PDA

View Full Version : Krijg mijn Bogner Cube niet open!



guitarguru
17 oktober 2008, 14:04
Heb laatst foto's ergens gezien hier, van een open achterkant van een Cube, maar ik krijg hem niet open zeg! Alle schroeven los gedraaid, maar geen beweging in te krijgen. Zit de achterplaat soms vastgelijmd? Wilde ik de speakerinput eruit halen om dan zo houvast te hebben, zit die ook verlijmd met de tolex...... :mad:

Ik heb hem via Marktplaats gisteren binnen gekregen. Klinkt wel lekker hoor, maar weet geeneens wat voor speaker er in zit, wilde even kijken en misschien tzt mijn Celestion Heritage G12M20 erin schroeven.

Mijn Beamblocker kan ik niet monteren, want de speaker zit van de achterkant af geschroefd, dus zie aan de voorkant het uiteinde van de bout zitten. Kan ik die dus uberhaupt wel monteren vraag ik me af.

Thanx alvast voor jullie input. :rockon:

kokeleko
17 oktober 2008, 15:02
Ik denk dat je getild bent en er helemaal geen spieker in zit, en dus is dichtgelijmd.

Lexvandoef
17 oktober 2008, 15:07
Hij zegt: 'klinkt wel lekker hoor', er zit dus wel een speaker in, paniekzaaier ;)

Nielsje
17 oktober 2008, 15:08
Ik denk dat je getild bent en er helemaal geen spieker in zit, en dus is dichtgelijmd.

Ja hoor wijsneus, hij zegt toch duidelijk dat íe wel lekker klinkt, maar dat hij er een G12M20 (goeie keus!) in wil schroeven.

Het kan best zijn dat het geheel gewoon een beetje klemt
probeer met iets duns (stalen lineaal? spatel? schroevendraaier?) in de spleet van de achterplaat en de cab te komen, en hem er dan vervolgens uit te wippen.

Je kan ook een jack in de input doen, en die dan gebruiken als hefboom, maar dat lijkt me lastiger.

Lexvandoef
17 oktober 2008, 15:12
Spuit 11 ;)

Chroxy
17 oktober 2008, 15:17
Ja hoor wijsneus, hij zegt toch duidelijk dat íe wel lekker klinkt, maar dat hij er een G12M20 (goeie keus!) in wil schroeven.



volgens mij bedoelde Ko het sarcastisch ;)

Lexvandoef
17 oktober 2008, 15:18
Dan moetie leren smileyen ;)

Rutger
17 oktober 2008, 15:22
Dan is het niet meer sarcastisch ;)

Idd eerst eens voorzichtig met een dun plaatje de achterplaat voorzichtig proberen los te wrikken

ruezzz
17 oktober 2008, 15:23
Schroef een (geimproviseerd) handvat in de bestaande schroefgaten (waar je de schroeven uitgehaald hebt), en dan trekken maar...
Wil ie dan nog niet open... dan is ie goed vastgelijmd...

Rutger
17 oktober 2008, 15:24
en kun je m nog altijd gebruiken als bijsettafeltje.

TimmU
17 oktober 2008, 15:40
wat is een bijset?

een setje bijen?

the sure thing
17 oktober 2008, 15:46
FF on topic: Mijn bogner 2x12 wilde ook niet open. Uiteindelijk met wat geweld (schroevendraaier) is ie wel opengegaan. Bleek niet dichtgelijmd, maar zat gewoon eruug goed vastgeklemd.

guitarguru
17 oktober 2008, 16:03
FF on topic: Mijn bogner 2x12 wilde ook niet open. Uiteindelijk met wat geweld (schroevendraaier) is ie wel opengegaan. Bleek niet dichtgelijmd, maar zat gewoon eruug goed vastgeklemd.


Ja, dat geweld probeer ik nou net te voorkomen :stop:
Heb al met een schroevendraaier lopen poeren, maar daar gaat de plaat met tolex van stuk, komen allemaal deuken van in de kast. Beetje zonde van zo'n nieuw kastje nietwaar?

Trouwens, en dat geef ik niet graag toe natuurlijk :chicken: , mijn andere kastje (heel oud gesloten Hohner combootje, waar ik het versterkerdeel uit heb gesloopt) met de G12M20 klinkt minstens net zo goed, zo thuis. Zelfs wat opener. Zit wel de Beamblocker in. Alleen op hogere volumes zal de Bogner wel strakker blijven met die Vintage30 of Classic80 :chicken: :chicken:

Hoe zou ik die Beamblocker kunnen monteren?

Nielsje
17 oktober 2008, 16:06
Hoe zou ik die Beamblocker kunnen monteren?

Een van de geopperde methodes proberen (die van het handvat schroeven in de gaten vind ik niet slecht!)

En dan weet je de rest zelf wel toch?

ieme
17 oktober 2008, 16:12
bogner kasten zitten goed vast, ik draai alle schroeven los en dan de input er uit en daar steek ik iets in (bv waterpomp tang en een houtje tussen t tolex) en dan trek ik de achterkant er af....

guitarguru
17 oktober 2008, 16:20
Een van de geopperde methodes proberen (die van het handvat schroeven in de gaten vind ik niet slecht!)

En dan weet je de rest zelf wel toch?


Nee Nielsje, het probleem is dat ik dus niet weet hoe hem te monteren, als die kast uiteindelijk open is.
Zie foto's voor de duidelijkheid. Bij de eerste is het dus simpel, bij de tweede (Bogner) weet ik het zo net nog niet.

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/001-3.jpg

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/002-2.jpg

guitarguru
17 oktober 2008, 16:21
bogner kasten zitten goed vast, ik draai alle schroeven los en dan de input er uit en daar steek ik iets in (bv waterpomp tang en een houtje tussen t tolex) en dan trek ik de achterkant er af....

Ieme, heb ik geprobeerd, (slim niet?) maar die input wil er niet uit. Zit ook verlijmd met de tolex rondom dat gat.

Edit: ik kan hem natuurlijk ook zo op het hout schroeven ? :chicken:

Nielsje
17 oktober 2008, 16:27
Nou ja, je cube is zo te zien net als mijn 212 backloaded.
Dus gewoon speaker d'r uit, beamblocker op z'n plek, speaker d'r op, vastzetten, klaar :)

guitarguru
17 oktober 2008, 16:30
Nou ja, je cube is zo te zien net als mijn 212 backloaded.
Dus gewoon speaker d'r uit, beamblocker op z'n plek, speaker d'r op, vastzetten, klaar :)

Misschien moet ik het eerst goed zien hoor, maar dan zit je speaker toch niet helemaal vlak tegen de baffle? :chicken: Dus twee schroeven met de blocker tegen de baffle en de overige twee dan opvullen met ringetjes of zo? Begrijp je wat ik bedoel?

Nielsje
17 oktober 2008, 16:35
Misschien moet ik het eerst goed zien hoor, maar dan zit je speaker toch niet helemaal vlak tegen de baffle? :chicken: Dus twee schroeven met de blocker tegen de baffle en de overige twee dan opvullen met ringetjes of zo? Begrijp je wat ik bedoel?

Ik snap wat je bedoelt, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. Op de rand van de speaker zit zo'n rand van kurk (volgens mij is het kurk). Die beamblocker kan je daar rustig op leggen, want die drukt dan het kurk plaatselijk gewoon iets meer in. Ik heb ook zo in mijn cab, en daar zit 'ie helemaal vlak tegen de baffle. Gewoon rustig kruislings aandraaien, en vast is vast.

guitarguru
17 oktober 2008, 16:38
Okay dan! Nu moet ie alleen nog op een goeie manier OPEN!!!!

Nielsje
17 oktober 2008, 16:43
Okay dan! Nu moet ie alleen nog op een goeie manier OPEN!!!!

Simsalabim!

Je moet hem er gewoon recht uittrekken, dat werkt het beste. Dus ff een paar schroeven d'r in, of in het jackgat wat haken. Koop dan ook niet een cab met gesloten achterkant :D

guitarguru
17 oktober 2008, 16:49
Simsalabim!

Koop dan ook niet een cab met gesloten achterkant :D


Ja voor de punch he......................... zal hem zo een punch geven :angry:

kokeleko
17 oktober 2008, 16:57
Dan moetie leren smileyen ;)

Dat doe ik onzichtbaar, hihi.

guitarguru
17 oktober 2008, 17:35
JAAAAAAAA Hij is open. Gewoon met de achterkant van een hamer door de baspoorten heen stoten en hoppa!!!
Zit een Vintage30 in trouwens. Moest gisteren wel erg veel hoog uit mijn geluid draaien t.o.v. de G12M20 kast.

the sure thing
17 oktober 2008, 17:53
JAAAAAAAA Hij is open. Gewoon met de achterkant van een hamer door de baspoorten heen stoten en hoppa!!!
Zit een Vintage30 in trouwens. Moest gisteren wel erg veel hoog uit mijn geluid draaien t.o.v. de G12M20 kast.Ja dat heb je met V30's. Laat ons weten als je de G12M20 overzet, die in de Bogner Cube wel/niet beter klinkt!

guitarguru
17 oktober 2008, 17:57
Ja dat heb je met V30's. Laat ons weten als je de G12M20 overzet, die in de Bogner Cube wel/niet beter klinkt!


Ja ben al druk bezig met overzetten. Resultaten zal ik doorgeven. Zet ook meteen een Beamblockert erin. :)

Mitch
17 oktober 2008, 18:03
hm, ik vond juist een Cube één van de weinige cabs waar ik neit diret zoiets had van "moet een BeamBlocker in", maar ik ben benieuwd.

Najera
18 oktober 2008, 20:49
hmm, heel typisch, Ik heb met mijn bogner os 212 juist het tegenovergestelde, ik krijg hem bijna niet dicht. Er loopt een balk door het midden naar buiten, en die steekt volgens mij ietsjes te ver uit, waardoor het een beetje moeilijk word de achterkant goed terug te schroeven.

Niet om het topic te hijacken ofzo, maar is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben namelijk een beetje bang dat dit op de lange termijn niet goed is voor mn cab (dwz het backpanel van mn cab).