PDA

View Full Version : Luc-O: solo van eigen track (video)



Luc-O
16 oktober 2008, 15:30
Hey mensen, lang geleden dat ik hier iets heb gepost! Dit is de solo van een nummer genaamd 'The Phoenix' en toevallig liep er iemand met een videocamera rond haha. Beetje neo-classical/Gilbert/Yngwie-achtig. Enjoy!
(ps de complete track is te vinden op mijn myspace, zie sig).

http://www.youtube.com/watch?v=4M3q22-MHkc

VHsologitarist
16 oktober 2008, 15:42
Leuk weer een post van je te zien man ;)
Lang geleje!

Zeer tehchnisch en goed uitgevoerd!
Ben zelf geen voorstander van dit soort gitaarspel, maar daar zijn al tal van topics aan gewijd.
Je hebt een hele mooie rechterhand techniek vind ik. De technieken zijn allemaal perfect uitgevoerd.
Ik weet niet of het hoort, maar die bends vind ik persoonlijk te overdreven, vibrato die een noot omhoog en weer terug gaat.
Vind de akkoorden erg veel op een nummer van megadeath - hangar 18 lijken.

Gr
Fer

Megadeth22
17 oktober 2008, 00:28
Leuk weer een post van je te zien man ;)
Lang geleje!

Zeer tehchnisch en goed uitgevoerd!
Ben zelf geen voorstander van dit soort gitaarspel, maar daar zijn al tal van topics aan gewijd.
Je hebt een hele mooie rechterhand techniek vind ik. De technieken zijn allemaal perfect uitgevoerd.
Ik weet niet of het hoort, maar die bends vind ik persoonlijk te overdreven, vibrato die een noot omhoog en weer terug gaat.
Vind de akkoorden erg veel op een nummer van megadeath - hangar 18 lijken.

Gr
Fer
AAAAAAH


Ontopic; woah, ik speel hetzelfde als U qua linkerhand, zonder pink. Maar nog verre van zo goed en snel :rockon:

VHsologitarist
17 oktober 2008, 02:10
"[...] linkerhand, zonder pink"


huh.. hij gebruikt wel de pink hoor, alleen bij het stukje waar alternate picking van hoog naar laag wordt gespeeld niet.. een goeie gitarist moet da kunnen, anders kan dat als een handicap worden gezien, en terecht!

en .. sorry bedoelde MEGADETH

Gert-Jan
17 oktober 2008, 08:33
Hey Luc, coole shit man.....tijdje weggeweest inderdaad....wat doe je allemaal??

Luc-O
17 oktober 2008, 18:54
Bedankt dudes!

@ Fer: bedankt voor de complimenten! Wat betreft de vibrato: tja een 'over the top' vibrato is shred-eigen zullen we maar zeggen, luister maar eens naar Becker, ik vind het persoonlijk altijd wel ruig klinken. De Hangar 18-akkoorden gaan wel heel anders, maar Megadeth/Friedman zijn wel van invloed op mijn spel, dus onbewust zal dat wel te horen zijn.

@Megadeth22: Thanks, ja die pink is in deze solo toevallig niet zo vaak nodig, maar als-ie er moet zijn dan is-ie er hoor!

@GJ: Hee, long time inderdaad! Ik koekeloer hier af en toe nog wel eens, maar niet meer zo vaak als 'back in the day', haha. Heb de gitaar eigenlijk sinds kort weer opgepakt, heb een periode van een jaar gehad dat ik dat ding amper heb aangeraakt. Bands die op hun gat gingen, drukte op het werk, andere bezigheden, je kent het wel. Ik zag op je site dat je een soort productiebedrijfje bent begonnen, leuk, loopt dat een beetje? Je doet ook musical zag ik, toevallig heb ik vorige week ook vier uitvoeringen gedaan als gitarist in een musical-orkest, iets totaal anders dan wat ik 'normaal' doe, maar lachen om een keer mee te maken. Was feitelijk de trigger om die plank weer eens tevoorschijn te halen. Succes met je bedrijf!

VHsologitarist
17 oktober 2008, 22:07
De Hangar 18-akkoorden gaan wel heel anders

nee dat snap ik dat het andere akkoorden zijn ;) heb dat stuk ook vaak gespeeld.
Maar ik bedoel het melodisch stukje op 0:40, heeft iets weg van de mainriff van hangar 18, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Luc-O
18 oktober 2008, 19:23
Maar ik bedoel het melodisch stukje op 0:40, heeft iets weg van de mainriff van hangar 18, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

O, dát stukje! ja ik snap nu wat je bedoelt, het heeft inderdaad een beetje die sfeer, met steeds die noot die chromatisch 'opschuift'.

VHsologitarist
18 oktober 2008, 19:35
Juist dat stukkie ;)

Sonno
18 oktober 2008, 20:19
Klinkt goed hoor! Ik heb 'm 3 keer geluisterd. Ik heb wel gelachen om je pink, hij flappert zo vrolijk heen en weer :dance:

Rock on!:rockon:

Gert-Jan
19 oktober 2008, 09:03
Bedankt dudes!

@GJ: Hee, long time inderdaad! Ik koekeloer hier af en toe nog wel eens, maar niet meer zo vaak als 'back in the day', haha. Heb de gitaar eigenlijk sinds kort weer opgepakt, heb een periode van een jaar gehad dat ik dat ding amper heb aangeraakt. Bands die op hun gat gingen, drukte op het werk, andere bezigheden, je kent het wel. Ik zag op je site dat je een soort productiebedrijfje bent begonnen, leuk, loopt dat een beetje? Je doet ook musical zag ik, toevallig heb ik vorige week ook vier uitvoeringen gedaan als gitarist in een musical-orkest, iets totaal anders dan wat ik 'normaal' doe, maar lachen om een keer mee te maken. Was feitelijk de trigger om die plank weer eens tevoorschijn te halen. Succes met je bedrijf!

Nog ff off-topic dan ;-) Ik ben druk bezig geweest met de productie van het nieuwe album van Arno Kolenbrander. Ik schrijf de liedjes en speelde ook zelf de gitaarpartijen in. Het album is nu af en de tweede single is uit. Het album zelf komt in januari uit. check anders ff www.arnokolenbrander.net Bij de tab audio kun je albumfragmenten horen. Het is wel heeeeeele andere muziek dan je gewend bent hoor ;-))

Laterrr

Luc-O
19 oktober 2008, 09:27
Nog ff off-topic dan ;-) Ik ben druk bezig geweest met de productie van het nieuwe album van Arno Kolenbrander. Ik schrijf de liedjes en speelde ook zelf de gitaarpartijen in. Het is wel heeeeeele andere muziek dan je gewend bent hoor ;-))

Laterrr


Klinkt lekker, goeie productie! Speel je live ook mee?

Gert-Jan
19 oktober 2008, 14:02
Laatst wel een akoestische sessie meegedaan. Maar verder heb ik daar geen tijd voor. Volgende week spelen ze live op 3fm.....ga ik wel ff mee natuurlijk.