PDA

View Full Version : Ontdekking: Hogere actie voor meer shred plezier



Lacrymosa
5 maart 2003, 16:11
IK heb gister op mn charvel even voor de gein mn actie wat verhoogd, nou zou je denken........dit speelt een stuk zwaarder, maar dit valt dus reuze mee, et is een beetje een kwestie van wennen, maar als je er eenmaal wat aan gewend ben, dan is het spelen van een snelle licks een heel stuk makkelijker en beter te doen, je heb veel minder last van bijgeluiden en fretkletter (of buzz)

Het sweepen klinkt nu ook een stik strakker, toch maar is gaan denken over dikkere snaren.

CheerS!!

hoofd
5 maart 2003, 16:15
He he (niet zo'n smerig geniepig lachje, maar meer zo zuchtend van "he he eindelijk..."), de shredders komen d'r ook achter hoor! Hoge actie en dikke snaren, en doorspelen met blaren :grin:!

sash
5 maart 2003, 16:46
Welkom bij de club :smile:

UncomfortableDotOrg
5 maart 2003, 17:16
Wordt het Trempicking niet een stuk moeilijker met dikkere snaren?

en ik krijg bij trempicking altijd bijgeluiden in de zin van art.harmonics, hoe kan ik dit verhelpen (het ligt dus gewoon aan mijn techniek)

kokteejl
5 maart 2003, 17:37
heb ek ook dog :sad:

Moonchild
5 maart 2003, 23:26
Jeez komt er een achter, na al die tijd dat ik heb lopen roepen dat Vai met iets van 4 millimeter speelt... :wink:

Fatal Fairytale
5 maart 2003, 23:29
Ok, ben niet echt thuis in het bijstellen van gitaren, maar wat houdt "actie" in en hoe stel je dat bij?

Moonchild
5 maart 2003, 23:30
de afstand van de snaren t.o.v het fretboard.

kan je meestal afstellen bij de brug

Moonchild
5 maart 2003, 23:30
trouwens hier nog ff plaatje van Vai's evo

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/neck_03.jpg

Negative K3 fan
6 maart 2003, 09:40
Dat is een behoorlijke action ja.

Texter
6 maart 2003, 11:46
ALS je last hebt van gekletter en verminderde sustain danwelteverstaan.

michielv
6 maart 2003, 11:56
allemachtig, dat is wel een forse actie. IS wel geinig, 1 van mijn gitaren moet nog afgesteld worden en dat ding heeft ook zo'n actie (is me toch iets te, voor mijn gevoel). Klinkt wel heel open (0.11 snaren erop) dus misschien laat ik het een tijdje zo. Wie weet bevalt het me wel...

(BTW: is natuurlijk een smoes omdat ik gewoon nog een andere maat imbus-sleutel moet halen en daar geen zin in heb)

Anders Destium
6 maart 2003, 14:46
Wat vindt Janno hiervan Peter?
Ik kan me niet voorstellen dat hij de actie op zijn Giger gaat veranderen :wink:

Ik heb op mijn JEM en S ook redelijk hoge actie, de snelle hals vergoedt een boel :smile:

JV
6 maart 2003, 15:25
mijn actie staat hoger dan die van vai :S. maar me hals moet ik ook eens afstellen, staat veels te vlak

Phoenix Rising
6 maart 2003, 17:45
Ik heb mijn actie ongeveer hetzelfde als Vai zo te zien.

bloodboiler
19 april 2003, 17:20
Lage actie zuigt, speelt wel makkelijk en dat is net het probleem.

Zwoegen en zweten om je noten te fretten dat is pas gitaar spelen!

Neophyte
19 april 2003, 17:34
loeisnel de vetste solo's eruit kunnen persen zonder dat je moe wordt en dus 45 uur achter elkaar door kunnen gaan. Dat is pas gitaar spelen :razz:

Thom TK
19 april 2003, 20:32
Met een hoger actie kan je toch veel minder snel spelen?

jmp1
19 april 2003, 21:21
klopt, zelf schred ik ook (mijn truuk zon beetje als ik live speel. En je kan dan naderhand idd merken dat een lage afstand tussen het fretboard en de hals veel verschil maakt tussen langzaam en snel soleren. Maar persoonlijk vindt ik het wel weer lekkerder spelen op gitaar met hoge actie. Ik haat namelijk bijgeluiden :smile: