PDA

View Full Version : cort m-600 of toch maar epiphone?



Flatcat
16 oktober 2008, 09:30
Hoi,

Ik geef les aan een jongen van 8 die momenteel op een starterspakket yamaha gitaar speelt.

Hij wil iets beter gaan en zag een cort m-600 staan voor 545 euro - 20%, dus rond de 400 euro.

Ik ken niéts van het merk, en vraag me af of hij een betere zaak doet hiermee dan bv. een epiphone standard of custom te kopen?

(qua kwaliteit dan)

episua
16 oktober 2008, 10:34
Cortek bouwt al vele jaren voor grote merken zoals Epiphone, Ibanez, LTD, Fender ect ect... Hun eigen merk heet vanzelfsprekend Cort. Prima gitaren die voor het geld soms meer kwaliteit leveren dan de grote merken waarvoor ze bouwen.

AgileGhost
16 oktober 2008, 10:38
Ik weet het niet zeker. Specs van die Cort (http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=125): Die cort is helemaal van mahonie, dat is wel tof, en heeft wel goede hardware (tonepros, EMG). Verder is het qua looks natuurlijk meer een prs-achtige gitaar. Dus het is net wat het ventje wil... Ik denk in elk geval dat je voor de prijs een goede gitaar krijgt.

Hendriks
16 oktober 2008, 10:39
Word het allemaal niet wat zwaar voor een jongen van 8?

bert k
16 oktober 2008, 13:22
Vroeg ik me ook al af. Naar mijn mening kan hij het beste wachten tot hij wat verder gegroeid is, dan kan hij pas echt zeggen wat voor gitaar er bij zijn bouw past.

Maar los daarvan, geen kwaad woord over Cort, prima gitaren gewoonlijk.

Zjef
16 oktober 2008, 13:27
Lijkt me een heel degelijke gitaar qua prijs/kwaliteit verhouding. Maar misschien wat zwaar. Langs de andere kant, ik heb zelf een leerling van 9 die met een Epiphone Firebird Studio speelt. Ook niet bepaald een lichtgewicht.

AgileGhost
16 oktober 2008, 14:39
Hij kan toch ook zitten? Dan heb je van dat gewicht geen last.

pupanus1
16 oktober 2008, 14:55
Zaterdag gaat de andere gitarist van mn band de Cort M-600 testen ik ga dan gezellig mee om versterkertjes te testen, als ik tijd heb zal ik wel een test verslagje schrijven. Ik dacht alleen dat de 600 ook Mighty Mites had ipv die EMG's http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12535.html

hadv
16 oktober 2008, 16:53
Prima gitaar de M600. Ik heb er een gehad als backup voor een LP.
Die Mighty Mites heb ik wel vervangen voor Gibson pups.
De opmerkingen over het gewicht, zeker voor een jongen van 8, kan ik wel begrijpen. Hij is best zwaar...

thomas k
16 oktober 2008, 18:07
8 jaar en al een gitaar van 500 euro, miss wat overdreven, heeft die ze uberhoud al getest.