PDA

View Full Version : Bekritiseer mijn mix



JvD.
16 oktober 2008, 16:49
Ik ben nogal een beginner met mixen, al mijn kennis komt van het lezen op gitaarnet. Nu is het toch echt zaak dat ik een mooi product aflever, dus: hier (http://members.chello.nl/~h.westerik2/Hail%20Infinity%20-%20Fear%20of%20Approach%20%5bmix%202%5d.mp3) een track van mijn band.

Ik ben een aanhanger van Han S dus ik heb de mix niet helemaal plat geslagen.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen die op hun speakers de kick niet horen of dat de key's te aanwezig zijn. Ik noem maar wat.

Dus elke mix tip is welkom!

Thoom42
16 oktober 2008, 22:24
Hallo,

Ik vind je mix heel aardig, maar mis diepgang, klank en warmte. Hij is nogal 'koud' gemixt. Ik mis een bepaalde boost, een voller geluid. De mix is een beetje laag, waardoor de mix een beetje koeltjes klinkt. Ik denk dat een paar goede compressors of EQ's wel zullen werken. Verder vind ik je keuze om het nummer zo te beginnen een minder geslaagde, maar dat is persoonlijk denk ik. Ik zou het zelf nooit doen. Ook vind ik dat het 'harde werk' en de zang pas te laat komen. Ik zal hem morgen nog eens over mijn monitoren luisteren, heb nu kwalitatief iets mindere speakers tot mijn beschikking maar ook op die mindere speakers mag het me wat voller en warmer klinken.

pol
16 oktober 2008, 22:33
ik zou het begin weglaten, of niet zo lang laten duren, voegt niks toe

het geluid vind ik verder wel ok, misschien wat minder kick + wat meer attack/hoog op de kick. basgitaar mag misschien ook duidelijker doorkomen, nu zit die nogal op de achtergrond

stevie_vp
17 oktober 2008, 00:26
Opzich een goed begin.

Wat ik zelf zou verbeteren:

- drums minder droog: meer verbs e.d.
- toms wat dieper voller laten klinken. Kunnen in dit arr. ook best wat verb hebben.
- Gitaren iets naar achter en basgitaar iets naarvoren. (met licht compje erop.) dan zweeft ie wat minder...
- solotje zachter. Slag gitaren (dist) minder dof.