PDA

View Full Version : Geluid snaren..



spschouten
17 oktober 2008, 21:30
Hey Jongens..

Ik speel nu een aantal maanden en ben flink aan het oefenen. Ik heb het idee dat ik redelijk snel vooruit ga, dus dat is goed

Nu kwam ik laatst terug van een week vakantie en ik kon niet wachten om weer even lekker op mijn gitaar (richwood) te spelen. Nu was er iets raars aan de hand. Hij klonk namelijk niet zoals voor mijn vakantie. Ik 10x opnieuw gestemd met electronisch stemmertje maar zonder succes. Dus ome stefan was behoorlijk geirriteerd. Ik als een idioot aan de stemknoppen draaien en toen was het natuurlijk 'pang'. Mijn e snaar gebroken. Goed.. Ik vandaag naar de gitaarshop voor nieuwe snaren en toen heb ik me dus 0.11 snaren aan laten smeren van het merk Martin door de verkoper. Ik speelde hiervoor op 0.12. Ik heb ze er net opgezet en ben niet tevreden met het geluid. Ik heb totaal geen ervaring met snaren dus ik dacht die verkoper weet wel waar hij over praat.. Ben ik er dus weer ingetrapt! Altijd hetzelfde liedje, je kan het beter zelf uitzoeken dan aan zon verkoper over laten..

Heel verhaal.. maar mijn vraag is. Klopt het dat er een groot verschil zit tussen 0.11 en 0.12 qua geluid of ligt dat aan mij?? En heeft het merk snaar er ook mee te maken?? En hoe kan het nou dat mijn gitaar na een week opeens een ander geluid geeft?? Ik was wel vergeten de verwarming uit te zetten dus het was behoorlijk warm in mijn kamer..

Mr.Fingers
17 oktober 2008, 21:35
Dikte, merk, samenstelling, "versheid", het heeft allemaal een invloed. Als je nu zo tevreden was van de originele snaren, moet je die er terug opzetten (koop een nieuw setje dan). Dat snaren in het begin van hun speelleven erg blikkerig, schel & fel klinken is normaal, hier moet je eventjes doorheen, na een paar uur spelen zijn ze al veel doffer & natuurlijker van klank.

spschouten
17 oktober 2008, 21:39