PDA

View Full Version : Cover Sweet Child O'Mine



Stijn_fi
16 oktober 2008, 12:46
Hi,

Eerste post op 't forum :)

Ik zit sinds een krap jaar in een band (Vine), speel onderhand al 10 jaar gitaar (voornamelijk akkoestisch, nylon snaren, ben bijna 17), en ben de bassist en sinds een half jaar geleden ook zanger; niet dat 't me erg goed af gaat, maar je moet toch wat. Tot een maand gelden speelden we alleen nog covers (Holiday (GD), Sweet Child O'Mine (GnR), Dani California (RHCP), Supermassive Black Hole en Hysteria (Muse)), maar sinds kort zijn we ook met eigen nummers bezig (schrijven in GuitarPro en 'ter plekke' bedenken). Februari dit jaar hebben we meegedaan aan een soort van 'festival' op een middelbare school. Hier zijn we tot de laatste ronde gekomen (jammer genoeg niet gewonnen) met een cover van "Sweet Child O'Mine" door Guns'n'Roses; bekijk onderstaand filmpje (ik was daar net een paar weken aan 't oefenen met zingen dus 't ging me nog niet heel erg goed af).

http://www.youtube.com/watch?v=bcR1vcPLH3o (YouTube video)

Introrifje van "Always on the run" van Lenny Kravitz met andere drums en baslijn en 'dubbel' outro.

Jeroen_TRC
16 oktober 2008, 12:57
Vooruit, de zang is eh... niet echt zuiver :satisfie:
Maar 't begin is er! :) Ga zo door!

VHsologitarist
16 oktober 2008, 13:19
Geef die bassist van je een rotschop en zeg dat ie met zn poten van de microphone moet afbleven, hij zingt zo vals als een varken die een pook in zn achterwerk heeft ;) Qua gitaarspel moet je de bends proberen zuiverder te krijgen, zijn vaak vals.

gr

Stijn_fi
16 oktober 2008, 13:39
Geef die bassist van je een rotschop en zeg dat ie met zn poten van de microphone moet afbleven, hij zingt zo vals als een varken die een pook in zn achterwerk heeft ;) Qua gitaarspel moet je de bends proberen zuiverder te krijgen, zijn vaak vals.

gr

Dankje, ik ben de bassist&zanger :hippie: Zoals ik al zei was ik toen nog krap drie weken aan het oefenen met zingen. Je hebt minstens een jaar nodig ofzo om je stem te 'ontdekken', ik neem binnenkort zangles d'rbij en dan zie ik wel weer verder..

Nielsje
16 oktober 2008, 13:54
Geef die bassist van je een rotschop en zeg dat ie met zn poten van de microphone moet afbleven, hij zingt zo vals als een varken die een pook in zn achterwerk heeft ;) Qua gitaarspel moet je de bends proberen zuiverder te krijgen, zijn vaak vals.

gr

Lezen is ook een kunst ;)

@ TS: al het goeie komt langzaam, vanzelf, en met veel oefening. Succes!

VHsologitarist
16 oktober 2008, 13:54
Dankje, ik ben de bassist&zanger :hippie: Zoals ik al zei was ik toen nog krap drie weken aan het oefenen met zingen. Je hebt minstens een jaar nodig ofzo om je stem te 'ontdekken', ik neem binnenkort zangles d'rbij en dan zie ik wel weer verder..

ik citeer henk jan smith: "niet doen, zonde van het geld"

M.COM
17 oktober 2008, 00:26
De zang is inderdaad 'gene vetten' zoals ze het bij ons in België zo mooi kunnen zeggen. Misschien dat je met zanglessen inderdaad een stuk vooruitkomt. Let wel zeer goed op je uitspraak, ik hoor direct dat je van Nederland komt. De drummer is wel vet! De gitarist moet wat meer werken aan vlotheid en 'groove', zoals bv. Always on the run: veel te stijf gespeeld. De bends zijn inderdaad ook niet zo zuiver. Het zijn maar tips! :). Keep rockin'!

VHsologitarist
17 oktober 2008, 02:02
ohja.. hey zanger.. ik zat je maar een beetje te stangen, tuurlijk zal zangles je vooruit helpen, maar een echte goede zanger zal je nooit worden, dat moet er namelijk in zitten.
Maar als je het graag doet is dat toch alleen maar leuk, ermee bezig zijn.

Gr
Fer

Jeroen_TRC
17 oktober 2008, 15:24
maar een echte goede zanger zal je nooit worden, dat moet er namelijk in zitten.

Wat is dat nou weer voor bullshit????? :stop:

Stijn_fi
17 oktober 2008, 15:36
Van huis uit ben ik een knetterharde gitarist, zingen doe ik erbij omdat de nummers anders zo kaal zijn.. :hippie:

VHsologitarist
17 oktober 2008, 16:32
Wat is dat nou weer voor bullshit????? :stop:

bullshit? menneke toch, praat ik afrikaans?
Stem kun je trainen qua frasering, vibrato, intonatie et cetera. Maar de klankkleur van je stem niet, hier word je mee geboren.

En ik wil onze stijn ook niet tegen z'n zere teen trappen, je kan iig beter als ik zingen, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar persoonlijk denk ik ... (laat ik het dan zo herdefiniëren) dat je niet echt talent hebt om te zingen zoals ik dat vanuit dit filmpje kan opmaken uiteraard is de stem 'gene vetten'. Laten we hiermee een eind aan het zanggebeuren breien, want draait hier om het gitaarspel, het is immers een gitaarforum.

Gitaarspel vind ik redelijk voor iemand die 10 jaar gitaar speelt, maar ik had begrepen dat jij hier geen gitaar speelt op dit filmpje, dat je de bassist was ;)


gr

VHsologitarist
17 oktober 2008, 16:34
Trouwens Stijn,

Gaat er eigenlijk ook helemaal niet om of je goed kan zingen of niet.
Als het maar rock 'n roll is!

Jeroen_TRC
17 oktober 2008, 19:07
bullshit? menneke toch, praat ik afrikaans?
Stem kun je trainen qua frasering, vibrato, intonatie et cetera. Maar de klankkleur van je stem niet, hier word je mee geboren.


Laat ik even vooropstellen dat ik Stijn verre van goed vind zingen in dit filmpje :sssh: :satisfie: maar je kunt je stem inderdaad zeer zeker trainen, en flink ook.
Het is daarom totaal niet te zeggen of Stijn een goede zanger is / zal zijn.
Om dan zo pontificaal te plaatsen 'je zult nooit een goede zanger worden' dat vind ik onnodig kwetsend en niet perse waar.

Vandaar de term 'bullshit'

VHsologitarist
17 oktober 2008, 20:07
Laat ik even vooropstellen dat ik Stijn verre van goed vind zingen in dit filmpje :sssh: :satisfie: maar je kunt je stem inderdaad zeer zeker trainen, en flink ook.
Het is daarom totaal niet te zeggen of Stijn een goede zanger is / zal zijn.
Om dan zo pontificaal te plaatsen 'je zult nooit een goede zanger worden' dat vind ik onnodig kwetsend en niet perse waar.

Vandaar de term 'bullshit'

oke, hier ligt duidelijk een interpretatie foutje van het woord 'goede'.

Jeroen_TRC
17 oktober 2008, 20:12
Je bent een goede zanger als mensen je muziek/zang mooi vinden.
Kurt Cobain is in mijn ogen een verschrikkelijke zanger, maar menigeen zal me daar in tegenspreken.
Geddy Lee (van Rush) vind ik dan wel weer geniaal maar daar zullen anderen het ook weer mee oneens zijn.

Nu wil ik verre van beweren dat de Topicstarter ooit het niveau van Geddy (of zelfs Kurt ;) ;))zal halen, maar daar gaat het niet om.

No hard feelings trouwens, ik vond het gewoon een beetje 'n flauwe bewering.
Al is het _misschien_ wel waar.

VHsologitarist
17 oktober 2008, 22:03
Je bent een goede zanger als mensen je muziek/zang mooi vinden.
Kurt Cobain is in mijn ogen een verschrikkelijke zanger, maar menigeen zal me daar in tegenspreken.
Geddy Lee (van Rush) vind ik dan wel weer geniaal maar daar zullen anderen het ook weer mee oneens zijn.

Nu wil ik verre van beweren dat de Topicstarter ooit het niveau van Geddy (of zelfs Kurt ;) ;))zal halen, maar daar gaat het niet om.

No hard feelings trouwens, ik vond het gewoon een beetje 'n flauwe bewering.
Al is het _misschien_ wel waar.

Ik zeg al; het woord 'goede' kan op vele manieren geïnterpreteerd worden.
Subjectief begrip waar geen harde definitie voor te vinden is.

goed bijvoeglijk naamwoord; beter, best
kwaliteit bezittend: een ~ boek

hmm...

Sonno
18 oktober 2008, 20:25
Ik vind het niet goed..... Maar ook weer niet ZO slecht. Ik erger me meer aan het slordige gitaarspel en het hoge tempo dan aan de zang. Maar toch; jullie staan d'r wel en dat is ook niet niks!

Gr. Sonno