PDA

View Full Version : Blade



Nocki
19 oktober 2008, 08:38
Hoi,

Sinds jaren speel ik op les pauls. Heb al een paar stratjes geprobeerd mooir nooit echt gevonden. Toch blijf ik ernaar kijken om er eens een te kunnen kopen. De Lp's die ik nu hb hebben een ebben toets en dat vindt ik helemaal geweldig. De Fender Ultra's die hebben dat ook maar zijn niet te vinden. Een andere gitaar die een ebben toets heeft is Blade.
Ik heb al een beetje lopen zoeken op het forum en daar buiten maar afgezien van discussies over het vsr(?) systeem wat erop zit kan ik niet zoveel info vinden.
Zijn er mensen op het forum die er meer over kunnen vertellen? er staat nu op gitaar markt best een mooie rooie te koop! :)

bluegate
19 oktober 2008, 08:47
Blade's oude gitaren kun je rekenen tot de superstrats.
Goede gitaren met innovatie.
Fulcrum tremolo is daar 1 van, locatie nekpin is een 2e.
Vsr is een actief boost/cut systeem met een 3 standen schakelaartje.
Midden stand is passief, naar beneden is boost zodat je een dikker geluid krijgt
en naar boven is een verzwakking van bepaalde frequenties waar door je een funky
geluid krijgt.
Er zitten 3 kleine potmeters aan de onderzijde zodat je het Vsr systeem kunt afstellen
naar jouw wensen.
Prijs op MP is marktconform.

Kakihara
19 oktober 2008, 09:07
Blade gitaren - ook de made in Korea's - zijn geweldige gitaren : ze hebben een lekkere hals, ze klinken lekker, al hebben ze wel behoorlijk 'hete' elementen dus dat wordt spelen met de volumeknop. En zelfs zonder het vsc-circuit vind ik ze behoorlijk veelzijdig. Afhankelijk van het model kan je er de Les Paul-grom uithalen en een wat donkerdere stratsound (de Durango's) of een typische strat-quack, een 80's rocksound en een meer dan behoorlijke poging om een strat als een LP te laten klinken (de RH4). Volgens mij zijn de Durango en de RH4 de enige die voorzien zijn van een ebben toets. Maar ik kan met vergissen natuurlijk.

Shaggy
20 oktober 2008, 14:41
Ook hier in het bezit van een rh4 classic.

Jumbo frets, sperzels, essen body (heldere strakke bas), slanke hals, ceramische pu's. Ik kan je zeggen dat zowel de oudere als de nieuwe uitstekende gitaren zijn. De humbucker klinkt heel dik en je kan hem ook single coil schakelen. De standje 2 heeft een hoog quack gehalte, lekker voor zo'n funky clean slag en 4 (sc) kun je vergelijken met een chickn pickn sound, lekker fel en twangy.

een toonregeling voor alle elementen

Zelf vind ik het de meest veelzijdige strat die je kunt kopen!

oh ja, als je batterij leeg is kun je op de passieve stand verder.

als je wat specifieker soundfile wil van verschillende standen en stijlen van de rh4 classic kun je me je mailadres pm'en

sjaak1990
20 oktober 2008, 14:53
Ik heb een blade california custom. Ik vind hem geweldig! Het vsc systeem werkt perfect, mid boost heb ik op max staan voor een lekkere boost. Treble bass boost maakt het geluid glaziger, warmer en krachtiger maar toch niet schel. Je kan alles van het vsc systeem instellen met schroefjes, dus extremere of minder extreme veranderingen.
Ik vind alle blades goed, van goedkoop tot duur, altijd een geweldig gitaar voor je geld. Ik heb een keer een blade rh2 met een fender mark knopfler vergeleken. De blade was helderder, gedetailleerder en hij speelde veel lekkerder, en het mooiste de prijs 850 tegen 1700 ofzo.
De rh4 is ook een geweldig gitaar, die van mij lijkt er erg op, het grooste verschil is het uiterlijk met de broadleaf flamed maple top welke echt geweldig is.
De falcon dual action tremolo is geweldig. Je kan er alle bij de kanten mee op, natuulijk niet zoals bij een floyd maar je hebt hierbij ook niet de nadelen van een floyd. De locking tuners zijn ook geweldig. Het is de perfecte gitaar voor mij en het beste lijkt me gewoon proberen en vergelijken met de andere merken. De music man sillhouette vind ik ook erg mooi en fijn alleen ik vind blade toch mooier en fijner en beter :rockon:

Spitfire
20 oktober 2008, 15:48
Psst, ik ben van plan mijn Blade te gaan verkopen (een RH-2 Classic in Honey see-through), dus als je interesse hebt moet je maar even een mailtje/pb sturen ;)

Nocki
20 oktober 2008, 21:10
Psst, ik ben van plan mijn Blade te gaan verkopen (een RH-2 Classic in Honey see-through), dus als je interesse hebt moet je maar even een mailtje/pb sturen ;)

Mail me maar even. Dan kan je gelijk wat foto's mee zenden. Alvast bedankt!
nocki@zeelandnet.nl



als je wat specifieker soundfile wil van verschillende standen en stijlen van de rh4 classic kun je me je mailadres pm'en

Daar doe je me zeker ene plezier mee! nocki@zeelandnet.nl

Spitfire
20 oktober 2008, 22:59
Mailtje is verstuurd Nocki :)