PDA

View Full Version : Goede oren om hulp gevraagd



Pais
18 oktober 2008, 22:27
Ik heb hier een stukje uit een lesopname van een aantal maanden terug wat ik niet eerder heb teruggehoord. Ik loop me er gigantisch op te frustreren maar ik kan er niet uitkomen wat hier nou gespeeld wordt. En iets zegt me dat dit helemaal niet moeilijk is enzo http://www.motor-forum.nl/global/smileys/nopompom.gif

Het is gespeelt met capo op 2.
Het begint met 007600 met variatie 007605 maar na 12 sec weet ik het niet meer, Cmaj7 ofzo. Uiteindelijk na 24 sec komt het terecht in Em7 / A met variaties, maar dat stukje ken ik wel.

Het gaat dus om het stukje van 12 tot 24 sec.
Degene die een paar goede hints voor me heeft, kan me hier echt heel gelukkig maken. Deze docent zie ik namelijk nooit meer, anders had ik het hem zelf even gevraagd natuurlijk.

http://nl.youtube.com/watch?v=2x3sOc5sYLI

Pais
19 oktober 2008, 01:23
Vanuit 007600 naar Cmaj7, dan F#7, naar Bm7 (2x) en dan Em7 naar A groot.

Makes sense?

gorgasm
19 oktober 2008, 09:44
B A6/F#m7 Ab, kdenk Ab7 Emaj7

I win?

-=JEROEN=-
19 oktober 2008, 13:00
Het begint met Aadd9 (x07600) dan doet hij een variatie met a en gis (op hoge E-snaar) wat je als Amaj9 kan zien. En dan heel eenvoudig een G akkoord (3xx033, G5 dus. Of je kan em ook barree pakken) gevolgd door F# (ik hoor er geen 7 in). Dan Bm7 (x24232) met een variatie op de B-snaar (x24222, B9 (of B7sus2). Dan E, met een loopje (B-snaar: b-cis-d-cis-b-) naar A. En in A doet hij een soort van herhaling (van F# - E - A) door bij het A akkoord een cis (A-snaar fret 4) gevolgd door een fis (D-snaar fret 4) in de bas te spelen en dan weer E (met loopje) en A.

Dus:

Aadd9 (Amaj9) - G - F# - Bm7 (B9) - E (loopje) - A (F#) - E (loopje) - A

Pais
19 oktober 2008, 14:21
Heeeel erg bedankt voor het meedenken! :dance:

Weet je zeker dat die variatie in het begin als een G# klinkt en geen A is (5de fret op de hoge E) ? Want ik kan me nog goed herinneren dat het een Atje is. Misschien komt het door een net andere stemming ofzo.
Die tweede lijkt idd op een G nu ik het zo hoor. (hoe kom ik nou in godsnaam bij een Cmaj7? :( )
En vanaf E (020100 die bedoelde ik eigenlijk, noem je E7 toch?) weet ik het weer. Het moet deze zijn, anders kom je in het loopje vingers tekort ( b c# d c# a g b )


Bedankt guys!

gorgasm
19 oktober 2008, 18:40
no offence van je pais, maar waarom weet ik niet maar ik had een vermoeden dat jij super goed was/bent.
dit is n totaal offtopic bericht :chicken:

-=JEROEN=-
19 oktober 2008, 19:03
Weet je zeker dat die variatie in het begin als een G# klinkt en geen A is (5de fret op de hoge E) ? Want ik kan me nog goed herinneren dat het een Atje is. Misschien komt het door een net andere stemming ofzo.
Die tweede lijkt idd op een G nu ik het zo hoor. (hoe kom ik nou in godsnaam bij een Cmaj7? :( )
En vanaf E (020100 die bedoelde ik eigenlijk, noem je E7 toch?) weet ik het weer. Het moet deze zijn, anders kom je in het loopje vingers tekort ( b c# d c# a g b )
Hij doet dat gisje 2 keer, heel kort, tussen 0:06 en 0:09 (a gis e - a gis e)

Om dat loopje in E te spelen kom ik geen vingers te kort (cis d speel ik met mn pinkie), maar hij speelt inderdaad een E7.

Edit: Ik heb het opgenomen in audicity en dan beluister ik het per akkoord. Het akkoord ervoor kan soms misleidend zijn; je laten denken dat er tonen zijn die helemaal niet gespeeld worden.

Pais
19 oktober 2008, 20:19
no offence van je pais, maar waarom weet ik niet maar ik had een vermoeden dat jij super goed was/bent.
dit is n totaal offtopic bericht :chicken:

Hoe bedoel je precies?
Ik ben trouwens helemaal niet goed. Heb je mn herrie in sounds nooit gehoord? :listen: