PDA

View Full Version : GitaarNetForum 2008 editie: what's new?



Mitch
18 oktober 2008, 20:49
D'r is aardig wat nieuws onder de zon na de update van vandaag. Gebruikersgroepen, labels, Youtube integratie in je profiel, etc en ook de indeling is iets bijgesteld. Het meeste staat behoorlijk beschreven in de FAQ maar als je toch nog vragen of opmerkingen hebt: plaats ze hier!

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 20:52
geen mogelijkheid om youtubefilmpjes te integreren in een post? (via de embed-functie van youtube & de HTML-code van het forum of met http://www.youtube.com/watch?v=khS8X-Z7_yE bvb?)

hendrix2
18 oktober 2008, 20:59
Cool, heb een filmpje in mijn profiel :)

Fingers, da's inderdaad wel een fijn idee. Misschien kunnen we dat even vragen op het modforum aan GitaarNet.

Mitch
18 oktober 2008, 21:00
't Is ook niet gauw goed hè :seriousf:

hendrix2
18 oktober 2008, 21:02
't Is ook niet gauw goed hè :seriousf:

Nee :D
Nu Gitaarnet een actief moment kent, moeten we ervan profiteren! ;)

Maar serieus, ik vind het wel goed zoals het nu is hoor. Té veel opties is misschien ook niet goed. Ik sla nu al tilt met die infraction toestanden en labels enzo... zal ook maar eens de faq lezen dan ;)

Pais
18 oktober 2008, 21:09
Ziet er goed uit!

Vooral het oorspronkelijke bericht van een quote weergeven ; scheelt een hoop gezoek in een discussie !

barno
18 oktober 2008, 21:26
die stand van zaken Privéberichten rechtsboven vind ik heel handig.

KamikazaGuitar
18 oktober 2008, 21:29
die stand van zaken Privéberichten rechtsboven vind ik heel handig.

Inderdaad, heb al vaker lange tijd een nieuw privébericht niet opgemerkt.

hendrix2
18 oktober 2008, 21:44
Inderdaad, heb al vaker lange tijd een nieuw privébericht niet opgemerkt.

ja kan in je profiel een pm notificatie aanzetten. Dan krijg je een email als je een pm hebt (of je kan ook voor een pop-up kiezen, maar die worden soms geblokkeerd)

Tristan
18 oktober 2008, 21:50
Euh, ja, vet, ik snap het nog niet helemaal geloof ik (maar dat is ook normaal voor mij), maareuh, is je profielpagina nu een soort MySpace geworden?
En die filmpjes en dingen enzo snap ik ook niet echt...
Wel leuk, want er komen een heleboel leuke/grappige/vette filmpjes van de band aan en misschien vinden jullie het ook tof om die te zien... :)

paulusdeBKB
18 oktober 2008, 22:53
Ik moest me ook even achter mijn oren krabben: wat is hier gebeurd? Maar gelukkig is het allemaal gedocumenteerd in een keurige FAQ. Bedankt voor de update dan maar!

vincent136
18 oktober 2008, 23:17
Mooie update! Het live geluid forum vind ik top, valt weer veel te leren voor mij, aangezien ik mij als beginner toch wel aardig een weg weet te vinden in het wereldje ondertussen. Ga zo door met het forum, zal ik zeggen! Top:satisfie:

Harald
19 oktober 2008, 10:25
De kalender loopt nu tot december 2006 :o :???:

whammy67
19 oktober 2008, 10:45
lieve mods...., klopt het dat het handige linksysteem, waarbij je een simpel woordje als 'hier' kon weergeven, niet meer beschikbaar is???? Ik heb net wat gepost en dan komt de hele url erin. bv http://nl.youtube.com/watch?v=Y7qD4acDu68, dat kon 'vroeger' gewoon met een woordje en je werd gelijk doorgelinkt.
NB: Ik kon deze wijziging niet terugvinden in de faq's; kheb misschien niet goed genoeg gekeken...

MarkV
19 oktober 2008, 10:58
lieve mods...., klopt het dat het handige linksysteem, waarbij je een simpel woordje als 'hier' kon weergeven, niet meer beschikbaar is???? Ik heb net wat gepost en dan komt de hele url erin. bv http://nl.youtube.com/watch?v=Y7qD4acDu68, dat kon 'vroeger' gewoon met een woordje en je werd gelijk doorgelinkt.
NB: Ik kon deze wijziging niet terugvinden in de faq's; kheb misschien niet goed genoeg gekeken...

HIER? (http://google.com) +10 tekens

Zoiets bedoel je?

whammy67
19 oktober 2008, 11:00
HIER? (http://google.com) +10 tekens

Zoiets bedoel je?

Precies ik kreeg altijd twee dialoog boxjes met tekst (bv hier) en de url, maar nu krijg ik alleen de urlfunctie

hendrix2
19 oktober 2008, 11:09
De kalender loopt nu tot december 2006 :o :???:

dat is al aangegeven, ik merkte het gisteren ook. Zal hopelijk wel nog in orde komen. Er zullen wel meerdere dingen zijn die nog niet helemaal top zijn.

M Kactus
19 oktober 2008, 11:41
dat is al aangegeven, ik merkte het gisteren ook. Zal hopelijk wel nog in orde komen. Er zullen wel meerdere dingen zijn die nog niet helemaal top zijn.

Dat was voor de update ook al het geval, geloof ik hoor.

hendrix2
19 oktober 2008, 11:54
Dat was voor de update ook al het geval, geloof ik hoor.

ja inderdaad, daarom dat ik het ook meteen checkte en zag dat het nog niet in orde was ;)

Gitaarbouwer
19 oktober 2008, 12:31
Eej goedemorgen allemaal. Ook namens mij complimenten voor de update! Is allicht een verbetering. Kan ik ergens terugvinden wat er precies gewijzigd is? Want in de FAQ staat een beschrijving van alles, dus ook van de ongewijzigde stukken. Maar om die nu helemaal door te spitten gaat me wel heel ver. Het is niet zo dat ik de informatie persé nodig heb, hoor, maar het zou gewoon handig zijn :)
Verder niets dan lof:cheerup:

hendrix2
19 oktober 2008, 13:23
Kalender is in orde!!! :cheerup:

Goed werk GitaarNet!

Jan Buurman
19 oktober 2008, 13:27
Helaas werkt de zoekfunctie nog niet met drie letter woorden. Dat zou wel lekker zijn. Verder nog geen ervaringen...

Edit: Sorry, ik zie dat er al een draadje over is...

Mr.Fingers
19 oktober 2008, 13:46
Kalender is in orde!!! :cheerup:

Goed werk GitaarNet!

bij mij is het nog steeds 22/10/108

toneblo
19 oktober 2008, 13:47
bij mij is het nog steeds 19/10/108

...Zal het ook altijd wel blijven toch?!:seriousf:

hendrix2
19 oktober 2008, 13:50
bij mij is het nog steeds 22/10/108

Dat is hier ooit op het forum eens ergens besproken en dat lag aan instellingen in Firefox of IE ofzo... ik weet niet meer wie hetzelfde probleem had, maar het is dus geen gitaarnet fout, het heeft iets met jouw instellingen te maken (bij mij staat er dan ook gewoon 19-10-2008 )

gitaarvrouwtje
19 oktober 2008, 14:01
het is even wennen
ik vind het heel grappig dat je nu een youtube filmpje in je profiel kunt zetten:)

toneblo
19 oktober 2008, 14:05
.....als azijnzeiker op dit forum moet ik wel toegeven: Goede zaak!!


( zal proberen wat minder ...... naja, jeweetwel...):sneaky:

Riky
19 oktober 2008, 14:17
goeide update! Zo word het leven weer een stukje gemakkelijker:)

Bassbitch
19 oktober 2008, 14:20
Ook leuk dat je nu de precieze datum kan zien waarop iemand geregisteerd is. Niet heel handig ofzo, maar wel geinig.

toneblo
19 oktober 2008, 14:22
[QUOTE][Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Je post 's ochtends iets over fruit en als je 's middags weer thuis komt gaat het nog steeds over fruit.
Maar dan wel via schone sex, patat etende mammoetten, voormalige negers lopend op de bodem van de noordzee, poep met lange ij, wespen van vroeger, en geluk door de kweek van vogelyoghurt.
Gitaarnet.nl. Always nice to come home to!
/QUOTE]



..... toch wel de beste sig in jaren !!!!:rockon:

Anti
19 oktober 2008, 14:44
Mooi werk.

Ik vraag mij wel af waarom jullie ervoor geopteerd hebben om het reputatiesysteem van vBulletin niet te gebruiken?

toneblo
19 oktober 2008, 14:48
Ik vraag mij wel af waarop jullie ervoor geopteerd om het reputatiesysteem van vBulletin niet te gebruiken?









.....e n nu in het nederlands???!!!

gitaarvrouwtje
19 oktober 2008, 15:07
ik lees in de FAQ
Hoe kan ik mijn profiel vormgeven?

Je kunt de opmaak en de stijl van je openbare profielpagina zelf wijzigen (als dat zo is ingesteld door de beheerder) via het onderdeel 'Profiel vormgeven' onder de Gebruikersinstellingen. Je kunt het kleurenschema, de lettertypen, randen en lay-out van elementen op de pagina aanpassen.

Je kunt ook afbeeldingen gebruiken als achtergrond voor verschillende onderdelen van je profiel. Eerst moet je achtergrondafbeeldingen uploaden naar een fotoalbum dat je hebt gemaakt (?). Je kunt achtergrondafbeeldingen alleen uit fotoalbums halen die gedefinieerd zijn als openbaar of die van het type 'profiel' zijn. Afbeeldingen in privé-fotoalbums kunnen niet worden gebruikt.

Maar dit is dus niet in gebruik? dat vind ik wel jammer want zo zou een profielpagina ook weer wat persoonlijker worden beetje meer t myspace idee

toneblo
19 oktober 2008, 15:21
want zo zou een profielpagina ook weer wat persoonlijker worden beetje meer t myspace idee







....Ga dan gewoon naar my space vrouwtje!!!:sneaky:

Hier heet het gitaarnet, geen my-space.....:gitarist:

gitaarvrouwtje
19 oktober 2008, 15:49
@toneblo
als je je op een forum begeeft is goed BEGRIJPEND kunnen lezen een prettige eigenschap t is maar een hint.
gitaarnet geeft in de faq aan dat deze mogelijkheid er is indien de beheerder die inschakelt, ik zou dat een mooie mogelijkheid vinden , gewoon omdat ik het LEUK vindt, niet omdat ik wil dat het hier myspace wordt en dat zei ik ook helemaal niet ik doelde slechts op de myspace en hyves mogelijkheid (die youtube overigens ook heeft) om je achtergrond in te stellen en lettertypes te wijzigen. deze topic start al met de mededeling dat we hier onze opmerkingen mogen plaatsen en dat deed ik.
overigens een zeer positieve opmerking

toneblo
19 oktober 2008, 15:59
@ vrouwtje:

Ik begrijp je wel, echter, het is hier geen my-space of zoiets, het is duidelijker als je hier gewoon geen verschillende achtergronden hebt etc...
Discusieren gaat gewoon beter op een neutrale achtergrond.

No offence richting vrouwtje, ik snap best dat je kunstzinnig bent ingesteld en graag overal je kleurboek wilt laten gelden, daar is dus my-space voor..... snap je??

gitaarvrouwtje
19 oktober 2008, 16:14
gitaarnet geeft de mogelijkheid zelf aan in de FAQ die zijn overigens alleen bedoelt voor de profiel pagina.
verder vind ik je commentaren flauw en stigmatiserend je kent me helemaal niet. reageer dan gewoon niet. het verandert voor jou toch niets als ik mijn profielpagina een eigen achtergrond zou geven? je hoeft hem niet te bekijken

het was een vraag gericht aan de mensen van gitaarnet
als t niet kan vind ik t ook best, maar ik kom het tegen in de FAQ dus lijkt het me een normale vraag

hendrix2
19 oktober 2008, 16:24
Maar dit is dus niet in gebruik? dat vind ik wel jammer want zo zou een profielpagina ook weer wat persoonlijker worden beetje meer t myspace idee

Het is bewust achterwege gelaten, heeft Gitaarnet verteld op het modforum. De reden is toch wel echt dat het niet de bedoeling is dat het hier myspace-achtig wordt enzo (denk ik). Ik vind dit persoonlijk wel een goede keuze.

Dat die dingen in de FAQ staan is wss omdat het een algemene FAQ van dit type forum is, bij het vorige forum stonden er ook opties in de FAQ die uitgeschakeld waren.

Ik denk niet dat daar nog iets aan zal veranderen.

gitaarvrouwtje
19 oktober 2008, 16:36
Het is bewust achterwege gelaten, heeft Gitaarnet verteld op het modforum. De reden is toch wel echt dat het niet de bedoeling is dat het hier myspace-achtig wordt enzo (denk ik). Ik vind dit persoonlijk wel een goede keuze.

Dat die dingen in de FAQ staan is wss omdat het een algemene FAQ van dit type forum is, bij het vorige forum stonden er ook opties in de FAQ die uitgeschakeld waren.

Ik denk niet dat daar nog iets aan zal veranderen.
dat is een antwoord op mn vraag bedankt

Rutger
19 oktober 2008, 16:38
De layout ziet er ook wat netter uit, erg prettig om naar te kijken :)

toneblo
19 oktober 2008, 17:51
dat is een antwoord op mn vraag bedankt











......komt op hetzelfde neer!...mijn excuus ( gemeend )voor onbegrepen NIET stigmatiserend bedoelde woorden, ik schreef ook: no offence, oftewel, ik wil niemand onheus bejegenen!

:satisfie:

RoelTM
19 oktober 2008, 18:15
GitaarNet Forum > GitaarNet > Algemeen - verbeteringen/suggesties >
GitaarNetForum 2008 editie: what's new?
stiekem toch wat kritiek: dit vind ik minder handig dan voorheen...
toen had je gewoon een grote tekst link met het subforum (algemeen in dit geval)
en dan bovenin een link naar het forumindex

veel overzichtelijker naar mijn mening, en dit bevat trouwens een beetje onnodige link.
wie gaat er nou naar deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=6) pagina??? :dontgeti:


maar verder goede verbeteringen :) ik kom steeds weer achter nieuwe dingen, leuk.

EDIT: ik zie ineens bijv dat er ook een pagina is met de nieuwste berichten uit alle fora.
en met deze edit is blijkbaar ook de edit-functie aangepast ;)

Henri H
19 oktober 2008, 22:08
....Wel leuk, want er komen een heleboel leuke/grappige/vette filmpjes van de band aan en misschien vinden jullie het ook tof om die te zien... :)Ik ben oprecht zeer benieuwd!
Vind je band en je gitaargeluid en je spel echt gaaf.
Soort van Pink Floyd meets The Gathering maar dan..... bla bla ;)

Ace 1.15.19
19 oktober 2008, 22:50
Waarom heet een topic nu discussie?

Discussietools, zoeken in discussie, discussie waarderen, abonneren op deze discussie, enz.

hendrix2
19 oktober 2008, 23:09
Waarom heet een topic nu discussie?

Discussietools, zoeken in discussie, discussie waarderen, abonneren op deze discussie, enz.

Volgens een nieuwe wetgeving moest dat zo.

Tristan
20 oktober 2008, 04:30
Ik ben oprecht zeer benieuwd!
Vind je band en je gitaargeluid en je spel echt gaaf.
Soort van Pink Floyd meets The Gathering maar dan..... bla bla ;)

Haha, thanks man, ik snap wel wat je bedoelt... :)
We gaan ze binnenkort editen en dan zetten we ze snel online, sommige filmpjes zijn van optredens van ons en andere filmpjes zijn weer meer gericht op wat we onderweg een beetje meemaken enzo... :D

Mephistocles
20 oktober 2008, 11:48
Woeh! Mooi mooi. Het enige waar ik nu nog iri vind aan dit forum is de smileys om op te klikken rechts als je een bericht typt. Als je nou de belangrijkste en meest gebruikte in het begin zet, en de bijzondere bij "meer", hoef je niet al die codes voor die smileys uit je hoofd te leren.

Ik ben een zeur, hè?

Dai
24 oktober 2008, 08:21
Trouwens, echt super dat je PB's nu ook in je e-mail kan lezen!

gerritje tralalalala
22 november 2008, 14:54
Mooie update hoor, maar wat ik erg vervelend vindt is dat je bij de zoekfunctie nu ineens zo'n plaatje moet gaan overtypen.

Als je de zoekfunctie vaak gebruikt, zoals ik zoveel mogelijk probeer te doen, begint het na een tijdje toch wel behoorlijk frustrerend te worden om dat steeds te doen.
En dan doe je het natuurlijk ook nog een paar keer fout enzo.

Maar voor de rest niets dan goeds van mijn kant.

RoelTM
22 november 2008, 14:56
Mooie update hoor, maar wat ik erg vervelend vindt is dat je bij de zoekfunctie nu ineens zo'n plaatje moet gaan overtypen.
Plaatje overtypen??? :dontgeti:

gerritje tralalalala
23 november 2008, 15:12
Ja al die letters, in zo'n plaatje, net als bij het maken van een hotmail acount. of ben ik de enige die dit heeft hier.
Ik vindt het anders best vervelend heel de tijd.

RoelTM
23 november 2008, 15:13
Ja al die letters, in zo'n plaatje, net als bij het maken van een hotmail acount. of ben ik de enige die dit heeft hier.
Ik vindt het anders best vervelend heel de tijd.

Bij de zoekfunctie? Nog nooit last van gehad...