PDA

View Full Version : tuut uit zelfgemaakt muff fuzz



duyvers
18 oktober 2008, 21:13
Ik maakte een tijdje geleden zelf een muff fuzz. Zo'n bouwpakket van newtone(www.newtone-online.nl). Als ik speel heb ik geen last van de pieptoon maar zodra ik stop met spelen klinkt er een pieptoon. Wanneer ik aan de volumeknop van mijn gitaar draai dan veranderd de toonhoogte van de piep. Enig idee hoe dit komt?

GeofJackon
18 oktober 2008, 21:32
Feedback? Misschien eens proberen je versterker stiller te zetten/minder gain en kijken of 't werkt?

duyvers
18 oktober 2008, 21:35
neen het is echt geen feedback!!

Mitch
18 oktober 2008, 21:37
Wees blij man, Z Vex heeft daar zijn imperium op gebouwd! Klinkt als feedback in het circuit, maar goed, deze gaat naar Werkbank.

duyvers
19 oktober 2008, 10:51
Hoe kan ik hem eruit halen de piep? enig idee aan wat het ligt? transistor?

Amp
19 oktober 2008, 13:37
Kijk hier eens:
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,1789.0.html

Wellicht dat het dus helpt om de switch anders te bedraden. Op het Newtone forum zijn meer verhalen te lezen over een fluittoon die verdween na het op bovenstaande manier bedraden van de switch.

HaroldA
22 oktober 2008, 11:27
Ff aanhaken op dit topic:

Ik heb erg slecht radio ontvangst op mijn Muff Fuzz en heb soms ook het idee dat er 2 zenders door elkaar heen lopen. Dit heb ik trouwens alleen maar als ik de volume pot op mijn gitaar dicht heb en alle andere effecten true bypass geschakeld zijn.

Ik heb een hekel aan slecht radio ontvangst en vandaar dus de vraag hoe ik het ontvangst beter kan maken en kan afstemmen op 1 bepaald station (3FM, Arrow, Veronica of Radio 4 graag).

Alternatief is het volledig uitschakelen van de radio functie als bovenstaande niet makkelijk blijkt te zijn ;)

Nocki
22 oktober 2008, 13:47
hihi... Geweldig! Radio is me nog niet gelukt. Alle Muff Fuzz pakketten die ik tot nu toe gebouwd heb waren in een keer goed. Radio of piepen heb ik nog niet gehoord. Misschien even alle verbindingen nalopen?
De foutjes zitten m vaak in koude lassen, brugjes tussen de baantjes die je haast niet ziet of de aansluitingen vanaf het board naar de inputs, dc en footswitch.
loop ze eens na met je soldeerbout. Bij mn soldeer avonturen heb ik het meegemaakt dat wanneer ik ging debuggen een audioprobe het beste werkte.

Succes!