PDA

View Full Version : Hebbes!!! 1961 Gibson ES-125TC



jpb
18 oktober 2008, 08:15
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=190257778570

Ben altijd al verliefd geweest op dit model. Simpel en simpel en vult het gat perfect tussen mijn telecaster en gibson L-7

Dirkdewaard
18 oktober 2008, 18:40
Gefeliciteerd! Erg rode gitaar, ben benieuwd hoe rood hij in het "echt" is.

macwilliams
18 oktober 2008, 19:07
mooie aanwinst jeepeebee :)

Chris Winsemius
18 oktober 2008, 20:29
Deze dus:
http://i5.ebayimg.com/07/i/001/0f/39/5083_2.JPG
Staat ook nog op m'n GAS-list...........

Dweezman
18 oktober 2008, 23:52
Nou! Mooi man!

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 23:55
Ben niet zo'n fan van de kleurstelling, maar


WAT EEN GITAAR MAN!!! :o

budje
18 oktober 2008, 23:59
Dat is nou eens een mooie Gibson! Wat een lekker ding!

jpb
19 oktober 2008, 13:50
Ja, die kleur is heel apart. Cherry sunburst komt niet veel voor bij Gibson hollowbodies. Eigenlijk alleen de ES-125T familie heeft het. Ik vind het wel mooi. Is weer eens wat anders dan de standaard chocolade/bruin-gele sunburst.

Ik zal uitgebreid berichten als 'ie binnen is (week of twee denk ik)

Luke-wannabe
19 oktober 2008, 13:52
Wat een mooie! Prachtig!

jpb
8 november 2008, 08:54
Yes! Hij is binnen! Op een paar krasjes na in perfecte staat; Constructie nog helemaal goed, trussrod bijgesteld en voilà spelen maar. Hals met C-profiel ligt heerlijk ik de hand; iets dunner dan b.v. standaard telehals maar zeker niet te dun zoals sommige 60s gibsons.

Meteen getest op bf tremolux met G12H's: P-90 is een felle donder zeg! Laag is strak, hoog bijtend en mid vrij prominent aanwezig. Klinkt dus wat "neuzig", maar dat hoort erbij; moet ik wel beetje aan wennen. Tot mijn verbazing is de toonregeling erg goed!!!! (normaal gesproken gebruik ik toonregeling zelden). Terugdraaien levert mooie warme jazzklankt zonder verlies van definitie. Ook strumming/fingerpicking/slide erg mooi. Accoustisch erg goed, perfect volume om zonder versterker te pielen. Erg lichte gitaar, lijkt wel lichter dan de tegenwoordige thinlines.

Lekker vergeelde bindingen en zelf hier en daar birdsye op boven-/onderkant. Ik ga er wel dikkere snaren op zetten, zal foto's maken...This is a keeper!!

tweng
8 november 2008, 11:16
Gefeliciteerd !!
Ik heb ooit nog een es 125 TDC gehad, maar deze gitaar lag me niet zo. Moeilijk te zeggen wat...
Het zijn idd wel hele mooie gitaren !

Luke-wannabe
8 november 2008, 11:37
Yes! Hij is binnen! Op een paar krasjes na in perfecte staat; Constructie nog helemaal goed, trussrod bijgesteld en voilà spelen maar. Hals met C-profiel ligt heerlijk ik de hand; iets dunner dan b.v. standaard telehals maar zeker niet te dun zoals sommige 60s gibsons.

Meteen getest op bf tremolux met G12H's: P-90 is een felle donder zeg! Laag is strak, hoog bijtend en mid vrij prominent aanwezig. Klinkt dus wat "neuzig", maar dat hoort erbij; moet ik wel beetje aan wennen. Tot mijn verbazing is de toonregeling erg goed!!!! (normaal gesproken gebruik ik toonregeling zelden). Terugdraaien levert mooie warme jazzklankt zonder verlies van definitie. Ook strumming/fingerpicking/slide erg mooi. Accoustisch erg goed, perfect volume om zonder versterker te pielen. Erg lichte gitaar, lijkt wel lichter dan de tegenwoordige thinlines.

Lekker vergeelde bindingen en zelf hier en daar birdsye op boven-/onderkant. Ik ga er wel dikkere snaren op zetten, zal foto's maken...This is a keeper!!
Gaaf man! Wát een mojocaster!

Dweezman
8 november 2008, 12:29
zonder snel wat mooie foto's, verrek ik het om hier iets van te vinden. ;-)

Mitch
8 november 2008, 13:10
Van harte gefeliciteerd en welkom terug Hans ;)

jpb
10 november 2008, 12:08
Hoi Michel, dank je. Je hebt goed op de tent gepast! Goed om hier weer te zijn.

Maaaarrrrr, hoe load ik pics op uit mijn PC??

SGbanez
10 november 2008, 14:57
Maaaarrrrr, hoe load ik pics op uit mijn PC??

Nou, men gaat naar eenen site, zoals photobucket(wordt veel gebruikt) en men maakt een account aan. Vervolgens kan met de instructies op de site volgen hoe een foto op te laden. Als de pics op uwen Photobucket pagina staan, maakt men enen link aan in een post in dit topic met het knopje dat hierboven ergens staan naar de foto's. (knopje plaatje toevoegen dus) Dat zou m moeten zijn dacht ik.

Ohja, Verdikkeme, wat een mooie gitaar man!

EuroCinema
10 november 2008, 15:00
Damn, wat een mooi ding, gefeliciteerd!

kenx
10 november 2008, 15:06
heel erg gefeliciteerd! erg mooie gitaar trouwens!

veel plezier er nog mee!

grtz

jpb
10 november 2008, 18:25
Dank SGbanez, ik heb het al via photobucket uitgezocht; foto's volgen. Kan idd dus niet direct vanuit de PC

jpb
10 november 2008, 18:40
http://i277.photobucket.com/albums/kk64/jeepeebee1/Zeegse/PB100074.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk64/jeepeebee1/Zeegse/PB100076.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk64/jeepeebee1/Zeegse/PB100075.jpg

Riky
10 november 2008, 18:53
damn wat een leip ding!! Echt heel mooi!!!

alexandra
10 november 2008, 18:56
supermooi zeg!!
:)

hezz
10 november 2008, 22:41
http://www.threadbombing.com/data/media/31/blackspidermonkeyomg.jpg

Gefeliciteerd!!:D

vulvasonic
10 november 2008, 23:00
JPB, je hebt haar nu alweer enige tijd, toch?
Hoe bevalt die gitaar je tot nu toe?

Ik vind het zelf namelijk een schitterende gitaar om te zien, maar tegelijkertijd heb ik mijn twijfels over het geluid. Waar kan ik het mee vergelijken en voor welke stijl muziek is ze, tot zover je dat inmiddels hebt mogen ondervinden, geschikt?

En hoe verhoudt deze gitaar zich in klank tot je ouwe Gibson?

Pure nieuwsgierigheid. Ook gezien de prijzen op de vintage markt voor deze gitaren, mag je hier spreken van juweeltje dat nog niet door de grote massa is ontdekt, of is ze daarvoor wellicht te beperkt in haar mogelijkheden?
Voor de bebop-liefhebber, mits het geluid voldoet aan de specifieke eisen van het genre, zou het in dat geval een geweldig alternatief kunnen zijn voor de bekendere en duurdere jazzmodellen van Gibson.

Om kort te gaan, ben je bereid tot het schrijven van een objectieve beoordeling, om mijn nieuwsgierigheid en dat van anderen te bevredigen?
:)

Mitch
10 november 2008, 23:19
Cool ding zeg!


Dank SGbanez, ik heb het al via photobucket uitgezocht; foto's volgen. Kan idd dus niet direct vanuit de PC
Dit kan overigens al wel, maar de meesten hebben die functie nog niet ontdekt ;)
Bijlage toevoegen in bericht....de maximale grootte is allen niet zo ruim. Je foto wordt dan wel keurig direct weergegeven.

Riky
10 november 2008, 23:40
Cool ding zeg!


Dit kan overigens al wel, maar de meesten hebben die functie nog niet ontdekt ;)
Bijlage toevoegen in bericht....de maximale grootte is allen niet zo ruim. Je foto wordt dan wel keurig direct weergegeven.

heb nog eens gekeken maar waar of hoe kan dat dan?

Mitch
11 november 2008, 17:50
Als je op de knp "Reageren" hebt gedrukt moet je een klein stukje naar beneden scrollen. Daar staat dan deze tekst, in het veld "Overige Opties":

Bestanden toevoegen
Geldige bestandsextensies: bmp doc gif jpe jpeg jpg mp3 pdf png psd txt zip

Hé verrek, er staat jpeg tussen ;)
Dan drukje op de knop "Beheer bijlagen" en dan kun je een foto uploaden.

jpb
12 november 2008, 00:16
JPB, je hebt haar nu alweer enige tijd, toch?
Hoe bevalt die gitaar je tot nu toe?

Ik vind het zelf namelijk een schitterende gitaar om te zien, maar tegelijkertijd heb ik mijn twijfels over het geluid. Waar kan ik het mee vergelijken en voor welke stijl muziek is ze, tot zover je dat inmiddels hebt mogen ondervinden, geschikt?

En hoe verhoudt deze gitaar zich in klank tot je ouwe Gibson?

Pure nieuwsgierigheid. Ook gezien de prijzen op de vintage markt voor deze gitaren, mag je hier spreken van juweeltje dat nog niet door de grote massa is ontdekt, of is ze daarvoor wellicht te beperkt in haar mogelijkheden?
Voor de bebop-liefhebber, mits het geluid voldoet aan de specifieke eisen van het genre, zou het in dat geval een geweldig alternatief kunnen zijn voor de bekendere en duurdere jazzmodellen van Gibson.

Om kort te gaan, ben je bereid tot het schrijven van een objectieve beoordeling, om mijn nieuwsgierigheid en dat van anderen te bevredigen?
:)

Objectieve beoordeling op verzoek:

Lastige gitaar, alles wat je doet wordt uitvergroot...ook foutjes. geen sustain en enorm aanslaggevoelig. Komt ook door die P-90, wat een lastpak is dat zeg! hele mooie compressie en smerige mids, maar teveel aanslag geeft een "woef". Geeft niet, want op hoger volume blaast hij alles weg, en verdwijnen de subtiliteiten, maar lastig om in de hand te houden. Feedback is dan wel een probleem maar dat is logisch en dat komt ook door die P-90. Laag is strak maar niet zo warm als een full-body. met de toonregeling van Paul Cochrane's Timmy (beste pedaal ooit gemaakt) kan ik dat grotendeels oplossen

Fingerpicking is erg mooi, uiteraard op lager volume, net als strumming; bebop ook, met tone teruggedraaid à la de vroege Grant Green (op zn ES-330), blues is feest, maar niet voor beginners, genadeloos; met beetje overdrive (Timmy) is het een scheurmonster en dan heb je de brug-pickup niet nodig (behalve voor feedbackreductie v/h laag denkik dan); akoustisch heel lekker en behoorlijk luid. heerlijk om af en toe op te pakken; is enrom licht. Simpele gitaar maar daar hou ik wel van..

Prima gitaar, maar niet voor iedereen; maar wel veel karakter

Vergelijken met de L-7 is zinloos, volledig andere instrumenten. Wel is de 125TC een mooie tussenvorm tussen tele en L-7 en dat was de bedoeling.

Zoals je al zegt zijn de andere (cutaway) Gibsons uit die periode niet meer te betalen (b.v. ES-175; 335; zelfs een 330) en ik vind dat je tegenwoordig echt teveel betaald voor nieuwe Gibsons.

Riky
12 november 2008, 00:56
Als je op de knp "Reageren" hebt gedrukt moet je een klein stukje naar beneden scrollen. Daar staat dan deze tekst, in het veld "Overige Opties":

Hé verrek, er staat jpeg tussen ;)
Dan drukje op de knop "Beheer bijlagen" en dan kun je een foto uploaden.

is dat niet iets voor mods? ik heb namelijk nog een keer gekeken en bij mij staat er alleen:

Diverse opties
*Handtekening weergeven
*Automatisch links in tekst verwerken
*Smileys uitschakelen

Abonnement op discussieNotificatietype:
*Niet abonneren
*Geen e-mailnotificatie
*Directe e-mailnotificatie
*Dagelijkse e-mailnotificatie
*Wekelijkse e-mailnotificatie

Discussie waarderen
*Als je wilt, kun je deze discussie een waardering

vulvasonic
12 november 2008, 01:10
Mijn dank is groot, JPB!
Dit is zeer nuttige info waar je daadwerkelijk iets aan hebt. Heldere uitleg. Nogmaals dank. :)