PDA

View Full Version : Wat voor een LP



Raguil
19 oktober 2008, 22:21
Ok ik heb de volgende LP gekregen van het merk Tenson.

http://img117.imageshack.us/img117/6898/p1010639zu3.jpg

http://img117.imageshack.us/img117/3065/p1010640bp9.jpg

http://img93.imageshack.us/img93/6296/p1010641xi2.jpg

Kan iemand zeggen wat het voor een kwaliteit is en de waarde? Hij zou beter als een Epi moeten zijn maar heb daar nog geen verstand van.

Yannicks
19 oktober 2008, 22:41
De kwaliteit kun je zelf toch wel over oordelen?
Voor waarde kun je op sites als marktplaats of ebay kijken.
Of voor de grap eens zoeken op google.

Raguil
19 oktober 2008, 23:14
De kwaliteit kun je zelf toch wel over oordelen?
Voor waarde kun je op sites als marktplaats of ebay kijken.
Of voor de grap eens zoeken op google.
Voor de grap ook al eens gedaan maar niets te vinden en aangezien ik daar nog geen zicht op heb kan ik niet over de waarde oordelen. Lees voordat je post.

wietse
19 oktober 2008, 23:30
Voor de grap ook al eens gedaan maar niets te vinden en aangezien ik daar nog geen zicht op heb kan ik niet over de waarde oordelen. Lees voordat je post.

google voordat je post, tenson is een relatief nieuwe naam en er is ook genoeg op internet over te vinden.

Dj_Tuning
19 oktober 2008, 23:34
http://www.bever.nl/merken/ecatalog/10400.tenson

?????

Raguil
19 oktober 2008, 23:38
Nee helaas niet mijn kledingkast zoeken.

HaroldA
19 oktober 2008, 23:45
google voordat je post, tenson is een relatief nieuwe naam en er is ook genoeg op internet over te vinden.

Inderdaad: http://www.thehouseofmusic.nl/gitarenelektrisch.htm#16

Noid
20 oktober 2008, 14:21
Voor de grap ook al eens gedaan maar niets te vinden en aangezien ik daar nog geen zicht op heb kan ik niet over de waarde oordelen. Lees voordat je post.
Ik weet niet hoe jij zoekt?? Het is best simpel: http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=tenson+guitar&meta=&btnG=Google+zoeken
Da's 2 woorden: tenson guitar

Als ik dan naar jouw opmerking "Lees voordat je post" kijk, dan vraag ik me af of je jezelf daarmee nou zo'n groot plezier hebt gedaan hier ....

Verder veel plezier met de gitaar. Hij ziet er uit als een mooie goldtop. Alleen die 2 reviews op Harmony Central spreken over Chinese brollen. Dus zeker niet beter dan Epiphone, maar eerder behorend tot de slechte kopieen ala Keiper Stagg etc.. Verder qua waarde ook veel goedkoper dan Epi. Wat vind je zelf van de bespeelbaarheid en het geluid van jouw Tenson en wat heeft hij gekost?

Raguil
20 oktober 2008, 17:01
Ik weet niet hoe jij zoekt?? Het is best simpel: http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=tenson+guitar&meta=&btnG=Google+zoeken
Da's 2 woorden: tenson guitar

Als ik dan naar jouw opmerking "Lees voordat je post" kijk, dan vraag ik me af of je jezelf daarmee nou zo'n groot plezier hebt gedaan hier ....

Verder veel plezier met de gitaar. Hij ziet er uit als een mooie goldtop. Alleen die 2 reviews op Harmony Central spreken over Chinese brollen. Dus zeker niet beter dan Epiphone, maar eerder behorend tot de slechte kopieen ala Keiper Stagg etc.. Verder qua waarde ook veel goedkoper dan Epi. Wat vind je zelf van de bespeelbaarheid en het geluid van jouw Tenson en wat heeft hij gekost?

Ik had mijn gitaar leraar laten spelen erop. Hij heeft zelf een oude Gibson LP en zegt dat het verschil nauwelijks merkbaar is. Zelf kan ik er niet over oordelen dus hoopte ik dat iemand anders deze al eens gehad. Ik heb de gitaar gekregen en weet de prijs dus niet.

Het is trouwens geen gold top maar een hout kleurige. Moeilijk te zien op de foto's.

zeppo
20 oktober 2008, 17:15
Ik had mijn gitaar leraar laten spelen erop. Hij heeft zelf een oude Gibson LP en zegt dat het verschil nauwelijks merkbaar is.
Tsja, ik weet niet wat dit zegt over jouw gitaarleraar :seriousf:

Raguil
20 oktober 2008, 17:19
Tsja, ik weet niet wat dit zegt over jouw gitaarleraar :seriousf:

Nou ik weet niet of er betere zijn in nl met zijn stijl dus. Je mag hem zelf komen testen als je wilt :rockon:

nevyn292
20 oktober 2008, 17:20
Tsja, ik weet niet wat dit zegt over jouw gitaarleraar :seriousf:

hmmm, ik zie hier steeds vaker dingen langskomen die beginnen met 'mijn gitaarleraar' :seriousf:

zeppo
20 oktober 2008, 17:35
Ik ben zelf ook gitaarleraar (ok, in mijn vrije tijd dan ....)
Misschien moet ik ook maar eens een aantal krasse uitspraken doen over de Blokker Custom Shop modellen !

Rude Perception
20 oktober 2008, 17:41
Nou ik weet niet of er betere zijn in nl met zijn stijl dus. Je mag hem zelf komen testen als je wilt :rockon:

Dan willen wij natuurlijk wel weten wie het is....
Met je grote mondje.

TimmU
20 oktober 2008, 17:47
Dan willen wij natuurlijk wel weten wie het is....
Met je grote mondje.

wil jij een gitaarleraar 'testen' , Dieuwertje?

Waarop dan?
intonatie ? speelbaarheid? 'snaar'spanning?



:D:D:D

Rude Perception
20 oktober 2008, 17:53
wil jij een gitaarleraar 'testen' , Dieuwertje?

Waarop dan?
intonatie ? speelbaarheid? 'snaar'spanning?



:D:D:D

Als t een goede gitarist is kennen mensen hem hier vast wel.
Vriendelijk verzoek om even te kappen met dat DieuwertJE... DieuwertJE heeft harde schoentjes die een hard schopje op je kontje kunnen geven. En waarom zie ik je niet meer in t woud?

Raguil
20 oktober 2008, 18:12
Als t een goede gitarist is kennen mensen hem hier vast wel.
Vriendelijk verzoek om even te kappen met dat DieuwertJE... DieuwertJE heeft harde schoentjes die een hard schopje op je kontje kunnen geven. En waarom zie ik je niet meer in t woud?
Dat betekent nog niet dattie bekend is Dieuwerje. Hij speelt vooral in tributes van Jimi Hendrix en dergelijke. Trouwens grote mond omdat ik een gitaar leraar heb die goed kan spelen? alsjeblieft.

TimmU
20 oktober 2008, 18:31
Als t een goede gitarist is kennen mensen hem hier vast wel.
Vriendelijk verzoek om even te kappen met dat DieuwertJE... DieuwertJE heeft harde schoentjes die een hard schopje op je kontje kunnen geven. En waarom zie ik je niet meer in t woud?

hahaha, koetsie koetsie.is goed hoor!

Ik ben laatst nog in 't woud geweest man. Ben vrijdag iig in de Flinty's , gitaar avond. Even lekker knallen.

nevyn292
20 oktober 2008, 21:33
Dat betekent nog niet dattie bekend is Dieuwerje. Hij speelt vooral in tributes van Jimi Hendrix en dergelijke. Trouwens grote mond omdat ik een gitaar leraar heb die goed kan spelen? alsjeblieft.

jij met je grote mond, zelfs ALS je gitaarleraar zo bijzonder goed is, dan zegt dat nog niets over zijn vermogen om dit door te geven op anderen, laat staan een gitaar te beoordelen voor zijn leerlingen. gitaar is toch een redelijk subjectief instrument, tuurlijk kan je op iedere gitaar spelen, maar met een gitaar die bij je past haal je toch het meeste uit je spel.

wietse
20 oktober 2008, 21:55
Als t een goede gitarist is kennen mensen hem hier vast wel.


wat een bullshit, ik ken zat goede gitaristen die niet bekend zijn, germ bok ooit van gehoord?
denk van niet, erg goede gitarist en goede vriend van mij.
en er zijn zat slechte gitaristen die bekend zijn, en steengoede die nooit verder komen dan hun slaapkamer en coverbandjes oid.
had jij ooit van michael ae gehoord als hij hier niet op het forum zou komen, denk van niet, maar die jongen speelt het gros van het forum zo onder de tafel.
dus dat argument van je slaat nergens op.