PDA

View Full Version : Bogner Fish



minoin
20 oktober 2008, 11:31
Er is wel heel weinig geschreven over de Bogner Fish, wat op zich niet vreemd is met een oplage van 250! Maar wat weten jullie ervan?
Ik zit er namelijk naar te kijken, want binnenkort brengt Reinhold een nieuwe laatste oplage van de Fish uit!
http://www.bogneramplification.com/customshop/FishPreInfo.php
Wat zijn jullie gedachten over deze pre-amp?

Jimwoud
20 oktober 2008, 11:38
Er is wel heel weinig geschreven over de Bogner Fish, wat op zich niet vreemd is met een oplage van 250! Maar wat weten jullie ervan?
Ik zit er namelijk naar te kijken, want binnenkort brengt Reinhold een nieuwe laatste oplage van de Fish uit!
http://www.bogneramplification.com/customshop/FishPreInfo.php
Wat zijn jullie gedachten over deze pre-amp?

Hoort in rack gear, rjong999 heeft er een dacht ik.

minoin
20 oktober 2008, 11:44
Damn, my bad :chicken:

LordRiffenstein
20 oktober 2008, 13:32
De nieuwe oplage was 75 stuks en ik denk dat die ondertussen al allemaal verkocht zijn.

almarvk
20 oktober 2008, 13:45
Deze gaat naar Rack Gear

vinni
20 oktober 2008, 18:44
Allang uitverkocht.
Er zijn er velen gegaan naar de boyz van HRI.

Vinni

rjong999
20 oktober 2008, 19:29
Ik heb er idd eentje. Wat wil je weten ? Er doen nogal veel mythische verhalen de ronde, in de praktijk is het een hele goede preamp met een behoorlijk eigen geluid en een hele mooie voicing. Erg veel mogelijkheden. Ook wat vrij stomme ontwerpfoutjes, waar Reinholt zelf ook ruiterlijk voor uit komt, en waar hij je af en toe grappig antwoorden over stuurt, als je vraagt of je het niet beter anders zou kunnen doen. Denk bijv. aan het ongekoelde weerstandje dat de gloeispanning van 24 V naar 6,3 V moet verlagen, wat door de stoom van 8 buizen zó heet wordt dat je er een eitje op kunt bakken...of de dubbele input, ééntje voor en ééntje achter, die serieel lopen, met de voorste vlak naast de schakeldraad voor de netspanning...hè, wat bromt daar toch...? :)

minoin
20 oktober 2008, 21:30
Nou, ik zat eigenlijk naar alle top-preamps te kijken (Engl 580, CAE 3+SE, VHT GP3, H&K Access, Voodoo Lab Pre-amp, TriAxis enzo) en dan kom je automatisch terecht bij de legendarische Bogner Fish. Ik was benieuwd wat er van die mythische verhalen waar was. Van JC120 clean naar "Total Mayhem"?

De inschrijflijst voor de beperkte 75 oplage is inderdaad na nader onderzoek al gesloten.

rjong999
20 oktober 2008, 21:49
Nou, ik zat eigenlijk naar alle top-preamps te kijken (Engl 580, CAE 3+SE, VHT GP3, H&K Access, Voodoo Lab Pre-amp, TriAxis enzo) en dan kom je automatisch terecht bij de legendarische Bogner Fish. Ik was benieuwd wat er van die mythische verhalen waar was. Van JC120 clean naar "Total Mayhem"?

De inschrijflijst voor de beperkte 75 oplage is inderdaad na nader onderzoek al gesloten.
De JC120 clean klopt wel, ik vind het clean niet erg opwindend (met een 20/20 er achter weer wel, maar dan is het niet echt clean meer). De andere kanalen hebben erg verschillende voicings, en de brown channel is idd erg heftig. Maar total mayhem zou ik niet zeggen, ik heb een Bugera 333XL die veel verder gaat.

Wat erg mooi is bij deze amp is de enorme mogelijkheden die je hebt met de toonregeling. Die doet namelijk, itt sommige andere amps, echt iets.

Verder is het allemaal een kwestie van smaak. Het is een super preamp, top klasse materialen, glazen printplaten met 3mm koperbanen, alles perfect afgeschermd (behalve die ene input kabel dan:) ), prachtig gebouwd. Wel een beetje een verzamelaarsding, ik heb er ruim 1400 euro voor betaald en voor dat geld kun je ook prachtige andere preamps krijgen.

Ik gebruik 'm voor bijna al mijn slaggitaarpartijen op mijn cd's. Zelfs de emg 81+85 combi in mijn flying V klinkt er levendig door :)

minoin
20 oktober 2008, 22:21
Rob, je hebt toch ook een TriAxis? Hoe vergelijk je die met de Fish?
En met welke poweramp gebruikt je de Fish? En welke buizen zitten erin? En waar vergelijk je kanalen ermee?
Niet dat ik er ooit een in mijn rack zal hebben, maar toch ben ik benieuwd naar de sounds uit de mysterieuze pre-amp. Zelf ben ik nu op zoek naar een TriAxis, toch voor de echte Boogie scheur en een goed clean kanaal.

rjong999
21 oktober 2008, 00:37
De triaxis is veelzijdiger, en vanwege de midi presets ook wel wat handiger in het gebruik. En er zitten natuurlijk een paar echte classics in, de red lead II is echt prachtig. De Fish is iets opener en natuurlijker, iets minder compressed (maar ook wel wat minder gain denk ik). Ik heb in allebei een setje JJ's, uitgezocht door Eurotubes, die gast is echt geniaal!

Als poweramp gebruik ik meestal een mesa 20/20, ik hou gewoon van dat el84 geluid. Heftiger is de fx return van een Bugera 333XL, met een 1936 cabje met V30's.

vinni
21 oktober 2008, 08:31
Zozo....de Fish en Brugera in één zin......
Wat vind je van die goedkope Brugera?

Ondanks de prijs hoor ik daar goeie dingen over.

Vinni

dml
21 oktober 2008, 14:17
Zozo....de Fish en Brugera in één zin......
Wat vind je van die goedkope Brugera?

Ondanks de prijs hoor ik daar goeie dingen over.

Vinni

Probeer dat inderdaad de "gemiddelde gitarist" maar eens aan zijn verstand te brengen, dat goedkoop spul prima samen kan met topklasse materiaal.

rjong999
22 oktober 2008, 00:46
Ik vind de bugera 333xl een heel nuttige versterker. Netjes gebouwd, eigen geluid, drie kanalen die echt ieder een eigen karakter hebben. Veel opties, extra voicings op de twee gain kanalen, goede gescheiden toonregeling, fx loop met separate in- en output volume regeling, line out met eigen volume regeling, goede reverb. Veel gain. Heel veel gain. Mooi clean. Geen makkie om 'm te temmen, maar een echt heel goed geluid. Peavey Triple XXX ripoff, met ietsje zoetere klank. Met JJ preamp buisjes zelf écht een vet geluid, denk dan meer Uberschall.

Eigenlijk geen nadelen. Tweedehands voor 375 gekocht, kun je eigenlijk niks verkeerd doen. Ben er blij mee, het is mijn vaste versterker in de oefenruimte. Ook met andere preamps er voor werkt íe erg goed. De presence en master volume ziten ná de fx return (zoals dat ook hoort, denk ik) en werken dus ook icm andere preamps.

Arvoitus
22 oktober 2008, 13:00
Probeer dat inderdaad de "gemiddelde gitarist" maar eens aan zijn verstand te brengen, dat goedkoop spul prima samen kan met topklasse materiaal.
Jep, en die keer dat ik een Bugera 333XL wou testen bij de feedback wou hij nog niet eens aan. En na een kwartiertje kwam de verkoper tot de conclusie dat hij terug naar de fabriek moest ...

Neemt niet weg dat sommige exemplaren wel goed functioneren.

rjong999
22 oktober 2008, 16:53
Jep, en die keer dat ik een Bugera 333XL wou testen bij de feedback wou hij nog niet eens aan. En na een kwartiertje kwam de verkoper tot de conclusie dat hij terug naar de fabriek moest ...

Neemt niet weg dat sommige exemplaren wel goed functioneren.Duh...feedback... :(

minoin
23 oktober 2008, 00:25
Ik was zowiezo al geinteresseerd in de Bugera, maar wilde eens afwachten wat de algemene reacties waren. Wisselend, maar over het geheel genomen wel positief! Misschien als backup.
Thanks voor de info over de fish Rob :)

rjong999
23 oktober 2008, 10:16
Ik heb net een trackje gepost waar je de Bugera 333 XL kunt horen (icm GT8 en Les Paul Custom): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115114