PDA

View Full Version : Probleempje Fender HRD 1x12 USA (knetter)



Mr.Fingers
17 oktober 2008, 16:26
Allereerst: Ik heb 2 HotRod Deluxes, een USA en een MEX (de laatste heeft een topic gekregen in mei), maar het gaat dus over de USA, met de MEX is alles ok.

Ik zette vanmorgen m'n versterker aan (eerst OFF>ON, 30 seconden laten Standby>ON), en m'n versterker begon te knetteren & lichtjes te ruisen. Het geknetter & geruis is alleen te horen als de Standby ook ingeschakeld is, als alleen de hoofdschakelaar opstaat is de versterker muisstil. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zijn m'n buizen gaar (zitten er nu ongeveer een jaartje in, versterker wordt +- 4 avonden in de week gebruikt), of heb ik last van het "Plate Load Problem" (vaak voorkomend bij Hot Rod's)? Het gekraak stopt wel na 4/5 minuten spelen, met dan heel af en toe eens een kleine knetter, maar zeker niet zo hard als in het begin. Als ik "aftak" van m'n "preamp-out" (om op te nemen) is er GEEN kraak te horen (geen kraak in opname, versterker kraakt wel!)


Als iemand me kan helpen, graag! M'n USA is m'n favo hotrod, klinkt beter als de mex, maar ik kan me nu met de mex depanneren, dus echt "dringenddringend" is het niet).

P.S. De kraak zit niet in kabel gitaar, zelfs zonder kabel ingeplugd knettert de amp.

EDIT: de huidige "power-tubes" zijn GT 6L6 B (more aggresive when pushed into overdrive). Welke buis is aan te raden voor zo'n groot mogelijke headroom?

Mr.Fingers
18 oktober 2008, 18:35
Heb er nieuwe Groove Tubes GT6L6B (red) in gegooid, amp klinkt nu terug "stil" (ruis & knettervrij), maar hij overstuurt wel vrij snel (clean kanaal, met volume op 9, begint op te breken)

Riverdale27
18 oktober 2008, 20:42
Heb er nieuwe Groove Tubes GT6L6B (red) in gegooid, amp klinkt nu terug "stil" (ruis & knettervrij), maar hij overstuurt wel vrij snel (clean kanaal, met volume op 9, begint op te breken)

Dacht wel dat het je lampen waren... maar volume 9 is echt al wel hoog he... dat ding gaat maar tot 12. Het is vrij normaal dat die amp dan een beetje natuurlijke overdrive begint te krijgen...