PDA

View Full Version : Nieuw amp € 300,- tot € 450,-



Markvw
16 oktober 2008, 21:45
Hallo, ben nieuw hier op het forum.
Ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar en wil nu een fatsoenlijke
amp gaan kopen. Ik heb zo'n kleine amp die bij zo'n starterspakket zit
en ik vind dat dus 3 keer niks.
Nu ben ik al wat aan het rondzoeken geweest op internet en ik ben
al een aantal interessante amps tegengekomen.
Dit zijn de volgende amps.

1. Line 6 Spider Jam
2. Line 6 Spider III
3. Roland Cube 60
4. Peavey Bandit 112.

Mijn budget is dus tussen de € 300,- en € 450,-. Ik speel gitaar als hobby
zeg maar en ben niet van plan in een band te gaan spelen. Vind het gewoon
leuk om muziek te maken.
Zijn er misschien mensen die mij wat adviezen kunnen geven?
Het zou mooi zijn als ik met de amp wat geluiden van bekende artiesten
kan nabootsen, misschien dat jullie hier rekening kunnen houden.

Alvast bedankt

MarkV
16 oktober 2008, 21:49
Het zou mooi zijn als ik met de amp wat geluiden van bekende artiesten
kan nabootsen, misschien dat jullie hier rekening kunnen houden.

Welke artiesten? Is wel zo handig om te weten natuurlijk..

Markvw
16 oktober 2008, 21:54
Lenny kravitz, AC DC, Metallica onder andere.

Dat is niet het belangrijkst, maar ik weet dat er in de Line 6 voorgeprogameerde presets zitten van bepaalde nummers.

darkrazer
16 oktober 2008, 21:55
Je zou voor dat geld ook een valveking of een ander budget buizen versterker (fender blues junior o.a.) kunnen kopen, maar zo te zien ben je meer uit op iets van modeling.
In dat geval mis in jou rijtje de vox amps. De valvetronix series zijn hele degelijke amps die naar mening een beter sound hebben dan line6 & rolands uit de zelfde prijs klasse. Ze bieden onderandere meer mogelijkheden ( effecten, ampmodels) maar zijn daardoor wel moeilijker in de omgang. Tip ga gewoon rustig testen, probeer wat amps uit jou prijsklasse en een die een tikkie duurder is, dan heb je wat vergelijkings materiaal.

En trouwens, stel je niet te veel voor bij die pre-sets, ze zijn een leuk begin, maar vaak kan je na een tijdje veel beter sounds er uit krijgen.

pannekoek
16 oktober 2008, 22:14
Je zou voor dat geld ook een valveking of een ander budget buizen versterker (fender blues junior o.a.) kunnen kopen, maar zo te zien ben je meer uit op iets van modeling.
In dat geval mis in jou rijtje de vox amps. De valvetronix series zijn hele degelijke amps die naar mening een beter sound hebben dan line6 & rolands uit de zelfde prijs klasse. Ze bieden onderandere meer mogelijkheden ( effecten, ampmodels) maar zijn daardoor wel moeilijker in de omgang. Tip ga gewoon rustig testen, probeer wat amps uit jou prijsklasse en een die een tikkie duurder is, dan heb je wat vergelijkings materiaal.

En trouwens, stel je niet te veel voor bij die pre-sets, ze zijn een leuk begin, maar vaak kan je na een tijdje veel beter sounds er uit krijgen.


persoonlijk vind ik de vox modelings niet echt metal, beetje slap geluid


de cube 60 is wel degelijk een vette bak waar je ontzettend lang mee kan doen, de sounds zijn echt goed en het is een veelzijdige versterker!

line 6 vind ik zelfs niks, het werkt niet helemaal lekker met de presets, veel knopjes en lichtjes en allemaal is het net niet, de roland werkt allemaal net wat makkelijker en lekkerder imo

zeiler
16 oktober 2008, 22:33
de XL serie van de AD serie is best wel metal ge๖rienteerd :)...

vindt ik zeker een goede keus, beter dan cubes iig!

DeiDRagonas
16 oktober 2008, 23:16
Hoewel ook de Line6 Spider3's helemaal niet slecht zijn bij deze een +1 voor de Cube60. Is een prima dingetje voor wat jij zoekt. Ik zou in geen geval je een buizenbak aan laten smeren.

Grt R!

TimmU
17 oktober 2008, 09:20
persoonlijk vind ik de vox modelings niet echt metal, beetje slap geluid


de cube 60 is wel degelijk een vette bak waar je ontzettend lang mee kan doen, de sounds zijn echt goed en het is een veelzijdige versterker!

line 6 vind ik zelfs niks, het werkt niet helemaal lekker met de presets, veel knopjes en lichtjes en allemaal is het net niet, de roland werkt allemaal net wat makkelijker en lekkerder imo
Die Voxjes zijn echt wel goed hoor gast. Check vooral een AD30 / AD50 , en de XL versie daarvan dan. Hij hoeft er geen gaye powermetal sound uit te poepen, omdat ie metallica en kravitz en ac/dc speelt.

Slevin
17 oktober 2008, 12:43
Hallo, ben nieuw hier op het forum.
Ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar en wil nu een fatsoenlijke
amp gaan kopen. Ik heb zo'n kleine amp die bij zo'n starterspakket zit
en ik vind dat dus 3 keer niks.
Nu ben ik al wat aan het rondzoeken geweest op internet en ik ben
al een aantal interessante amps tegengekomen.
Dit zijn de volgende amps.

1. Line 6 Spider Jam
2. Line 6 Spider III
3. Roland Cube 60
4. Peavey Bandit 112.

Mijn budget is dus tussen de € 300,- en € 450,-. Ik speel gitaar als hobby
zeg maar en ben niet van plan in een band te gaan spelen. Vind het gewoon
leuk om muziek te maken.
Zijn er misschien mensen die mij wat adviezen kunnen geven?
Het zou mooi zijn als ik met de amp wat geluiden van bekende artiesten
kan nabootsen, misschien dat jullie hier rekening kunnen houden.

Alvast bedankt

mod-edit: helaas iets te schaamteloos...

Lexvandoef
17 oktober 2008, 12:47
persoonlijk vind ik de vox modelings niet echt metal, beetje slap geluid


de cube 60 is wel degelijk een vette bak waar je ontzettend lang mee kan doen, de sounds zijn echt goed en het is een veelzijdige versterker!

line 6 vind ik zelfs niks, het werkt niet helemaal lekker met de presets, veel knopjes en lichtjes en allemaal is het net niet, de roland werkt allemaal net wat makkelijker en lekkerder imo

Hij wil geen metal spelen ;)

Voor AC/DC achtige muziek vind ikde voxjes veel beter, die hebben veel minder dat irritantie digitale buzzy geluid van een cube.

Jurgen_79
17 oktober 2008, 13:30
Fender super champ xd misschien iets? Valt ruim binnen budget, lekker buizen geluidje, genoeg vermogen voor thuis en heeft 16 verschillende voicings (amp modeling). Ik zit namelijk zelf ook te kijken naar een andere versterker (mijn huidige Marshall mg15dfx is het toch net niet. Heb gisteren even een tijdje met de fender gespeelt en klinkt heel erg leuk. Haal er waarschijnlijk morgen eentje op :cooler:

marter544
17 oktober 2008, 13:42
Vox is the way to go.. Laatst 1 op 1 test gedaan in de muziekzaak, met een kameraad van me die zijn eerste versterker kocht. Zelfs hij, hoorde het gelijk, en hij heeft nooit een gitaar aangeraakt, die vox klinkt 10x beter dan de Cube.

Shaggy
17 oktober 2008, 13:52
Zojuist heb ik mijn tweede setup voor zo'n 410 euro gereed.


Epiphone valve jr head 90 euro

Framus 212 CB 300

Klotz sp kabel 20


Beste 410 euro ooit uitgegeven!

TimmU
17 oktober 2008, 14:05
Goed man! Speel je echt makkelijk metallica , AC/DC en kravitz mee. Zitten ook veel effecten op! Goede tip!

Lexvandoef
17 oktober 2008, 14:36
AC/DC en lenny kravitz moet wel lukken daarmee hoor, TimmU! :satisfie:

Markvw
17 oktober 2008, 21:07
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Zie wel dat veel mensen een Vox
toch wel heel goed vinden. Ik zoek inderdaad wel een modeling amp.
Ik ga binnenkort naar Musik Produktiv in Duitsland, daar is de keuze
behoorlijk groot. Als mensen nog meer tips hebben zijn deze natuurlijk
zeer welkom.

Markvw
19 oktober 2008, 19:05
Zijn er nog mense75n die ervaring hebben met de Peavey Vypyr 75?