PDA

View Full Version : Wie heeft kortgeleden een show van KANE geziend?



JelmerOnGuitar
20 oktober 2008, 12:53
Hey,

Een vriend van me nodigde me uit om naar een concert van Kane te gaan in de Oosterpoort in Groningen.
Nu vraag ik me af hoe ze de laatste tijd spelen, ze touren heel wat af met hun neiuwe materiaal en het schijnt veelal uitverkocht te zijn. Verder waren ze in het velreden live wel erg goed, en ik vind hun studioproducties soms wel vet, dus het trekt me best wel aan.

Echter hoor ik van anderen weer dat kane kut is...

Heeft iemand hier Kane recent live gezien? Aan te raden? € 30,- waard?

Jelmer.

DTmaster
20 oktober 2008, 19:11
waarom check je youtube niet ff, staan toch genoeg voorbeelden van concerten.

Voorderest heb ze een keer gezien in Den Haag tijdens de Beat Night en dat was wel cool.

Nogmaals check gewoon youtube.

Powerchordschuiver
20 oktober 2008, 19:35
Hun muziek is in elk geval 100 miljoen keer beter te pruimen dan van Di-rect, vind ik.

Dude
20 oktober 2008, 19:40
Er wordt altijd ontzettend veel gezeken op kane, dikke onzin wat mij betreft want de shows die ze doen zijn gewoon ontzettend strak en goed, de betere muzikanten van ons landje van dit moment hoor.

tis dat groningen mij te ver is,

Hiddie
20 oktober 2008, 20:20
Er wordt altijd ontzettend veel gezeken op kane, dikke onzin wat mij betreft want de shows die ze doen zijn gewoon ontzettend strak en goed, de betere muzikanten van ons landje van dit moment hoor.

tis dat groningen mij te ver is,


Als dat de betere muzikanten in het land zijn dan heeft dit land qua muziek echt geen toekomst...

Riky
21 oktober 2008, 11:28
Hun muziek is in elk geval 100 miljoen keer beter te pruimen dan van Di-rect, vind ik.

ja en ik vind queen weer veel beter dan kane, maar dat zal de TS een zorg zijn!! Hij vraagt toch niet wie jij beter vind?

EuroCinema
21 oktober 2008, 12:14
Als dat de betere muzikanten in het land zijn dan heeft dit land qua muziek echt geen toekomst...

:???: Volgens mij spelen Joost Kroon (New Cool Collective, Candy Dulfer, Hans Teeuwen) en Ivo Severijns (ex-Wild Romance) nu respectievelijk drums en bas in Kane. Jij mag eens uitleggen waarom je dat geen goede muzikanten vindt. Ik heb totaal niks met de muziek van Kane, maar live staat het (juist door goedgekozen sessiemannen) als een huis wat mij betreft.

tidalwave_sideburns
21 oktober 2008, 13:14
Ik vind Kane ongeinspireerde kutmuziek maken, met nietszeggende kutteksten, ene cliche na het andere. Strakke muzikanten, zal wel, de nummers zijn om te janken.
Het lijkt wel of het grootste compliment dat je Kane, Di-rect ed zou kunnen geven is zoiets van "goh zijn die Nederlands, dat zou je niet zeggen".
Ik zal ze er niet van weerhouden muziek te maken. Als ze er plezier in hebben en er geld mee verdienen, waarom niet. Maar ik blijf het wanmuziek vinden, zonder enige authenticiteit of identiteit. Leeg en doods, nep. Gadver.

ieme
21 oktober 2008, 19:38
Kane vond ik tot voor t laatste album best wel oké, heb ze in juni in de oosterpoort gezien, ronduit KUT!!!!

DTmaster
21 oktober 2008, 21:17
Ik vind Kane ongeinspireerde kutmuziek maken, met nietszeggende kutteksten, ene cliche na het andere. Strakke muzikanten, zal wel, de nummers zijn om te janken.
Het lijkt wel of het grootste compliment dat je Kane, Di-rect ed zou kunnen geven is zoiets van "goh zijn die Nederlands, dat zou je niet zeggen".
Ik zal ze er niet van weerhouden muziek te maken. Als ze er plezier in hebben en er geld mee verdienen, waarom niet. Maar ik blijf het wanmuziek vinden, zonder enige authenticiteit of identiteit. Leeg en doods, nep. Gadver.


als je nou gewoon zegt dat het niet je smaak is was je sneller klaar geweest :)

alexandra
21 oktober 2008, 21:54
Ik vind Kane ongeinspireerde kutmuziek maken, met nietszeggende kutteksten, ene cliche na het andere. Strakke muzikanten, zal wel, de nummers zijn om te janken.
Het lijkt wel of het grootste compliment dat je Kane, Di-rect ed zou kunnen geven is zoiets van "goh zijn die Nederlands, dat zou je niet zeggen".
Ik zal ze er niet van weerhouden muziek te maken. Als ze er plezier in hebben en er geld mee verdienen, waarom niet. Maar ik blijf het wanmuziek vinden, zonder enige authenticiteit of identiteit. Leeg en doods, nep. Gadver.

Hehe helemaal mee eens :D
Meesterlijk omschreven

Arts
21 oktober 2008, 22:24
voor 30 euro gaat ik niet luistern naar een band met een zanger die zo zingt dat het lijkt alsof hij moet poepen

pimmetje
22 oktober 2008, 09:29
Vriend van me is door z'n vriendin "getrakteerd" op een avondje Kane.
Hij kon er achteraf alleen maar over klagen. Hij vond 't klinken alsof 't één lang nummer was... en dan niet zo'n nummer dat zo lang had mogen duren...

Rutger
22 oktober 2008, 09:31
En toch verdienen ze er bakken geld mee.... hoe doen ze dat toch?

schizo910
22 oktober 2008, 09:41
En toch verdienen ze er bakken geld mee.... hoe doen ze dat toch?


Marketing, oude roem en een 16 jarige meisjes het hoofd op hol brengen...

Rutger
22 oktober 2008, 10:18
t Zijn dus gewoon slimme jongens :)

"t Gaat niet om de inhoud, maar om de verpakking." Een gevleugelde uitspraak van mijn financieel directeur, en hij verdient er bakken geld mee (want zelf weet hij niks van de inhoud, maar hij haalt voor tonnen aan opdrachten binnen).

Geldt dat ook niet voor de muziekwereld?

ieme
22 oktober 2008, 12:49
t Zijn dus gewoon slimme jongens :)

"t Gaat niet om de inhoud, maar om de verpakking." Een gevleugelde uitspraak van mijn financieel directeur, en hij verdient er bakken geld mee (want zelf weet hij niks van de inhoud, maar hij haalt voor tonnen aan opdrachten binnen).

Geldt dat ook niet voor de muziekwereld?


zeer zeker dat dat net zo is....

Rutger
22 oktober 2008, 13:10
Nou dan. k Vind het altijd maar jaloers geneuzel over bandjes die het gemaakt hebben.

Als beroepsmuzikant is het gewoon je vak en moet er geld verdiend worden, er moet immers brood op de plank komen. Je bent daarom niet alleen een muzikant maar ook een handelaar. En jongens als die van Kane hebben dat bijzonder goed aangepakt. Blijkbaar hebben ze het dus wél gewoon goed gedaan. Dat de manier waarop niet jouw (in het algemeen) idee is, betekent niet dat het niet werkt want het verandert immers niets aan het resultaat.

Sterker nog: blijkbaar werkt jouw idee niet, want anders had je hier niet meer gezeten

Harry
22 oktober 2008, 13:21
ik heb ze in september gezien, en ondanks een paar goede muzikanten (Ivo Severijns en Robin Berlijn) vond ik het niks.

Dude
22 oktober 2008, 13:22
Als dat de betere muzikanten in het land zijn dan heeft dit land qua muziek echt geen toekomst...

even inhakend op de muzikanten die kane heeft aangetrokken momenteel, en waarmee je statement dus meteen onderuitgehaald kan worden.

Ik vind het altijd zulk 'gefrustreerde puber' geouwehoer om af te geven op de nederlandse bands, als je eerlijk bent, overal is wel wat mis mee, gasten van direct zijn kutpubers met een financiele rugzak, de muzikanten van krezip kunnen niet spelen, kane heeft een kutzanger, anouk is arrogant, vreemd genoeg verkopen ze allemaal meer dan genoeg platen om lekker van te kunnen leven, en ondertussen lachen ze zich allemaal de lul uit de broek van alle kritiek die de slaapkamermuzikantjes op ze geven.

Ik zou het te gek vinden om op die manier bezig te kunnen zijn met muziek, en of dat nou in de achtergrondband van ruth jacot of in kane of in een of andere underground hardcore band zou zijn... dikke pik, elke avond zou ik dr staan hoor.

arjanb01
22 oktober 2008, 13:53
even inhakend op de muzikanten die kane heeft aangetrokken momenteel, en waarmee je statement dus meteen onderuitgehaald kan worden.

Ik vind het altijd zulk 'gefrustreerde puber' geouwehoer om af te geven op de nederlandse bands, als je eerlijk bent, overal is wel wat mis mee, gasten van direct zijn kutpubers met een financiele rugzak, de muzikanten van krezip kunnen niet spelen, kane heeft een kutzanger, anouk is arrogant, vreemd genoeg verkopen ze allemaal meer dan genoeg platen om lekker van te kunnen leven, en ondertussen lachen ze zich allemaal de lul uit de broek van alle kritiek die de slaapkamermuzikantjes op ze geven.

Ik zou het te gek vinden om op die manier bezig te kunnen zijn met muziek, en of dat nou in de achtergrondband van ruth jacot of in kane of in een of andere underground hardcore band zou zijn... dikke pik, elke avond zou ik dr staan hoor.

Ook dat kan tegenvallen. Je ziet het alsof het iets is wat je elke dag leuk vindt. Een kantoorbaan is soms leuk en soms minder leuk, ook dergelijke artiesten hebben weleens minder zin.
Ik denk dat jij het teveel als hobbyist ziet, dan is muziek leuk. Maar als je 200 keer per jaar hetzelfde kunstje moet doen, is het ook net zo leuk of niet leuk als een normale baan hoor.

Rutger
22 oktober 2008, 13:57
Dat bedoel ik eigenlijk ook duidelijk te maken: voor hen is het gewoon werk

En dan kijk je heel anders tegen muziek maken aan. Dan is het gewoon jouw product wat je aan de man brengt. En kennelijk heeft Kane of veel geluk gehad of ze zijn goede zakenmannen (wrs dat laatste), want hun produkt is goed aangeslagen en vindt gretig aftrek bij de consument.

Er is weinig romantisch aan, maar zo zit het in elkaar

EuroCinema
22 oktober 2008, 13:59
Ik word een beetje moe van het gedoe over of een band wel echt en authentiek en zo is. Nee, natuurlijk niet. De geschiedenis van de popmuziek is 1 grote pose. De bluesmannen en countrysterren van de jaren 30, 40 werden al gedwongen om een rol te spelen en hun opgenomen repertoire te beperken om zo de indruk te geven van "echte, pure" muziek. Zo voldeden ze aan een romantisch beeld bij platenkopers waar veel mensen nu nog in geloven. Elvis modelleerde zijn imago naar de net overleden James Dean, Mick Jagger deed met een nepaccent alsof-ie uit de working class kwam, Iggy Pop is een intellectueel die graag musea bezoekt en de Sex Pistols zijn bedacht in een modeboutique. Juist dat artiesten een rol kunnen spelen, maakt pop/rock interessant als entertainment. Maar wij Nederlanders pikken dat niet van elkaar. Wel van Britten en Amerikanen, maar niet van iemand die uit Gorinchem komt. Nogmaals: ik ben geen Kane-fan. Maar als Bono mag doen alsof-ie jezus is, mag Dinand het ook van mij.

arjanb01
22 oktober 2008, 14:03
Meer kan ik het niet met je eens zien. Geen speld tussen te krijgen.
Popmuziek is afhankelijk van de tijdgeest en ook Jagger werd heel erg neergezet door de commercie toen al in de jaren 60. Als je de biografie van de Stones hebt gelezen (er zijn er meerdere) dan sla je precies de spijker op zn kop met je verhaal.
Leuke zin trouwens: als Bono mag doen alsof ie Jezus is mag Dinand dat ook ! Tuurlijk ! Bekende muziekartiesten die hoog in de top 40 staan spelen echt allemaal een rol natuurlijk.

Rutger
22 oktober 2008, 14:12
Ja, het is entertainment. En puristen hebben daar bijv. een hekel aan, maar misschien is dat alleen omdat dat talent hen ontbreekt. Muziek gaat om entertainment, dat is het altijd al geweest. Je vermaakt het publiek in ruil voor geld, en hoe beter je ze vermaakt hoe meer geld je vangt.

Je mag best muziek maken om de muziek, maar ga dan niet afgeven op hen die er op een slimme manier geld mee weten te verdienen. Ik vind dat zelfs iets waar je bewondering voor kunt hebben en zelf wat van kunt leren.

Zo, nou ben ik wel zo'n beetje klaar met preken :p

PS: Volgens mij zijn de meeste Nederlanders gewoon te nuchter om iets van entertainment te snappen

Dude
22 oktober 2008, 20:48
Ook dat kan tegenvallen. Je ziet het alsof het iets is wat je elke dag leuk vindt. Een kantoorbaan is soms leuk en soms minder leuk, ook dergelijke artiesten hebben weleens minder zin.
Ik denk dat jij het teveel als hobbyist ziet, dan is muziek leuk. Maar als je 200 keer per jaar hetzelfde kunstje moet doen, is het ook net zo leuk of niet leuk als een normale baan hoor.



ik heb nergens geschreven dat ik het muzikantenbestaan als een utopie zie, ik schrijf dat ik het te gek zou vinden om op die manier met muziek bezig te zijn (en ik welke band/setting dat is zou mij niet zo uitmaken), in plaats van 2 keer per maand in de lokale kroeg van lutjekut covers weg te knallen (iets wat me op dit moment trouwens ook een onwijze kick geeft)

natuurlijk is werk werk en zal je ook je kutdagen hebben, maar ik gok dat dennis/leendert/noemzemaarop relatief gezien echt wel minder ongeinspireerde kutdagen hebben in de muziekwereld dan janmodaalachterznbureau hoor.

Mike McCready
22 oktober 2008, 21:03
Voor mij is het één grote marketingband. Hebben niet voor niets al een stuk of 20 bandleden versleten door de jaren heen. Volgens mij is Dinand het enige huidige lid dat al vanaf het begin erbij zit.

Wat betreft de verkoop... tsja als je een manager hebt die overal een voet tussen de deur heeft is dat niet zo moeilijk. Draai een willekeurig kutnummer 3000 keer op 3FM en mensen gaan het kopen (voorbeeldje Vengaboys, geproduceerd door Wessel van Diepen).
Dat heeft niks met kwaliteit te maken, maar zo zit de mens met een zwak voor commercie nou eenmaal in elkaar. Managers enzo spelen daar gewoon handig op in.

Maar goed, 90% van de zooi die je op 3FM hoort zit op deze manier in elkaar...

kassie
22 oktober 2008, 22:53
heb Kane op sweelpop gezien. klein setje, maar ik was wel onder de indruk. Ik ben absoluut geen fan van Kane, integendeel zelfs, ik haat ze. Maar ik moet ze credits geven omdat ze een goede show hebben gegeven.

In 2005 heb ik ze ook gezien. Maar toen waren ze knetterstoned en bakten ze er niks van. Erg waardeloze show was dat. Maar in 2008 vond ik hun show erg goed. Als je fan van hun muziek/de band bent, dan acht ik ze nu wel redelijk in topvorm.

Mitch
22 oktober 2008, 23:45
Verfrissend, een objectieve post! Bedankt kassie.
Jongens, het voorspelbare anti-Kane gezeik mag achterwege blijven, er werd gevraagd naar hun huidige live-kwaliteiten.

stratestic
7 november 2008, 12:44
Ik ben gisterenavond naar de 'Everythingyouwant' tour van Kane geweest in de nieuwe Watt in Rotterdam. Ik weet dat je het hier op het forum niet te hard moet zeggen maar persoonlijk vond ik het een goede show. Ze speelden de oude nummers afgewisseld met een paar nummers van hun laatste cd. Dinand is vooral een showman zo bewegelijk als een stierenvechter op het podium en zijn gitaarspel is minder maar hij houdt zich voornamelijk bezig met zingen en het veelal vrouwelijke publiek te bespelen. Dennis vond ik iets minder, te pas en te onpas een gitaarsolo overal overheen spelen met altijd maar weer een flinke zwaai aan zijn tremelohendel wordt na een tijdje een beetje teveel van het goede, om daar nu je handelsmerk als gitarist van te maken is wel erg makkelijk. Een tweede gitarist op het podium zorgt ervoor dat Dennis misschien een beetje lui wordt, teveel gaat soleren. De sessiemuzikanten die ervoor zorgen dat Kane toch nog een band genoemd kan worden vond ik de verrassing van de avond. Zij speelden strak en degelijk en hadden er duidelijk zin in. Natuurlijk zijn dit ook niet de minste die ze ingehuurd hebben. Vooral de tweede gitarist (kan zijn naam nergens vinden) maakte diepe indruk op mij. Wat een goede gitarist is dat, vele malen beter dan Dennis zou ik haast wel zeggen. Dubbelt vaak de partijen van Dennis maar voegt zeker ook wat aan het totale geluid toe. Hij heeft bovendien een dijk van een sound, een Fender telecaster ingeplugd in een Vox AC30 en die op vol vermogen laten brullen klinkt natuurlijk ook gewoon erg, erg lekker. Kortom zeker een goede show van Kane gezien. Ze krijgen veelal het verwijt dat ze te commercieel zouden zijn maar ik vond dat ze toch goed rockte en ze staan er wel degelijk.

p.s. weet iemand wat voor pedaal ze gebruikten. Het leek op een soort grijze Fulltone fulldrive II of een Diamond Fireburst. Het was rechthoekig en had 4 of 5 knoppen en twee kanalen.

Rick trodat
7 november 2008, 13:13
anouk is arrogant, vreemd genoeg verkopen ze allemaal meer dan genoeg platen om lekker van te kunnen leven, en ondertussen lachen ze zich allemaal de lul uit de broek van alle kritiek die de slaapkamermuzikantjes op ze geven.


Anouk lacht denk ik niet haar lul uit haar broek.:D

Sorry kon het niet laten.

Toch vind ik juist nederlandse bandjes vaak beter dan veel amerikaanse. Alleen zijn dat wel vaak hele onbekende bandjes. als een band in staat is je een leuke avond te bezorgen, vind ik het al lang prima en gezellig. Als ik het leuk, gezellig wil hebben en ook nog eens wil kwijlen van de geweldige techniek, ga ik wel naar blowbeat of gary moore.

JelmerOnGuitar
7 november 2008, 15:44
Dat lijkt mij deze:
http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Effects/Full%20Tone/Fulltone_GT500_m.jpg

Distortion en booster..

Oké hartelijk dank voor deze reactie:), ik heb besloten niet te gaan, het zal vast wel leuk zijn, maar ik denk het geld neit waard (heb ook reiskosten).. Dus vandaar..

Bedankt nogmaals:)

RonnyV
7 november 2008, 16:07
Ik heb Kane live gezien in 2002 maar toen was het ook niet veel....

maar ik heb kane ook gezien op dvd tijdens de marlboro slashback tour waar ze U2 nummers speelde, en dat vond ik wel zwaar lekker

spirit
7 november 2008, 20:20
2e gitarist heet Robin Berlijn. Tot voorkort ging ik bijna naar iedere gig van Kane, nu met de EYW-tour ga ik er slechts naar 1, beetje Kane-moe waarschijnlijk. Wel leuk dat er gisteren weer wat oude nummers op de setlist stonden.

Maar voor TS, er is maar een manier om er achter te komen of het wat is, gewoon gaan.

Joey Handsome
7 november 2008, 21:39
Toch vind ik juist nederlandse bandjes vaak beter dan veel amerikaanse. .

Sorry, maar daar heb ik net even te veel Amerikaanse bands voor gezien. Die Amerikanen gaan altijd net even een stapje verder dan wij dat hier doen. Vaak ook wat vernieuwender. Eigenlijk geld dat niet alleen voor de Amerikanen, maar voor een hoop buitenlandse acts. Het is jammer, maar je lijkt hier altijd tegen dezelfde muur aan te lopen wanneer je het anders wil doen.

spirit
10 november 2008, 22:26
Toevallig nog leden van dit forum die donderdag naar 013 gaan?

EuroCinema
11 november 2008, 12:51
Die Amerikanen gaan altijd net even een stapje verder dan wij dat hier doen. Vaak ook wat vernieuwender. Eigenlijk geld dat niet alleen voor de Amerikanen, maar voor een hoop buitenlandse acts. Het is jammer, maar je lijkt hier altijd tegen dezelfde muur aan te lopen wanneer je het anders wil doen.

Dat gevoel heb ik ook. Je ziet vaak uit de VS of Engeland zo'n hele golf aan bandjes in een bepaalde stijl komen en dan 4, 5, 6, 7 jaar later komt er een keer een Nederlandse band in die stijl aan de bak. Midden in het grunge-tijdperk was voor veel Nederlandse managers en labels Van Halen nog steeds de norm voor een gitaarband met hitpotentie!