PDA

View Full Version : Tremolo



the feable
16 oktober 2008, 20:29
Ik ben opzoek naar een nieuwe tremelo en ben benieuwd naar jullie ervaringen:

De volgende pedalen vind ik interessant:

T-rex Tremster
Boss TR2
Keeley TR2
DH Opto trem

Heeft iemand ervaring met deze pedalen? Alle meningen zijn welkom!

Bedankt

hoofd
16 oktober 2008, 20:59
Ik zou voor de Opto-Trem gaan.. Ik heb 'm zelf al een flinke tijd en ik ben er nog steeds gelukkig mee.. Niet dat ik veel ervaring heb met andere pedaaltjes, maar ik vind 'm perfect.

Eko
16 oktober 2008, 21:10
Ik heb een Dunlop Tremelo. Prachtig warm geluid. Niet goedkoop , wel heel erg goed. Snelheid , intensiteit en vorm instelbaar. Gebouwd als een tank. Helaas niet klein. Maar elke cent waard. Ik vond hem het meest op een tubetremelo lijken qua geluid.

Bernardduur
16 oktober 2008, 22:36
Ik gebruikte altijd een zelfgemaakt tremulus lune en die veegde alle andere tremolo pedalen van de markt af :) Maar sinds mn nieuwbouw amp een bias tremolo heeft ben ik daar zo op verliefd dat ik niets anders meer wil..........

Valoosj
16 oktober 2008, 23:49
Een dikke +1 voor de tremulus lune. Heb er ondertussen al 4 gebouwd en iets beter vind je niet. Er zijn zoveel mogelijke mods voor dat het echt custom kan worden en je zoveel klanken kan vinden die goed zijn.

Bernardduur
17 oktober 2008, 00:04
Een dikke +1 voor de tremulus lune. Heb er ondertussen al 4 gebouwd en iets beter vind je niet. Er zijn zoveel mogelijke mods voor dat het echt custom kan worden en je zoveel klanken kan vinden die goed zijn.


Yes! Alleen ze klinken niet zoals zo'n bias tremolo....... (tremolo door de bias van je powertubes te varieren)..........

Heerlijk!

d'oh
17 oktober 2008, 05:52
Vergeet de VoodooLab Tremolo niet!

blindfaith85
17 oktober 2008, 19:56
Ik heb een carlmartin Surf trem ook leuk ding!

jacky
19 oktober 2008, 16:12
Heb de dure carl martin gehad vond ik veel te cleanisch
Toen een boss maar die had me te veel ruis (mischien exemplarisch wel een lekker trem pedaal)
Ook de fulltone getest maar die vond ik wat duur.
Gebruik nu de voodoolab en vind m best in de richting van een BF fender vibro komen en mooi dynamisch geluid niet zo gemaakt.
Er is nu ook een trem pedaal van plush en die zou gebaseerd zijn op de bias trem maar ik heb m nog niet gehoord.

succes

Riches
19 oktober 2008, 17:03
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/0/5/1/465051.jpg

Ook een fijne tremelo, veelzijdig voor een goede prijs