PDA

View Full Version : Bouwverslag Tiny Terror



Coolcat
16 oktober 2008, 22:28
Een tijdje geleden dacht ik, ik wil ook eens een buizen amp maken. En nu is het zover. Ik ben nog op het grootste deel van de onderdelen aan het wachten, die komen denk ik volgende maandag toe. Ik heb al de PT en OT, housing, boards, preamp buisjes enzo.

Even een foto van wat ik al heb. (gsm foto's, ik zal volgende week goeie foto's maken.)

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01196.JPG

Coolcat
20 oktober 2008, 19:19
Een kleine update:

Vandaag zijn de spulletjes toegekomen. Enkel de twee eindbuizen zijn nog in bestelling. Die komen pas eind oktober toe.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01202_8.jpg
De dingen die toegekomen zijn.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/IMG_2764_8.jpg
Een kleine grafische voorstelling.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/IMG_2770_8.jpg
Het preamp gedeelte dat ik net af heb.

Het zal wel enige tijd nemen, want ik ben terwijl ook bezig met een analoge multi-fx die ik moet afwerken.

SimonS
20 oktober 2008, 20:30
leuk, dit ga ik volgen! succes!

Coolcat
20 oktober 2008, 21:26
Een update van het werk sinds laatste post. Het bord gedeelte van de amp is al bijna klaar.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01204_8.jpg

Naast het board zie je nog een gigantisch groot uitgevallen cap :D

Coolcat
22 oktober 2008, 18:44
Een kleine update:

Het bord zelf is in principe af, nu moeten alleen de kabels nog.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01210_8.jpg
Preamp gedeelte.


http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01209_8.jpg
Poweramp.


http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01208_8.jpg
Gelijkrichterbrug met stroomfilter. Deze heb ik om het makkelijk te maken ook op een bordje gezet, ik ben niet echt een voorstander van chaotische loshangende componenten.

nevyn292
22 oktober 2008, 19:03
nou, dat lijkt mij nou ook eens bijzonder leuk om te doen, hoop dat ie lekker klinkt! ziet er in ieder geval bijzonder netjes uit:satisfie:

pueblo
22 oktober 2008, 19:18
ziet er goed uit, maar wat een grote capacitor is dat:nervous:

Coolcat
22 oktober 2008, 19:45
Ja, inderdaad. De 220uf van de eindversterking. Ik had niet echt verwacht dat die zo groot zou zijn..

KoenB
22 oktober 2008, 21:30
tering wat een unit :o

iWishmaster
23 oktober 2008, 22:34
Ja, inderdaad. De 220uf van de eindversterking. Ik had niet echt verwacht dat die zo groot zou zijn..

Uuuhm, als ik het goed zie heb je voor de cathodeweerstanden 450V exemplaren gekocht? Dat is de reden dat ze zo groot zijn. De cathodespanning is nooit meer dan 15V in het geval van EL84's, daar had je dus wel wat op kunnen besparen. Deze werken prima overigens dus ik zou het mooi zo laten, maar dat is de reden iig :)

Coolcat
23 oktober 2008, 23:31
Ja, ik weet het. Maar deze had ik nog liggen van wat vervangingen aan mij london city ;)

Frits van Mourik
23 oktober 2008, 23:49
Ziet er goed uit, man!
Ik zou echter de vermogensweerstanden op je "stroombordje" wat meer de ruimte gunnen;
ze kunnen goed heet worden & dat vinden je elko's dan weer niet leuk...

Coolcat
24 oktober 2008, 01:13
Hm, ik zal morgen eens kijken of ik ze wat meer apart kan zetten. Bedankt voor de tip.

Coolcat
10 november 2008, 23:49
Het is weer even geleden, maar ik ben nog niet dood :satisfie: Ik had het vrij druk met het maken van een paar fx bakken, en die hebben voorrang. Ik ben intussen toch nog altijd aan het wachten op mijn eindbuizen.

Ik heb net de stroom print iets meer uiteengezet, om een beetje voor koeling te zorgen.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01237_8.JPG

Frits van Mourik
11 november 2008, 00:57
Goed bezig...

Coolcat
13 november 2008, 23:17
http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01239_8.jpg

Ziezo, net klaar met de ground lines en enkele verbindingen op de bordjes zelf (power en amp bordje).

Pepe
14 november 2008, 00:01
Leuk. Gewoon een schema gescoord en spullen besteld of is dit een prefab van het een of ander?

Coolcat
14 november 2008, 14:50
Verschillende schemas gevonden op fora, en ze gecombineerd tot iets dat zou moeten werken. En dan de stukken besteld.

Dirk_Hendrik
15 november 2008, 18:36
Ja leuk. Schiet es op joh!:sneaky:

Ik ben nogal benieuwd naar het eindresultaat namelijk .. eigenlijk... best wel:sssh:

guitaraddict
15 november 2008, 18:56
Die Hammond die je als OT gebruikt is dat 125 E ?

Alf

SimonS
15 november 2008, 19:21
zou je het schema willen posten? Ben er wel benieuwd naar.

Coolcat
15 november 2008, 20:16
Ja dat is de 125E. Ik weet dat het traag gaat, excuses daarvoor, maar ik heb nog twee pedalboards te maken die hier al effe liggen. (voor andere mensen). En ik moet nog steeds wachten op mijn twee EL84 buizen..

Het schema dat ik ongeveer gebruik is Dit (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/TT15.jpg) . Ik denk dat ik ergens een andere weerstand heb staan na de eerste fase van de eerste preamp tube. En ook een andere voor de bias, want die staat standaard veeel te hoog.

Coolcat
17 november 2008, 21:36
Een kleine update, ik ben begonnen met de gaten te maken voor buizen enz, maar wow wat een taaie case. Ik heb slechts een dremel dus 't is veel werk. Natuurlijk ook weer zo een super high quality gsm foto... De plaatsing van de buizen is wat veranderd tegenover mijn oorspronkelijke layout. Om hopelijk hum te verminderen. Ook ben ik nog altijd op mijn eindbuizen aan het wachten.. damned sovtek. De transformers staan al vast. met gaten voor de kabels.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/DSC01244_8.jpg

Coolcat
8 december 2008, 16:33
Ik ben dit project nog niet vergeten, maar ik ben nog steeds op die EL84 buizen aan het wachten... Normaal ben ik geen voorstander van slechte reclame, maar nu stelt banzai me toch wel teleur. :dontgeti: Ik heb de buizen besteld op 6 oktober, intussen al vaak naar Duitsland gebeld, daar zijn we overeen gekomen dat ze de buizen zouden wisselen voor Ruby tubes, die wel in voorraad waren. Tot op vandaag heb ik dus nog altijd die buizen niet ontvangen. Ik hoop dat ze snel komen zodat de amp eindelijk klaar is.

MattellicA
8 december 2008, 16:52
Ik ben dit project nog niet vergeten, maar ik ben nog steeds op die EL84 buizen aan het wachten... Normaal ben ik geen voorstander van slechte reclame, maar nu stelt banzai me toch wel teleur. :dontgeti: Ik heb de buizen besteld op 6 oktober, intussen al vaak naar Duitsland gebeld, daar zijn we overeen gekomen dat ze de buizen zouden wisselen voor Ruby tubes, die wel in voorraad waren. Tot op vandaag heb ik dus nog altijd die buizen niet ontvangen. Ik hoop dat ze snel komen zodat de amp eindelijk klaar is.

En is de rest al klaar?

Coolcat
8 december 2008, 17:19
Ok ja ik geef toe :) de rest is ook nog niet helemaal klaar, ik ben aan het wachten op mijn afstandsbusjes die onderweg zouden moeten zijn. Tussendoor ben ik ook wat bezig geweest met de uitbreiding van mijn pedalen bakje.

(matchbox, english channel, bullitt true tube tremolo, vanilla overdrive, ts808, rat, rebote 2.5 , green ringer, custom 5A 9v powersupply, small clone, gemodde os-2, tonemender, noisegate, orange squeezer) En momenteel zit ik ook nog met examens. (Het moment van tijd voor diy projectjes :dance:)

MattellicA
8 december 2008, 17:53
En momenteel zit ik ook nog met examens.

Ik ook *SNIFF* :dontgeti:

Dirk_Hendrik
8 december 2008, 17:58
Normaal ben ik geen voorstander van slechte reclame, maar nu stelt banzai me toch wel teleur. :dontgeti:

Het bekende verhaal dus....

Coolcat
8 december 2008, 18:37
Ik was er nochtans wel tevreden mee hoor, ze waren niet te duur voor verzending, en ik had alles snel. (meerdere andere bestellingen) foutjes werden ook direct rechtgezet. Maar dit slaat wel alles, da's al twee maanden..

MattellicA
8 december 2008, 19:10
Ik was er nochtans wel tevreden mee hoor, ze waren niet te duur voor verzending, en ik had alles snel. (meerdere andere bestellingen) foutjes werden ook direct rechtgezet. Maar dit slaat wel alles, da's al twee maanden..

Bel er nog eens naar en maak van je kloten... Helpt meestal wel :D

And remember: don't mention the war!!

Coolcat
8 december 2008, 20:10
Heb ik al meerdere keren gedaan, tegenwoordig bel ik elke week. En dan krijg ik direct de reactie van aaahhh yes, ze sovtek tubes, yes zhey are coming! Terwijl ik intussen al heb afgesproken dat ze andere moesten geven, vorige week zei "den baas" dat hij ze persoonlijk ging inpakken en versturen. :???:

Coolcat
9 december 2008, 16:45
Ok, ik ben even blij. Ik heb net nog eens gebeld, en ik had iemand anders aan de telefoon. Vriendelijker dan anders. Hij zei dat de Sovteks toegekomen waren en dat ze normaal morgen of overmorgen verstuurd worden. Nu maar hopen dat het ook werkelijk zo is :)

MattellicA
9 december 2008, 18:18
Ok, ik ben even blij. Ik heb net nog eens gebeld, en ik had iemand anders aan de telefoon. Vriendelijker dan anders. Hij zei dat de Sovteks toegekomen waren en dat ze normaal morgen of overmorgen verstuurd worden. Nu maar hopen dat het ook werkelijk zo is :)

Hopen dat dat zo blijft... :satisfie:

Coolcat
9 december 2008, 18:48
Your order was partially shipped.

Oh nee... daar gaan we weer voor een maand of twee wachten. (nu zijn het gelukkig geen belangrijke dingen)

MattellicA
9 december 2008, 19:30
Oh nee... daar gaan we weer voor een maand of twee wachten. (nu zijn het gelukkig geen belangrijke dingen)

Bel terug na die Duitsers en zeg dat je hun bulle niet meer moet hebben... Laat ze je geld terugstorten en bestel alles lekker ergens anders...

Coolcat
11 januari 2009, 22:49
Na lang wachten. Daarnet is hij af geraakt. Heb er al effe op kunnen spelen voor de andere inwonenden gingen slapen. ik ben er echt extreem blij mee. Heb er in de 5 minuten dat ik speelde een lekker babyshambles achtig toontje uitgehaald met m'n P90 strat, een sultans of swing sound met mn strat. Bridge van de strat met een vrij clean geluid heeft ook iets weg van frusciante zijn geluid zonder chorus. (under the bridge klonk toch leuk).

Als mensen dit willen kan ik morgen soundclips en fotos maken. Ik kan trouwens ook opmerken dat hij EXTREEM luid gaat :S

arcane
12 januari 2009, 00:05
Als mensen dit willen kan ik morgen soundclips en fotos maken. Ik kan trouwens ook opmerken dat hij EXTREEM luid gaat :S

Eh, is dat niet obligatorisch hier op het forum? ;)

maarschalk
12 januari 2009, 10:15
Ja tuurlijk fotos!!

Ben erg benieuwd of die amp van jou clean ook een beetje luid kan? Heb zelf net een madamp A15 af (misschien wel gelezen hier op het forum) en die mist door een beetje overhead: het cleane kanaal begint bij de volumeknop op ~25% al erg te vervormen. Klinkt gaaf overigens, maar niet clean :)
Ik vermoed dat deze amp hier ook last van heeft gezien het vergelijkbare vermogen? (~15 Watt?)

Coolcat
12 januari 2009, 18:40
Ja tuurlijk fotos!!

Ben erg benieuwd of die amp van jou clean ook een beetje luid kan? Heb zelf net een madamp A15 af (misschien wel gelezen hier op het forum) en die mist door een beetje overhead: het cleane kanaal begint bij de volumeknop op ~25% al erg te vervormen. Klinkt gaaf overigens, maar niet clean :)
Ik vermoed dat deze amp hier ook last van heeft gezien het vergelijkbare vermogen? (~15 Watt?)

Wel, bij mijn strat waar ik meestal op speel (GFS premium alnico staggered pickups) hangt de graad van cleanheid grotendeels af van hoe hard ik speel en gewoon het volume van de gitaar zelf. ik kan de gain en het volume vrij hard zetten, maar dan toch nog clean blijven door de strat op volume 6 te zetten ofzo. Maar als ik dan de pickups vol open draai, is hij wel enorm luid en heb ik uiteraard veel distortion. Met de P90 heb ik dan wel weer moeite om clean te blijven. Clean is de amp imo juist goed voor slaapkamer gedoe, als je de gain wat open draait vind ik hem daar al te luid voor.

Soundclips zijn in aantocht. Ik heb hier niet echt een goeie micro bij de hand, dus het wordt geen super recording vrees ik.

Coolcat
12 januari 2009, 20:14
Een foto van de staat waarin hij zich nu bevindt. Ik ga waarschijnlijk nog wel een soort houten headje maken.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/IMG_2831_8.jpg

De binnenkant:
http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/IMG_2845_8.jpg

Soundclips: De eerste is met m'n mex strat, de tweede is met m'n P90 strat.

Strat (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/TT_Strat.mp3)
P90 (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/TT_P90_2.mp3)

Gelieve niet op het crappy spelen te letten, ik wist trouwens echt niet wat spelen :) . De micro komt de kwaliteit trouwens ook niet ten goede, maar ik heb momenteel niets beter.

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

guitarnijboer
12 januari 2009, 20:46
Nou Coolcat, dat klinkt beslist niet verkeerd!! Clean hier en daar een beetje plat maar even later ook weer verassend fris en vol, dus misschien meer het spel. Lekker scheurtje ook! Klinkt volwassen. Knap gedaan hoor!

Coolcat
12 januari 2009, 20:53
Bedankt, ik kan ook wel duidelijk een verschil merken tussen de opgenomen versie en hoe hij echt klinkt hoor. Wanneer ik het afspeel klinkt het toch wel een beetje flets. In het echt is het levendiger.

fredjuh
13 januari 2009, 11:08
Klinkt lekker! hoe had je de gain staan?

Geoff
13 januari 2009, 16:03
Hey Coolcat,

Knap gedaan man.

Heb je er een idee van hoeveel je nu eigenlijk betaalt hebt voor de onderdelden samen?

greetz

geoff

Coolcat
13 januari 2009, 18:14
Klinkt lekker! hoe had je de gain staan?

Wel ik weet het niet meer precies, maar ik denk aan minstens 12uur. De rest heb ik geregeld met gitaar volume pot.

Coolcat
13 januari 2009, 18:21
Hey Coolcat,

Knap gedaan man.

Heb je er een idee van hoeveel je nu eigenlijk betaalt hebt voor de onderdelden samen?

greetz

geoff

Alles samen kom ik naar schatting op ongeveer 200 euro. De onderdelen komen van tubetown en banzai. Binnenkort maak ik er nog een cabinetje rond trouwens.

kassie
13 januari 2009, 19:35
ik vind het wel geweldig hoor. klinkt goed, en knap bouwwerk. misschien zou je hem eens met een fabrieks tiny terror kunnen vergelijken. Puur om je te verkneukelen haha.

Ik bouw zelf ook wat effect pedaaltjes. Ben nu bezig met de laatste hand van een kleinulator (fx loop buffer), en verder heb ik een wah en een ts808 gebouwd. Maar ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van electronica. Ben gewoon schemaatjes aan het naprutsen, solderen en monteren. In hoeverre is deze amp eigenlijk te bouwen door een noob als ik? Mijn handen beginnen namelijk te jeuken bij het zien van dit project.

Coolcat
13 januari 2009, 20:57
Goh, het was ook mijn eerste amp project hoor. Ik heb al wel vrij veel pedaaltjes enzo gemaakt, maar een amp is toch nog wat anders. Deze tiny terror is in principe vrij goed na te bouwen hoor. Er zijn enkele mooie layouts die alles makkelijker maken. Zolang je je exact aan de schemas/layouts houdt gaat die amp werken. Natuurlijk ook opletten met die hoge voltages!

MattellicA
13 januari 2009, 22:01
Natuurlijk ook opletten met die hoge voltages!

Das een understatement...

Coolcat
13 januari 2009, 22:04
Ja da's inderdaad een understatement. Maar ik ga ervan uit dat als je met buizen amps wil beginnen dat je ook de mogelijke risico's of gevolgen van fouten kent.
Als ge geen lompe dingen doet kan er imo niet zo heel veel gebeuren, maar een accidentje komt snel. Zorgen dat je weet waar je mee bezig bent, en ook niet denken dat je er tegen kan of onfeilbaar bent. Alles vaak checken, nameten. Op het gemak werken, niets haasten. Rustig de plannen volgen, en dan is het volgens mij goed te doen om te bouwen. Uiteraard VOORZICHTIG ZIJN.

MattellicA
13 januari 2009, 22:13
Ja da's inderdaad een understatement. Maar ik ga ervan uit dat als je met buizen amps wil beginnen dat je ook de mogelijke risico's of gevolgen van fouten kent.
Als ge geen lompe dingen doet kan er imo niet zo heel veel gebeuren, maar een accidentje komt snel. Zorgen dat je weet waar je mee bezig bent, en ook niet denken dat je er tegen kan of onfeilbaar bent. Alles vaak checken, nameten. Op het gemak werken, niets haasten. Rustig de plannen volgen, en dan is het volgens mij goed te doen om te bouwen. Uiteraard VOORZICHTIG ZIJN.

En nooit met 2 handen in het chassis, netje 1 hand in de zak :D

Coolcat
13 januari 2009, 22:31
Ja bon da's nu echt een van de meest waardeloze regels imo :P neem et nie persoonlijk. Maar gezapt worden is gezapt worden. Laat het best nie zo ver komen. Altijd caps laten leeglopen voor ge der aan komt. Pas in stopcontact als hij compleet af is en getest op fouten. Normaal gezien zijn de caps leeg in enkele seconden (bij mijne toch - bleeder weerstand). Maar nooit een amp chassis vertrouwen dat in het stopcontact gestoken heeft, eerst meten.

soup
13 januari 2009, 22:51
Ik ben jaloers, ik wou dat ik ook zoiets kon maken.

Knap werk!

Wat studeer je trouwens, want ik las dat je in dec. examens hebt gehad (toevallig elektronica dat je daardoor ervaring hebt)?

Coolcat
13 januari 2009, 22:57
Ik studeer economie-moderne talen. Niet bepaald ervaring door school dus. In principe is het mits de juiste plannen en aandacht goed te doen om een tiny terror te bouwen. Gewoon goed opletten en denken over wat je doet, niet te snel denken "het zal wel op die manier moeten". Vragen kan je hier altijd stellen.

soup
13 januari 2009, 23:03
Hmmm maar moet je solderen of iets in die trant?


Ik heb geen idee hoe ik zou moeten beginnen, lijkt me ontzettend leuk om te doen.

Coolcat
13 januari 2009, 23:10
Ja, solderen zal je toch wel moeten kunnen. Vemits dit in principe in de hele amp moet gebeuren. Alle componenten moeten gesoldeerd worden. Een basis van schema's en layouts begrijpen en hoe buizen amps werken is volgens mij toch wel een minimum om aan een project als dit te starten. Het zou zonde zijn om geld te geven aan iets waarvan je halfweg ziet dat het je niet zal lukken.
Misschien beginnen met eens te kijken naar effectpedaaltjes? Deze zijn ook heel leerrijk en leuk om te maken.

kassie
13 januari 2009, 23:26
Ja nouja, complete noob ben ik dus ook weer niet omdat ik wel kan solderen en begrijp hoe diverse componenten werken, en ook begrijp dat caps hoge voltages kunnen opslaan nadat de stekker er uit is. Maar kennis is 1, en correct/verstandig uitvoeren is altijd nog 2. Na het lezen van wat versterkerboeken en bouwen van wat effectenpedaaltjes ben ik nog steeds niet arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan.

Desalniettemin jeuken mijn handen nog steeds. Misschien moet ik er ook gewoon mee beginnen en er de tijd voor nemen. Eerst goed inlezen in de schema's, en idd vragen stellen kan altijd op het forum. Leren door te doen is ook mooi.

Coolcat
13 januari 2009, 23:42
Ziet DIT (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/layout2.jpg) er verstaanbaar uit voor jou? In de mate dat je dit zou kunnen nabouwen?

maarschalk
14 januari 2009, 08:31
Ja nouja, complete noob ben ik dus ook weer niet omdat ik wel kan solderen en begrijp hoe diverse componenten werken, en ook begrijp dat caps hoge voltages kunnen opslaan nadat de stekker er uit is. Maar kennis is 1, en correct/verstandig uitvoeren is altijd nog 2. Na het lezen van wat versterkerboeken en bouwen van wat effectenpedaaltjes ben ik nog steeds niet arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan.

Kassie, volgensmij moet het je met de ervaring die je nu hebt wel lukken hoor, met een vrij eenvoudige layout als deze tiny terror. Of je kunt kiezen voor een kit waar een goeie handleiding bij zit.
Wel nog even goed wat tips over hoogspanningen lezen (bijv hiero (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=68785)) of even googlen en je kunt los :)

kassie
14 januari 2009, 19:08
Ziet DIT (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/layout2.jpg) er verstaanbaar uit voor jou? In de mate dat je dit zou kunnen nabouwen?

whoohooo, we have a go!

dankjewel voor de lay out. Te gek.

Hoe reageert je tiny terror met pedalen? lijkt me uitstekend met wat overdrive pedaaltjes.

Coolcat
14 januari 2009, 19:28
Inderdaad, die TT lust wel pedaaltjes. Heb al geprobeerd met gemodde boss OS2, een rat, box of rock en een ce2 chorus.

Coolcat
14 januari 2009, 19:39
Nu ik hier toch plannetjes aan het rondstrooien ben.. Misschien ben je Hier (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/DSC01286.JPG) iets mee. Heb ik tijdens de pauze vandaag snel getekend, zijn de afmetingen voor een cabje. Maten staan erbij, aan de rechterkant staan de delen die je nodig hebt. Afmetingen zijn voor een Hammond 1441-28 chassis.

kassie
15 januari 2009, 00:45
Inderdaad, die TT lust wel pedaaltjes. Heb al geprobeerd met gemodde boss OS2, een rat, box of rock en een ce2 chorus.

Ja omdat het me opviel dat hij zo'n transparante heldere sound heeft. en door het minimalistische circuit lijkt hij me zeer geschikt met bijv: een booster ervoor op 20db, een eq voor de mids of een tubescreamer. Ik zit in een bluesrock band. Ben een beetje op zoek naar een versterker die aanvulling biedt naast mijn silver jub. (veel mids, oftewel oomph, van de jub, in combinatie met transparantere sound van de tiny terror). En voor latere decadentie dan ook nog een versterker voor clean, maar dat is ook later spaargeld:dance:


Nu ik hier toch plannetjes aan het rondstrooien ben.. Misschien ben je Hier (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/TT/1/DSC01286.JPG) iets mee. Heb ik tijdens de pauze vandaag snel getekend, zijn de afmetingen voor een cabje. Maten staan erbij, aan de rechterkant staan de delen die je nodig hebt. Afmetingen zijn voor een Hammond 1441-28 chassis.

Erg bedankt! Tof!

Coolcat
18 januari 2009, 21:25
Nog een kleine opmerking over het volume..
Ik besloot daarnet om de versterker eens vol open te draaien en te kijken hoe luid ik clean/distorted kon gaan. Ik ben spijtig genoeg met oordopjes moeten afdruipen :P en dat voor een 18watter :D Clean kan hij imo luid genoeg voor repetities. met de gain lekker open is hij echt enorm luid.

fredjuh
18 januari 2009, 22:42
wat voor speakers heb je er dan onder? ja als je er een vintage 30 onder hangt dan weet je het wel. Of nog erger: Eminence Wizard. 103.5dB voor de 16 ohm versie! dat is niet normaal meer.

Coolcat
18 januari 2009, 22:44
Wel, ik heb er puur voor de test van die grauwe oxford speakers van de jaren '60 onder gehangen. En ik moet zeggen dat het geluid zelf me wel beviel eigenlijk.