PDA

View Full Version : Marshall JVM 410h op zijn plaats houden



Felanovic
16 oktober 2008, 23:40
Sinds kort heb ik een Marshall JVM 410h met een Marshall ahw kast. Nu zit er op die kast geen gaten/sleuven waar mijn top (met zn doppen aan de onderkant) in kan vallen. Dus hij staat een beetje los op de kast en hij schuift best snel. (wat ik niet echt relaxed vind)

Weet iemand hier een oplossing voor in de vorm van doppen of iets dergelijks. Kheb al meerdere flightcase-sites bekeken maar nog niks gevonden. Ik heb geen zin om in mijn kast te zagen dus het liefst iets wat erop kan schroeven of lijmen.

alvast bedankt.

Lexvandoef
17 oktober 2008, 01:27
Die top valt er echt niet zomaar af hoor!

Ik heb op mijn top+cab combi ook geen doppen/sleuven oid zitten, nog nooit is hij er af gevallen.

WillemdaGuide
17 oktober 2008, 08:47
volgens mij zijn er toch wel van die onderdeeltjes te vinden die je op je cab schroeft waar de pootjes van je head precies invallen?!?
zou gewoon eens op thomann.de kijken of zoiets

almarvk
17 oktober 2008, 09:27
anti-slip matje eronder?

Felanovic
17 oktober 2008, 09:50
@ Lex

Mijn broer heeft een tsl + bogner 2x12 zonder doppen of iets dergelijks. Die staat ook heel stevig. In mijn geval ga ik het bijna "glijden" noemen.

Kga ff de thomann-site checken.

thnx voor reacties.

Marc Oblivian
17 oktober 2008, 10:09
Ik heb wel rubberen doppen onder mijn top, maar leg er tegen de trillingen ook nog 2 stroken geluidsisolatiemateriaal (van dat gelige spul) onder. Dempt de trillingen en het gaat nooit schuiven...

Lexvandoef
17 oktober 2008, 12:23
@ Lex

Mijn broer heeft een tsl + bogner 2x12 zonder doppen of iets dergelijks. Die staat ook heel stevig. In mijn geval ga ik het bijna "glijden" noemen.

Kga ff de thomann-site checken.

thnx voor reacties.

hmm, oke vaag, dan heb ik niks gezegd :)

Dude
17 oktober 2008, 19:37
de voetjes van de JVM zijn net als elke marshall van hard plastic, en dat wil inderdaad wel eens schuiven op glad tolex, zeker als je cab een beetje vettig is door viezigheid.

ik ga altijd liever voor het zekere... zou dr wel iets op verzinnen want niks zo erg als een top die van een kast flikkert. Probeer inderdaad de goedkoopste oplossing.. antislip matjes op je kast leggen (verkrijgbaar bij elke xenos/autozaak)

jacobhdejong
1 november 2008, 14:05
Misschien off-topic
Maar is die JVM 410 een stereo versterker??

Lexvandoef
1 november 2008, 14:10
Nope, net als bijna elke gitaar versterker (uitzonderingen daargelaten (VH4s, Supernova etc) is het een mono versterker :)

jacobhdejong
1 november 2008, 14:29
Nope, net als bijna elke gitaar versterker (uitzonderingen daargelaten (VH4s, Supernova etc) is het een mono versterker :)

Hee Lex!
Dus aan stereo effecten heb ik dan dus niks?

Ik bedoel stereo chorus etc.

Lexvandoef
1 november 2008, 14:32
Hee Lex!
Dus aan stereo effecten heb ik dan dus niks?

Ik bedoel stereo chorus etc.

Heb je niks aan is wat overdreven, maar je kan wel of alleen links of rechts gebruiken van de uitgang van je chorus.

Of je kan een 2de versterker er bij kopen ;)

jacobhdejong
1 november 2008, 15:37
Heb je niks aan is wat overdreven, maar je kan wel of alleen links of rechts gebruiken van de uitgang van je chorus.

Of je kan een 2de versterker er bij kopen ;)
ja dat is waar. Alleen als ik die JVM dan schakel van bij. clean naar lead,
dan moet die 2e amp dat ook doen. Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Heb jij miss suggesties?

stratestic
1 november 2008, 15:43
Ik heb een keer bij Promusicstore in rotterdam een speciale houder gezien. Die zet je op je cabinet en daar past precies een head in. Lukt me de oplossing voor je.

Lexvandoef
1 november 2008, 15:44
ja dat is waar. Alleen als ik die JVM dan schakel van bij. clean naar lead,
dan moet die 2e amp dat ook doen. Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Heb jij miss suggesties?

Euhm, ik was een soort van aan het geinen mbt die 2de amp he ;)

Hoe je 2 JVM's/amps tegelijk kan schakelen weet ik niet, het zal vast wel via midi kunnen, maar daar heb ik absoluut geen verstand van.

Trouwens, 2 amps mee slepen naar gigs en echt onhandig, heb ik ook een tijdje gedaan! :seriousf:

jacobhdejong
1 november 2008, 18:13
Euhm, ik was een soort van aan het geinen mbt die 2de amp he ;)

Hoe je 2 JVM's/amps tegelijk kan schakelen weet ik niet, het zal vast wel via midi kunnen, maar daar heb ik absoluut geen verstand van.

Trouwens, 2 amps mee slepen naar gigs en echt onhandig, heb ik ook een tijdje gedaan! :seriousf:


Ja dat is waar, erg onhandig. Alleen zou ik wel wat meer stereo fx willen gebruiken. Zucht............dan zal ik uiteindelijk wel aan de 19 inch moeten.

jacobhdejong
1 november 2008, 18:14
Ik heb een keer bij Promusicstore in rotterdam een speciale houder gezien. Die zet je op je cabinet en daar past precies een head in. Lukt me de oplossing voor je.

Wat bedoel je precies met houder??
En wat zou de meer waarde zijn??

HaroldA
1 november 2008, 18:21
Wat dacht je hier (http://www.banzaieffects.com/Marshall-Anti-skid-tray.-pr-19566.html) van?

http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/19566_th.gif

"Marshall anti-skid tray. As used on top of Marshall cabinets. Original Marshall replacement part."

Nocki
1 november 2008, 18:34
Zelf heb ik de pootjes van mn AVT150H afgehaald en 2 stroken klittenband op de amp en op de cab bevestigd. hierdoor oogt het een geheel en blijft de top netjes op zn plaats! Werkt voor mij fantastisch!

stratestic
1 november 2008, 19:00
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
Ik heb een keer bij Promusicstore in rotterdam een speciale houder gezien. Die zet je op je cabinet en daar past precies een head in. Lukt me de oplossing voor je.
Wat bedoel je precies met houder??
En wat zou de meer waarde zijn??

Het is een soort rekje waarin hij staat. Ik had het nooit eerder gezien maar het zag er handig uit. Het is gemaakt om een kleine head op een grote speakerkast te kunnen vastzetten. Ik kan het moeilijk omschrijven maar het zag eruit als een rek dat je over je speakerkast zet je head kon je er dan tussen vastklemmen. Net als een boekensteun uit een boekenkast, dat idee. Het blijft moeilijk uit te leggen anders moet je ze even bellen. Je klemt hiermee als het ware je amp vast aan je head.

casper innosence
1 november 2008, 20:14
Eigenlijk zou marshall ook gewoon is rubbervoetjes moeten gaan gebruiken, ipv die harde pootjes. En dan kunnen ze ook gelijk die stroeve rubbervlakken van de A kasten laten, passen andere tops ook gelijk beter. (Dit laatste zal overigens wel de reden zijn dat ze dat nog niet veranderd hebben..)

Puerco
1 november 2008, 20:38
Als je amp gaat schuiven ga dan gewoon even naar de plaatselijke ijzerwaren winkel en koop 4 rubber dopjes. In diverse maten te krijgen van grote deurstoppers tot wat subtielere. Of bestel ze HIER (http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?cPath=45_63&products_id=242)

Felanovic
7 november 2008, 09:33
Dank voor alle reacties,

ik heb een paar van die skid-trays besteld bij banzai. We zullen zien!