PDA

View Full Version : Steve Vai Naked Tracks



HvV
19 oktober 2008, 18:29
Naked Tracks? Yep, Vai heeft 5 cd's uitgebracht met tracks waarvan de leadpartijen eruit zijn gehaald. Walhalla voor de backingtrack fanaat lijkt me. Ze zijn verkrijgbaar op Steve's website: http://www.vai.com/nakedtracks/ of via iTunes, daar heb ik ze ook vandaan.

Hier is mijn versie van I Would Love To. Een recht toe recht aan rock nummer. Ik speel in het begin de slagpartij omdat er de eerste 15 seconden geen gitaar te vinden was en wel even lekker om mee te jammen. In het origineel zaten iets van een track of 4 met gitaar. Als tegenwicht hier en daar wat gedubbed, stukje harmonizer, etc. Behalve het thema, geen Vai solo's :chicken: gewoon mijn eigen versie. :satisfie:

http://www.youtube.com/watch?v=JUcbze9IcSw

VHsologitarist
19 oktober 2008, 19:02
leuk, maar toch jammer dat ik geen Vai solo erin terug zie

stratie
19 oktober 2008, 23:00
lekker hoor HvV! lekkere sound ook :) ja ik hou hier wel van!! int begin dacht ik even PANAMA?! maar dat gevoel was snel weg, lekker gedaan jonge!


Groet, stratie

HvV
20 oktober 2008, 07:47
leuk, maar toch jammer dat ik geen Vai solo erin terug zie

'T is geen kwestie van niet willen...ik ben nou eenmaal geen Vai materiaal. :dontgeti:

VHsologitarist
20 oktober 2008, 16:07
daar zit wat in, maar had sowieso een solo verwacht, Vai of geen Vai ;)

glennshred
20 oktober 2008, 17:09
Hey Hvw dat is prachtig gespeeld man, komt mooi origineel uit de hoek

wou dat ik dat ook kon maar heb toch maar weinig geduld :)

groetjes
glenn

Riky
21 oktober 2008, 14:10
dit is tof!!! Echt goed! Ik kan hier echt goed naar luisteren! Lekker tempo. Ook niet te overdreven gesoleerd. Perfect!

benwave
21 oktober 2008, 17:35
Vai of geen Vai dit is ook gewoon heel lekker

calfie
21 oktober 2008, 18:07
Lekkere sound zeg!!
:)

Sonno
21 oktober 2008, 21:26
Soundje is zowat genuine Vai! Redelijk netjes gespeeld, ondanks je vreemde hand/vingerposities! (is bij mij niet veel beter maar bij zo'n filmpie valt het toch op). Het geluid loopt alleen niet helemaal sync met het beeld.

Rock on!

HvV
21 oktober 2008, 23:25
Bedankt voor alle commentaar! Vai sound blijft moeilijk te benaderen. Op de lagere noten lukt dat aardig maar ik mis 'punch' op de hogere noten. Hoewel deze RG550 qua specs (Dimarzio Evolution als bridge pu) een beetje in de buurt van een Jem komt mis ik (denk ik) vooral de rosewood hals. Dat maple is wel lekker maar ik mis 'volheid' in de tone. Natuurlijk helpt een goeie buizenversterker ook maar ik heb geen opname-mogelijkheid voor mijn buizenbak en neem alles op met de Boss GT-10 (iemand al een Vai patch gemaakt daarmee?). En dan natuurlijk het spel van Vai. Die gast hoeft maar naar een snaar te kijken en de harmonics springen er van af. Dit is ook een k.. nummer om te doen in je eentje. Het origineel ken een track of 4 gitaar waarbij de riffs in en door elkaar lopen en dat valt een beetje moeilijk te realiseren in je uppie. En niet te vergeten, ik speel pas een jaartje gitaar (na een break van 15 jaar) :sssh:

Dat syncen van een clip valt ook niet mee. Ik neem alles live op met Ableton Live terwijl ik film. Later moet ik dan het wav file onder de film plakken. Dat doe ik met Moviemaker. Het nadeel met Moviemaker dat je de soundclip in increments van 8/100 sec kunt verschuiven en niet kleiner. Overigens vond ik het aardig synchroon lopen maar dat kan vertekenen omdat ik bij de slagpartij mijn rechterhand door laat lopen en kort demp met mijn linker en rechterhand. Als Utube dan ook nog eens wat frames weghaalt lijkt de sync slecht. En dan die vingerzetting..tja, dat kan natuurlijk veel beter. Mijn hand zou veel haakser op de hals moeten staan maar zo kan ik mijn vibrato beter controleren. Picking kan ook beter, moet meer economy picking doen. Iemand nog meer tips waardoor ik mijn spel kan verbeteren? Is er bijvoorbeeld les te krijgen in al die technieken zoals legato, sweeping, etc?