PDA

View Full Version : Hulp gezocht probleem silver jubilee 2558 2x12



robertt
19 oktober 2008, 17:25
Hallo allemaal,

Gister optreden gehad met band in Scheveningen.
Was een leuk optreden totdat mijn versterker raar ging doen.
Uit het niets ineens een heel gaar geluid uit de versterker. op alle kanalen.
Geluid is het best te omschrijven als een hele gare buizenvervorming door een pak watten. heel dof en laag.

Het gaat om een Marshal Silver Jubilee 2558 2x12 50 watt buizenbak.
Nog geen jaar geleden nieuwe buizen ingezet door dr. Tube
-drie tad 12ax7a-c buizen
-twee JJ el 34 buizen


Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

robertt
19 oktober 2008, 20:44
of misschien iemand een goed adres in de omgeving Den Haag voor een "willie wortel" die mijn versterker kan nalopen en repareren.

Alvast bedankt

Eko
19 oktober 2008, 20:55
Als je niemand weet, probeer dan eens via Max Guitars of een andere zaak in Den Haag. Aan de omschrijving is hooguit een buizenprobleem af te leiden, maar dat weet je nooit zeker zonder te meten.

Arvoitus
19 oktober 2008, 21:23
Heb je dat geluid nu ook als je hem meteen aanzet, of duurt het enkele minuten voordat het weer optreedt?

robertt
19 oktober 2008, 21:37
heb de versterker net nog even thuis geprobeert. Punt is alleen dat ik 'm op deze wijze niet goed kan testen (te zacht volume). Wel lijkt het erop dat het vreemde geluid er aan zit te komen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoor verschil met het spelen op huiskamerniveau in vergelijking met een aantal dagen geleden.

Tijdens het optreden heeft mijn versterker het gewoon 45 minuten top gedaan, hierna is het echter de verkeerde kant opgegaan. Echt een heel vies modderig ongedefinieerd dof geluid vooral op het leadkanaal (verder zonder enige effectpeadalen te hebben gebruikt dus daar ligt het niet aan). Mijn cleane kanaal klonk wel ietsjes beter (eigenlijk klonk deze ook echt bagger, maar in vergelijking met het leadkanaal viel het mee) maar ook hier hoor ik duidelijk verschil met ervoor.

Verder geen rare dingen gedaan met versterker, en gewoon ingeplugt in stopcontact met randaarde...

abi
4 november 2008, 01:10
hey,
ik heb zelf de head versie (2550).

Heb een tijdje hetzelfde probleem gehad. Midden in een gig opeens een heel gaaar ratelend geluid krijgen, alsof je snaren niet strak zijn aangespand. Als ik mn amp uit/aan zette kreeg ik weer 'normaal' geluid. Tot dat mn top opeens weer gek ging doen.

Na een tijdje Dr.tube gemaild, hij zei dat er in de Jubilee's een zwakke schakel-relaise zit en dat dat waarschijnlijk de oorzaak was. Dus die laten vervangen en mn amp doet het nu weer perfect :dance:

Je moet maar eens google-en op: silver jubilee relaise
Dan zal je zien dat er meer mensen dat probleem hebben.

Squier4ever
4 november 2008, 15:08
het is een relais, geen relaise.

eggen_h
4 november 2008, 15:23
het is een relais, geen relaise.

lekker belangrijk, we weten allemaal wat ie bedoelt:sssh:

Nielsje
4 november 2008, 15:46
Amp docs omgeving den haag:

Frits van Mourik,
Franc Vernet

Dr. Tube zit helaas niet meer in Berkel & radijsjes.
CMW zit in Vleuten, maar die heeft nogal een lange lijst met versterkers die hij moet fixen, dus als je binnen een weekend terug wil hebben zou ik het ergens anders proberen.

duckman
4 november 2008, 15:54
niet in de buurt van Den Haag ,maar wel goed met verstekers:
http://www.acdcrepair.nl/
Zit in nieuwegein bij utrecht