PDA

View Full Version : hoeveel betalen



GuiTaR_AlcoholicA
18 oktober 2008, 23:34
hoeveel zou je betalen als je bij esp een gitaartje laat maken bij de costum shop ? bv een linkshandige V?

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 23:39
vraag eens een offerte aan. Alles hangt af van gebruikte materialen,...

Je kan begrijpen dat een vergulde flying V in pao-ferro, met 3 EMG's, floyd rose en een Pentium IV-processor veel meer gaat kosten dan een flying V met alleen een humbucker, in gewoon esdoornhout.

Maar custom-made is meestal nooit onder de 2500€

GuiTaR_AlcoholicA
18 oktober 2008, 23:47
ja maar het is omdat ik nooit een v of explorer linkshandig zie staan

enkel 1 keer van esp , maar die is nu weg

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 23:50
De meeste gitaren zijn wel "op aanvraag" linkshandig te bestellen hoor (als gewone fabrieksgitaar). Linkshandigen zijn gewoon maar een klein marktsegment, en daarom dat er maar weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. M'n neef is ook "gezegend" met de linkshandigheid, en hij heeft een linkshandige CIJ Fender Jazzmaster, en een linkshandige AVRI '62 telecaster, beiden "op bestelling" gemaakt (gewoon besteld bij de winkel)

budje
18 oktober 2008, 23:51
er zijn wel meer mensen denk ik die dat kunnen leveren? anders zijn er bouwers die dat kunnen, zoals een bekende uit vlissingen waarvan ik de naam niet meer durf te noemen omdat anders mensen gaan denken dat ik gesponsord word om z'n naam te noemen

maar inderdaad, t zal je wel aardig wat centjes kosten!

Eko
19 oktober 2008, 11:06
Er zijn vast wel meer bouwers die zoiets kunnen maken voor je. Dick Dijkman in Rijssen of vd Haar bv.

Thundermane
19 oktober 2008, 13:30
Zo ver ik weet is een gitaar custom laten bouwen bij esp best wel behoorlijk duur.
http://www.espguitars.com/customshop_quote.cfm
gewoon alles invullen en dan calculate quote... ik kom nooit onder $5000,-

Mr.Fingers
19 oktober 2008, 13:42
gewoon alles invullen en dan calculate quote... ik kom nooit onder $5000,-

Voor $5000 koop je tegenwoordig geen brood meer hoor :seriousf:

Thundermane
19 oktober 2008, 13:45
Voor $5000 koop je tegenwoordig geen brood meer hoor :seriousf:

Nou het gaat weer omhoog he.