PDA

View Full Version : Vox heritage?



Jay75
19 oktober 2008, 22:48
Ow, om dan nu maar even in te springen bij de vox topics :)

Ik zit te denken aan een

VOX AC15HTVH +V112H of een combo VOX AC15H1TV

Wat is precies het verschil? Ik zit met de head en top omdat het misschien makkelijker is om mee te nemen? Maar die combo is ook weer niet zo groot. Prijsverschil is dan wel weer aanwezig.

Wat raad je me aan?

Momenteel heb ik een AC15CC wel leuk ding, maar wil toch voor iets meer kwaliteit in sound.
Die had ik omdat ik even geen bandje had maar ik ben weer aan t hobbyen gegaan.

Tristan
20 oktober 2008, 03:15
Ik heb alleen de AC15 Heritage gehoord, maar dat vond ik niks, vrij schel, beduidend minder dan een goede AC30CC naar mijn mening...

Jay75
20 oktober 2008, 10:18
Okay, ja ik heb heb m nog niet in het echt gehoord, alleen op de youtube filmpjes en daar klinkt het wel okay. ( En neej ik baseer mijn keuze niet op youtube filmpjes, maar eigen oortjes hehe )

Mitch
20 oktober 2008, 11:18
Ik herken het schelle waar Tristan het over heeft, maar ik twijfel of dat niet grotendeels ligt aan de niet-ingespeelde Celestion Blue. Hij zit wel gewoon erg ruim in zijn tophoog, maar daar heb je de Cut knop voor hè...
Degene waarvan ikmijn AC30HH kocht had inmiddels een AC15H1TV maar had daar wel voor de body een tweede Blue kabinetje bij gekocht. Dat beviel 'm uitstekend.
De AC30CCH vind ik wel makkelijker goed klinkend te krijgen en makkelijke een lichte crunch uit te halen, de AC15H1TV is weer dynamischer in volume, die knalt meer. Dat kun je als een voor-of nadeel zien, afhankelijk van je speelstijl.

Tristan
20 oktober 2008, 14:42
Weet ik niet hoor, ik hou zowiezo niet zo van die Blue speakers...
Die cut knop doet vrijwel geen reet heb ik het idee, alleen op het laatste stuk doet 'ie wat...

Mitch
20 oktober 2008, 14:53
Laatste kwart heeft het meeste effect, maar daarvoor werkt -ie al wel hoor ;)

Tristan
20 oktober 2008, 15:33
Nou, te subtiel voor mij om echt verschil te maken, of het maakt in ieder geval niet het verschil dat ik zou willen horen...

Mitch
20 oktober 2008, 18:52
Nou ben ik 't zat, ik schrap je van mijn vriendenlijst :seriousf: