PDA

View Full Version : Nieuwe strat!



niekrhcpniek
18 oktober 2008, 22:25
Althans besteld...
Gisteren even naar gitaarwinkel geweest om wat gitaren te bekijken en uit te testen, de Fender Classic Player '60 en de Fender Mex. Standard.
De standard vond ik echter tegenvallen, een hele scherpe toon en klonk niet hoe ik wou dat hij zou moeten klinken.
In tegenstelling tot de standard vond ik de CP juist een heel warm en volle toon hebben en was precies wat ik zocht (Frusciante sound) in dit budget.

Qua speelbaarheid zijn ze aan elkaar gewaagd, echter vond ik de CP toch net iets lekkerder spelen dan de standard.

Conclusie: De prijs/kwaliteitsverhouding van de CP was zeer goed en zeker vergelijkbaar met de Amerikanen. Zeker dus een aanrader!

PS: Het is een sunburst geworden.
Volgende week komt hij binnen, meteen daarna volgen de foto's uiteraard ;)

Hier al een voor het idee:

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/c3c3f0c815f6e8c5db7a4c54585245a0.jpg

Hendriks
18 oktober 2008, 22:32
Heb je er een bij de winkel bestelt?

koentjo
18 oktober 2008, 22:47
je maakt me jaloers

niekrhcpniek
18 oktober 2008, 23:08
Heb je er een bij de winkel bestelt?

Ja, ze hadden hem alleen in een soort paarse kleur en ik wil hem perse in sunburst en het scheelde zoiezo 50 euro...
Maar ik heb geen problemen om er nog paar dagen op te wachten

Dweezman
18 oktober 2008, 23:51
Je beseft je wel dat het exemplaar in de winkel anders kan klinken dan degene die je nu binnenkrijgt?

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 23:56
Ik denk dat hij bij een echte winkel een exemplaar besteld heeft, niet bij de "DD" (Duitsche Dozenschuiver) ;)

gefeli, de CP's zijn beestige gitaren!



edit: 6.000 posts... het gaat weer veel te hard voor mij :D

Hendriks
19 oktober 2008, 10:49
Ja, ze hadden hem alleen in een soort paarse kleur en ik wil hem perse in sunburst en het scheelde zoiezo 50 euro...
Maar ik heb geen problemen om er nog paar dagen op te wachten

Wat heb je er nou voor betaald?

fuchs
19 oktober 2008, 11:04
Erg goede keus! Topgitaar, met een super prijs/kwaliteit-verhouding. Gefeliciteerd! En waar heb je hem besteld?

niekrhcpniek
19 oktober 2008, 11:25
Wat heb je er nou voor betaald?


Erg goede keus! Topgitaar, met een super prijs/kwaliteit-verhouding. Gefeliciteerd! En waar heb je hem besteld?

Hij kost 600 euro. Maar heb hem inderdaad niet bij Musicstore of Thomann besteld, gewoon bij de lokale gitaarwinkel (Guus Arons)

fuchs
19 oktober 2008, 12:03
Ben ik onlangs eens binnengelopen, gave zaak.

frekie
19 oktober 2008, 14:38
Ik zou toch bedingen dat als je bestelde gitaar niet naar wens is ze hem terugsturen naar de importeur. Ik heb eens 2 Furch flattops uitgeprobeerd, van een afstandje zag je het verschil niet maar je hoorde en voelde het verschil wel. Gitaren MOET je uitproberen.

hezz
19 oktober 2008, 14:42
Hij kost 600 euro. Maar heb hem inderdaad niet bij Musicstore of Thomann besteld, gewoon bij de lokale gitaarwinkel (Guus Arons)

Leuke winkel! Die paarse heb ik er ook eens zien hangen.

niekrhcpniek
19 oktober 2008, 17:34
Ik zou toch bedingen dat als je bestelde gitaar niet naar wens is ze hem terugsturen naar de importeur. Ik heb eens 2 Furch flattops uitgeprobeerd, van een afstandje zag je het verschil niet maar je hoorde en voelde het verschil wel. Gitaren MOET je uitproberen.

Ja natuurlijk, ik kan hem ook gewoon nog uittesten hoor. En hij zei dat hij hem anders gewoon in de winkel hangt.

Lexvandoef
19 oktober 2008, 19:59
Jammer dat je die 'paarse' niet gekocht hebt ;), maar wel een toffe gitaar!

Navar0x
30 oktober 2008, 09:50
En? Heb je de foto's al?

jimihattricks
30 oktober 2008, 11:57
Leuke winkel! Die paarse heb ik er ook eens zien hangen.

hey leuk, ik heb zo'n "paarse" (sonic blue bedoel je..?), en ook bij Arons gekocht

Shaggy
30 oktober 2008, 12:39
Gefeliciteerd met die strato. Ieder strat is uniek. Ik weet niet waar die cp vandaan komt maar ook de kwaliteitscheck van usa laat soms te wensen over.

Ik heb zelf ook een strat besteld (jap) en maar hopen dat het iets is.

Hendriks
30 oktober 2008, 12:40
Gefeliciteerd met die strato. Ieder strat is uniek. Ik weet niet waar die cp vandaan komt maar ook de kwaliteitscheck van usa laat soms te wensen over.

Ik heb zelf ook een strat besteld (jap) en maar hopen dat het iets is.

Waar heb je die jap bestelt?

oliver538
30 oktober 2008, 12:43
Arons is een prima zaak idd!
Heb er de afgelopen 10 jaar 3 gitaren, 1 versterker en nog wat spul gekocht. Altijd goede service en als er iets kapot gaat doen ze niet moeilijk over reparatie / vervanging.

Veel plezier ermee, en idd, waar blijven de foto's!? ;-)

Shaggy
30 oktober 2008, 13:48
Waar heb je die jap bestelt?


non-export jap, wordt nu verscheept vanuit Japan


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115023

Hendriks
30 oktober 2008, 14:04
Heb je een link van die firma?

Shaggy
30 oktober 2008, 19:23
Het is een handelaar in japanse fender. Er zijn er een aantal op ebay die erin handelen. Let wel dat er ook gewoon export-jappen bij zitten met de specs van non-export.

Exacte specs weet ik ook niet maar wel dat er us vintage 57 pups in zitten.

hezz
30 oktober 2008, 19:36
hey leuk, ik heb zo'n "paarse" (sonic blue bedoel je..?), en ook bij Arons gekocht

Neen, geen Sonic Blue. Een echte funky paarse :satisfie:

Geen idee of dat eigenlijk wel een Classic was, wellicht een ander model.

macwilliams
31 oktober 2008, 06:52
congratulations