PDA

View Full Version : Telecaster GAS



Igos du Iskana
16 oktober 2008, 20:05
Ik heb nu al een paar maanden flink zitten lijden onder GAS voor een Telecaster. Ik heb een half jaar geleden een HW1 Tele uitgeprobeerd in Hengelo (OV) en een maand of twee geleden een american standard Tele in Nijmegen. Beide gitaren waren echt een openbaring voor me en sindsdien ben ik echt verliefd op die simpele maar o zo veelzijdige ragplanken. :hippie:
Inmiddels zit ik voor m'n studie een jaartje in Canada en kan ik eens lekker profiteren van de belachelijk lage dollar (de canadese dollar staat nog lager dan de amerikaanse :sssh: )
Vandaag of morgen (afhankelijk van m'n huisgenoot die een auto heeft) ga ik naar Cambridge (ze zijn niet echt origineel met namen) om eindelijk m'n eigen lefty american standard Tele te kopen.
Ik zal jullie op de hoogte houden en pic's posten zodra ik kan!
Cheers,
Auke

soup
16 oktober 2008, 20:18
Wat heb je het liefste rosewood of maple?

Igos du Iskana
16 oktober 2008, 20:26
poeh, goeie vraag, ik denk maple, maar dat is puur esthetisch. mijn epi heeft rosewood en dat speelt heerlijk, de teles die ik heb bespeeld waren maple, en dat was ook fijn.... ik denk dat ik het puur van de individuele gitaar laat afhangen. als de rosewood lekkerder speelt koop ik die, en als de maple beter is de maple. ik weet alleen dat ik het liefst een kleur wil die de houtnerf laat zien, dus sunbursts of transparante lak. Zo'n zwarte of grijze vind ik niet echt wat

Eko
16 oktober 2008, 20:57
Maple toets geeft een lekkere scherpe toon bij een tele. Een echte bite dus. Samen met een seethrough blond of twotone sunburst is prachtig.

Jay75
16 oktober 2008, 21:23
Snap het!
Vette gitaren! :)

En toch niet helemaal mijn ding, ik heb nu onlangs een AVRI 62 jazzmaster gekocht en dat is wel helemaal mijn ding. Nu ligt die tele al weken onder het bed

Maar uh, kunnen wij nu bij jou gitaren bestellen hehe

Onmeunig Hans
16 oktober 2008, 21:49
He wat leuk ik ben wel eens in Guelph geweest (12 jaar geleden).

Ik wil graag een Musicman Axis Supersport. Ik betaal je wel terug bij aflevering :cooler:

ff serieus, scheelt het daar nog veel (hoeveel?) met de prijzen hier?

Hans

Igos du Iskana
16 oktober 2008, 21:56
de prijzen zijn exact het zelfde als in nederland, maar dan met een dollarteken ervoor ipv een euroteken.
er komt alleen wel ongeveer 15% belasting overheen, dat is niet in de prijs verrekend zoals in nederland. in totaal scheelt het denk ik zo'n 15-20% dus wel de moeite waard

Onmeunig Hans
16 oktober 2008, 22:03
Scheelt zelfs wel meer.

1000 euro komt op zo'n 1600 can$
1000 can$ op 623 euro, daar moet dan 15 % bij wordt dan een dikke 710 euro. Is toch zo'n 30 %.
Doe me maar een Axis, kleur maakt niet uit.

Veel plezier met kopen van je telecaster

hans

frekie
17 oktober 2008, 15:31
Godin komt toch uit Canada, heeft die geen tele achtige?
Ik heb net een blonde London City Comet mk1 gescoord voor 199 plus een setje Ernie Ball. Echt belachelijk goed voor het geld. Weet niet of ze ook lefty's maken. Ik heb een paar jaar geleden een Fender Mex tele gehad, was beslist geen betere gitaar.
Sommige lickjes klinken alleen echt goed op een tele en het is DE slag gitaar :speed:

soup
17 oktober 2008, 15:50
poeh, goeie vraag, ik denk maple, maar dat is puur esthetisch. mijn epi heeft rosewood en dat speelt heerlijk, de teles die ik heb bespeeld waren maple, en dat was ook fijn.... ik denk dat ik het puur van de individuele gitaar laat afhangen. als de rosewood lekkerder speelt koop ik die, en als de maple beter is de maple. ik weet alleen dat ik het liefst een kleur wil die de houtnerf laat zien, dus sunbursts of transparante lak. Zo'n zwarte of grijze vind ik niet echt wat

Maple toets geeft een lekkere scherpe toon bij een tele. Een echte bite dus. Samen met een seethrough blond of twotone sunburst is prachtig.


Ik vind dat je een tele eigenlijk met MAPLE moet nemen, speelt veel lekkerder imho maar het gaat niet zo goed samen met alle kleuren.
Jammer !

Igos du Iskana
18 oktober 2008, 22:20
Grrrr ze hadden geen linkshandige Tele op voorraad. Donderdag ga ik nog even in Toronto kijken, misschien dat ik daar meer geluk heb... ik moet nog even geduld hebben:sneaky:

Igos du Iskana
31 oktober 2008, 16:17
*Bump*

Jihaa! net een mailtje gekregen van de gitaarboer, mijn Telecaster is aangekomen!! In toronto was geen linkshandige tele te vinden, dus heb ik hem besteld bij de lokale gitaarboer. Zodra ik hem heb zal ik wat foto's posten :rockon:

Fender75
31 oktober 2008, 16:43
Ben benieuwd!!

Igos du Iskana
3 november 2008, 00:53
Ohh ik ben zo blij, ik heb vanmiddag mijn eigen Telecaster opgehaald!!!
Het is een linkshandige american standard in 3-color sunburst.
dit is ze:
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0110522700_xl.jpg
ik zal morgen eigen foto's posten, het is nu te donker om zonder flits te schieten.
ze speelt heerlijk, fijne nek en comfortabel om op te spelen. het geluid is gewoon fantastisch, heerlijke bite in het brugelement en een mooie clean in het nekelement.

Ik moet alleen de topkam bij de A snaar even smeren, die snaar geeft een fretbuzz achtig geluid als ik hem open speel.

kortom een heerlijke gitaar, echt een werkpaard dat alleen maar mooier word naarmate je hem harder afragd :)

Luke-wannabe
3 november 2008, 00:55
Congrats! Zit zelf ook hard te gassen.

Flipkoos
3 november 2008, 01:01
Fantastisch aparaat! Daar ga je heel veel plezier aan beleven!
Heb sinds een jaartje een "echte" mexicaanse TELE...maar wel een goeie!: een BAJA telecaster
Die gaat dus echt nooit meer weg! Telecasters ruleren big time!
Gefeliciteerd!

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/IMG00020.jpg

Lexvandoef
3 november 2008, 01:02
Congrats! Zit zelf ook hard te gassen.

Wat helemaal grappig is, ik ook sinds die van mij even bij Niels logeert :seriousf:

Igos du Iskana
9 november 2008, 19:42
Ha eindelijk tijd gevonden om foto's te maken en te posten:
dus hier is ze dan:
http://lh3.ggpht.com/_TMVDKKdgKWg/SRctj2wIU6I/AAAAAAAAAvA/u5rjalYt_nk/s640/gitaar%20004small.jpg

en zonder flits,
http://lh3.ggpht.com/_TMVDKKdgKWg/SRctmtv13uI/AAAAAAAAAvI/v8qkrUC-T8M/s512/gitaar%20007small.jpg

en ze speelt nog steeds heerlijk :cooler:

Jay75
9 november 2008, 20:07
dit ga ik uiteindelijk doen met die van mij:

http://www.guitarfacelift.com/home.htm

Heb net de union jack besteld voor mijn modbandje :)

Ezyduck
9 november 2008, 20:59
Prachtding ! Gefeliciteerd !