PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



HvV
17 oktober 2008, 23:55
Nee, nog niet. Maar het GAS heeft reeds toegeslagen en hoewel nog in de orientatie-fase gaat het niet lang meer duren. Moet een beetje een aanvulling worden naast mijn huidige 2 gitaren, een Gibson LP Deluxe Goldtop '76 en een Ibanez RG550. Budget rond de 2K. Wat ik eerst ga proberen zijn:

Dean Hardtail USA
Ibanez JEM 7V
Een Strat....

De Dean Hardtail. Veel mahonie, ebben toets. Hmm. Iemand ervaring mee?

JEM7V. Altijd al wel willen hebben. Waarschijnlijk voegt de RG550 niet meer zoveel toe en ruil ik hem in als het een JEM wordt.

Bij de Strat heb ik wat advies nodig en dan met name over de necks. Ik zie zoveel modellen.. Welke modellen hebben nu een niet al te dikke hals? Verder zoek ik een strat met een niet al te trebly geluid. RW neck in elk geval. De specs van de John Mayer Strat bevallen me wel maar hoe is de hals van dat model? Wie helpt me een beetje op weg?

Mr.Fingers
17 oktober 2008, 23:57
De AVRI '62 heeft een aangename C-shape hals. Forumlid Humbucker heeft er recentelijk zo eentje gekocht, en is daar erg over te spreken!


(Fender AVRI Jazzmaster geen optie ;))

pannekoek
18 oktober 2008, 00:08
mooie testtip:

music man luke :rockon:

speelt sneller als een strat, maar heeft een ontzettend lekkere scheur door de emg 85 in de brug en de 2 emg singlecoils! veelzijdig, mooie en hele vette gitaar

humbucker
18 oktober 2008, 20:16
De AVRI '62 heeft een aangename C-shape hals. Forumlid Humbucker heeft er recentelijk zo eentje gekocht, en is daar erg over te spreken!


Inderdaad, de AVRI '62 strat heeft een erg lekkere hals. Die btw ook nitro afgelakt is. Ik ben er in ieder geval erg over te spreken. Hij is wel niet superdun (in ieder geval dikker als mn squierhalsje) maar hij speelt wel heel lekker. Ook heeft ie een rosewood fretboard.
Vergeet hem in ieder geval niet te testen!

succes met de "jacht" :D