuurlijk als je precies een liedje na wilt spelen. maar als je het gewoon in je eigen solo's wilt toepassen maakt het niet zoveel uit welke noot je aanslaat...als het maar niet vals is ofzo. Alle note kun je laten hinniken.