PDA

View Full Version : Spaanse gitaar



Timmie
19 oktober 2008, 16:06
Ik speel niet meer actief gitaar, maar wil zo af en toe nog wel wat pingelen. Nu heb ik met mijn elektrische en akoestische gitaren dat de snaren na een week niet meer vers zijn, maar ik heb geen zin om zo vaak de snaren te verwisselen.

Is dat probleem ook bij nylon snaren? Het lijkt me zo dat die wel een stuk langer fatsoenlijk bespeelbaar blijven. In dat geval koop ik misschien gewoon een spaanse gitaar.

Pais
19 oktober 2008, 16:12
Ik weet niet hoe snel stalen snaren achteruit gaan, maar met nylon snaren speel ik gerust een maand door. En langer kan eigenlijk ook wel. De mooiste geluiden zijn er na een paar dagen al uit maar dat vind ikzelf niet een reden om ze er direct af te trekken.

Al lijkt het me bijzonder om alleen nylonsnarig te gaan spelen omdat je dan minder vaak je snaren hoeft te vervangen :satisfie: Mijn zwager speelt op zn western trouwens zo een half jaar, iig tot er 1 knapt.

LaurentB
19 oktober 2008, 17:59
Nylon snaren houden hun klank veel langer, ja. Een paar maanden gaat wel (Hannabach althans).
Stalen snaren vind ik na een maand meestal wel op (tenzij het gecoate snaren zijn, dieaan ook wel twee maanden mee als je niet teveel slag speelt met een plectrum)