PDA

View Full Version : 80' rock geluid



Henrisg
19 oktober 2008, 17:13
hallo allemaal
wat is een goed(betaalbaar) pedaal voor een mooi rock geluid uit de jaren 80 hierbij bedoel ik een beetje ac/dc / guns n roses ENZ.

Arvoitus
19 oktober 2008, 17:14
hallo allemaal
wat is een goed(betaalbaar) pedaal voor een mooi rock geluid uit de jaren 80 hierbij bedoel ik een beetje ac/dc / guns n roses ENZ.

Die bands die je beschrijft gebruiken eigenlijk helemaal geen pedaaltjes om hun overdrive/distortion te krijgen. Ze gebruiken beide marshalls, en die gebruikten de meeste 80's bands ook.

Vertel eens wat voor versterker je gebruikt?

Henrisg
19 oktober 2008, 17:25
ik heb nu een roland cube 30x
maar ik zou er graag een wat schreller geluid uit willen krijgen als dit lukt

Dirk_Hendrik
19 oktober 2008, 18:04
Bij een 80-s rockgeluid denk ik vnl aan de combi van chorus en distortion en toetsenisten met 7 keyboards boven elkaar op een waanzinnig grote standaard...

yech:sneaky:

MjS
19 oktober 2008, 19:17
Het lijkt me dat je uit een Cube wel een 80ies rocksound moet kunnen halen. Al alle scheurmodellen geprobeerd? Equalizer geprobeerd?

Ik gebruik zelf een MI Audio Crunch Box voor mijn scheursound. Vind zelf de sound van Richie Sambora tijdens de solo's van Wanted of Livin On A Prayer (met Bon Jovi) wel lekker, de Crunch Box zit wel een beetje in die richting. Wel een klein beetje een korreltje er op, maar zeker genoeg gain en scherp/schel kan ook (mocht je dat willen...).

Toch zou ik effe met de Cube stoeien, dat moet toch echt wel lukken...

Frisods
19 oktober 2008, 19:55
PROCO RAT!!!! kost geen drol, nou geloof ik : 83 euro inc verzendkosten als je hem bij musicstore besteld

the sure thing
19 oktober 2008, 21:16
... moet toch echt lukken met je cube hoor..... Ik heb de cube 30 ook gehad. De CLASSIC stand van je knop en dan vooral je gain terugschroeven. Ik vond dat overigens een van de wat meer overtuigende sounds uit de cube...

Dj_Tuning
19 oktober 2008, 21:23
Ik heb de cube20, die heeft net wat andere effecten dan de 30. Maar ook daar is best een overtuigend ac/dc geluid uit te halen. De tubedrive selecteren, niet teveel gain, en veel hoog in de eq.

Nitefly7
19 oktober 2008, 22:18
hear hear, die Cubes zijn fabeltastische combo'tjes en veelzijdig van jazz tot rock, ook de soort bands die jij hebt.

belangrijk ook voor je sound; welke gitaar gebruik je?
want een stratocaster-modelletje of een Ibanez zonder dikke humbuckers, is mijlen verwijderd van een (Slash') Les Paul of (Angus' ) SG... !



hallo allemaal
wat is een goed(betaalbaar) pedaal voor een mooi rock geluid uit de jaren 80 hierbij bedoel ik een beetje ac/dc / guns n roses ENZ.

ik zou AC/DC nou niet meteen als 'mooi rock geluid uit de jaren 80' omschrijven

sowieso is 'mooi' + 'rock geluid' + 'jaren 80' een beetje vreemde combinatie..

'jaren 80 rock' = poedelrock als Bon Jovi (bakken reverb en ook wel wat chorus), ouder Mr. Big/Tyketto/Europe (misschien minder chorus, maar wel lading reverb), of bepaalde TOTO-nummers (behoorlijke lading delay, chorus en de rest van Luke's toenmalige koelkast..)
'mooi geluid' vind ik sounds van de laatste jaren, nieuwere Toto-albums en ook bijv. sommige Paul Gilbert geluiden (humbuckers, geen rackzooi en een blazende Marshall)...

maar inderdaad, AC/DC en Guns 'n Roses schreeuwt eigenlijk om een Gibson Les Paul/Marshall Combinatie, of een SG Marshall Combinatie..
zo'n Marshall-achtig geluid is zeker in je Cube'je te vinden...!

en zoek je dan echt een pedaal, zorg dan dat je dat pedaal koopt waarmee je een Cube60 kan bekostigen; dat is zeker 'on a budget' weer wat meer wat je zoekt (grotere speaker)..
ook andere modelling amps (Vox bijv) met een 12" speaker zitten al meer in de buurt van jou sound..
de Cube30 heeft toch een 10" speaker.. niet?

anders zul je -later- moeten kijken naar een oudere serie Marshall Valvestate versterker (VS65 bijvoorbeeld).. die vind ik ook erg dik en 'rock' klinken...

voorlopig is het advies: stoeien met je amp! niks leuker dan 'dat geluid' uit 'jouw apparatuur' halen... of zelfs 'jouw -eigen- geluid' uit 'die apparatuur'

strat58
20 oktober 2008, 11:20
hallo allemaal
wat is een goed(betaalbaar) pedaal voor een mooi rock geluid uit de jaren 80 hierbij bedoel ik een beetje ac/dc / guns n roses ENZ.

Hi een pedaal de MI Audio Crunch Box :)
Peace Strat58

Mufftin
20 oktober 2008, 20:03
je moet gewoon lang haar laten groeien ik zweer het je! dat werkt altijd voor the 80 sound! :gitarist:

DeiDRagonas
20 oktober 2008, 21:31
je moet gewoon lang haar laten groeien ik zweer het je! dat werkt altijd voor the 80 sound! :gitarist:

+1

Lang haar, strakke broek en gaan met die (zichtbare) banaan!

R

MarkS
20 oktober 2008, 21:44
Voor een instant '80's hairmetal geluidje:

http://www.bossarea.com/images/MZ2.jpg

Mufftin
21 oktober 2008, 13:11
Die is idd wel vet!