PDA

View Full Version : Esp/ltd m-100 / m-200



Babo
19 oktober 2008, 00:39
Hallo,

Daar ben ik weer met al mijn lastige vragen. Paar maanden geleden heb ik hier al om advies gevraagd en heb toen na aanraden een g-400 gekocht. Helaas wegens omstandigheden moeten verkopen maar nu is de tijd rijp om mijn nieuwe hobby opnieuw leven in te blazen. En ik ben op zoek naar een super strat (geloof ik). En mijn oog was gevallen op de ESP/LTD M-100 en een tweedehandse m-200. Dus heb ik research gedaan op dit forum.

Helaas niet zoveel wijzer gevonden aangezien er niet zoveel was te vinden over de goedkopere ltd's. Maar van wat ik gevonden heb schijnen de meningen verdeeld te zijn, de een vind het geweldig en de ander zegt dat de het pas vanaf de m-400 de moeite waard wordt. Dus zou ik graag wat meer meningen horen over de m100 en m200.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat de houtsoort waar beide van gemaakt zijn, namelijk Agathis een duur woord is voor multiplex. Dus dan wordt ik al minder enthousiast. En wat me verder nog aan het twijfelen brengt is dat ze een floyd rose hebben. Wat volgens de meeste mensen niet aan te raden is voor een beginner.

Als alternatief had ik de Dean Vendetta 1.0 maar mijn voorkeur ligt bij de LTD's. Al heb ik ze nog niet bespeeld.

Alvast bedankt :gitarist:.

Mr.Fingers
19 oktober 2008, 00:43
Ik dacht dat skabouter zo'n ESP superstrat gekocht had een tijdje terug, misschien hem eens contacteren

Babo
19 oktober 2008, 00:51
Bedankt, heb wat op zijn naam gezocht en hij was lovend over de m-200. En wat toevallig is, is dat ik zijn 2e hands m-200 op het oog had. Die heeft ie sinds 11 oktober op gitaarmarkt staan. Had al een emailtje gestuurd met wat vragen.