PDA

View Full Version : Eminence Red coat



Powerchordschuiver
19 oktober 2008, 16:06
Is er misschien iemand die mij iets meer kan vertellen over de Eminence Red Coat speaker?
Wat voor karakter heeft 'ie, klinkt 'ie vintage, of juist modern, is 'ie goed bruikbaar voor high gain, etc?

Alvast bedankt!

ieme
19 oktober 2008, 16:17
k heb ze eens getest in een Paul Lenders 1X12 (stond bij American Guitar Store in Eschede) was erg te spreken over de sound, erg strak voor kleine kastjes, vond de combinatie erg goed klinken van de red coat speaker en t kastje. De Bogner 1X12 met een V30 vond ik duidelijk minder....

Powerchordschuiver
19 oktober 2008, 16:21
Ja, Eminence is wel een goed speakermerk, maar ik wil wat meer weten over het karakter van dit specifieke model.
En vooral of 'ie goed klinkt in high gain (lees: thrash/death metal) situaties.

ieme
19 oktober 2008, 16:38
Ja, Eminence is wel een goed speakermerk, maar ik wil wat meer weten over het karakter van dit specifieke model.
En vooral of 'ie goed klinkt in high gain (lees: thrash/death metal) situaties.


ik denk (afhankelijk van de soort cab en configuratie) dat het een hele goeie speaker kan zijn voor jou muzieksoort...

ieme
19 oktober 2008, 16:39
Want hij heeft wel t strakke wat jij waarschijnlijk in een speaker zoekt... een soort V30 qua reactie op je spel maar een andere sound meer als een jensen uit een koch...

Fuhgawz
19 oktober 2008, 16:57
Kijk voor de gein eens op eminence.com. Red Coat is niet de naam van de speaker, maar de naam van serie speakers! Je kunt dus niet spreken van "de" Red Coat speaker. Een Private Jack klinkt bijvoorbeeld veel anders dan de Governor, etc... Toch zijn het allen Red Coats. Ik denk dat ieme het over de Governor heeft.
EDIT: Check deze tone guide voor meer info: http://www.eminence.com/pdf/tone_guide.pdf alle speakers in het rode gebied zijn Red Coats.
EDIT 2: of die goed klinkt is vervolgens nog eens afhankelijk van welke versterker je over speelt.

Powerchordschuiver
19 oktober 2008, 17:05
Juist, het gaat hier om een Governor.
Bedankt voor de info tot dusver.

Powerchordschuiver
19 oktober 2008, 17:14
Een nogal middy klinkende speaker, volgens het diagram, met een jaren 60/70-rocksound.
Hm, weet niet of dat nu zo geschikt is voor mijn doeleinden....

Shaggy
19 oktober 2008, 18:23
De governor is een soort v30 zonder dat getjerp op hogere volumes (naar het schijnt) en de private jack is soort greenback. Daar kun je deze twee het beste mee vergelijken.

Ze zijn alleen stuk goedkoper.

pasqual
19 oktober 2008, 21:09
ik heb een peavey valveking 212 en heb beide speakers vervangen voor de eminence the governors. mijn geluid is er zeker op vooruit gegaan, zowel clean als met gain. maar het blijft suggestief: wat ik beter vind kan voor jouw minder zijn en ik moet toegeven dat het verschil niet zo schrikbarend anders is dan met de orginele peavey speakers. dit zegt overigens meer over de ( toch wel ) redelijk goeie kwaliteit van de peavey speakers.

probleem is natuurlijk dat je er pas achter komt als ze erin zitten.

tip: probeer ze 2dehands te krijgen voor een goeie prijs, dan kan je ze altijd tegen dezelfde prijs weer verkopen, mochten ze toch niet zijn wat je bedoelde.

groeten Pasqual.

pasqual
19 oktober 2008, 21:15
Een nogal middy klinkende speaker, volgens het diagram, met een jaren 60/70-rocksound.
Hm, weet niet of dat nu zo geschikt is voor mijn doeleinden....

klopt: er zit inderdaad veel mid in. maar dit komt de algemene bandmix ten goede, vind ik. ik speelde in het verleden met een fender performer met een extra cab en had een vrij bassig overheersend geluid, hoe ik 'm ook instelde, m.a.g. dat het gehele bandgeluid veel te hard ging. met deze amp en deze speakers is dat anders, de basgitaar is nu duidelijker en de gitaar ook omdat alles meer gedefiniëerd is. het ligt natuurlijk ook aan de muziek wat je wilt spelen: voor rock-stevige rock- stevige blues zijn ze zeer geschikt.

groeten Pasqual.

Robin.ke
20 oktober 2008, 22:25
Heb 4 Governors in mijn cab zitten en speel vrijwel uitsluitend high gain. Voor mij geen andere speakers meer. Klinken lekker agressief met een mooi middengebied wat prima door de mix prikt. Als V30 maar zonder het snerpende hoog.

vinni
21 oktober 2008, 23:06
Heb 4 Governors in mijn cab zitten en speel vrijwel uitsluitend high gain. Voor mij geen andere speakers meer. Klinken lekker agressief met een mooi middengebied wat prima door de mix prikt. Als V30 maar zonder het snerpende hoog.

Inderdaad....heb ook alle V30's vervangen door Governor's.
Stukken beter. Maar weet ook dat de V30's pas echt lekker gaan klinken
als het hard staat....oordopjes hard. De Governors klinken ook al op lagere volumes wat aangenamer. De piek in het mid-hoog is er niet of in ieder geval een stuk minder.

Vinni

Jan Buurman
22 oktober 2008, 10:05
Inderdaad....heb ook alle V30's vervangen door Governor's.
Stukken beter. Maar weet ook dat de V30's pas echt lekker gaan klinken
als het hard staat....oordopjes hard. De Governors klinken ook al op lagere volumes wat aangenamer. De piek in het mid-hoog is er niet of in ieder geval een stuk minder.

Vinni

Ik meen mij te herinneren dat jij ook op een JCM800 channelswitcher speelt. Ik heb ook het probleem dat alles pas echt lekker klinkt als het (te) hard staat. In mijn Cab zitten 2x Classic Leads en 2x V30's. Zouden Governors dit leed kunnen verzachten?

vinni
22 oktober 2008, 11:56
Een JCM800 channelswitcher???....nee....die heb ik niet.

Ik speel met een VHT Sig-X en een Egnater Tol100.

Maar als je dat schelle kenmerkende V30's geluid een beetje wil temmen dat dan de Governors een goede keus is.

Vinni

Jan Buurman
22 oktober 2008, 13:56
Ook nooit gehad? Het staat mij bij dat we het ooit eens over aanpassingen aan een 4210 hebben gehad...

vinni
22 oktober 2008, 16:04
Nee hoor....echt niet.

Vinni