PDA

View Full Version : flower booster bromt



thomas k
15 oktober 2008, 23:23
via newtone heb ik de flower booster besteld,
aangekomen meteen in elkaar gezet, maar nu is het probleem dat als ik heb niet aan heb staan alles goed is, maar als ik heb aan zit er 1 grote brom komt, maar het ledje brand wel, ik heb alle soldeerpunten al doorgenomen.
weet iemand wat het probleem kan zijn, de brom is echt heel hard. ik gebruike de booster via adapter.

Nielsje
15 oktober 2008, 23:37
Massa even controleren.

thomas k
15 oktober 2008, 23:40
ik ben niet heel erg technisch en wou het toch proberen, maar wat moet ik doen als ik de massa wil controleren.

thomas k
16 oktober 2008, 09:05
ik ben al verder, de brom is weg, mijn led heb ik gedood, maar als ik nu op de knop druk word het geluid niet geboost maar verminderd.

Enterprice
16 oktober 2008, 09:28
Die zwarte draden zijn massa draden, zorg dat die goed en op het juiste punt gesoldeerd zijn.
Bij de chassisdelen dus goed op ring, tip en sleeve letten.
Verder zie je op het schema van die kleine driehoekjes, dat zijn massapunten.
Zorg dat die massapunten goed door gesoldeerd zijn.

Test ook eens met een batterij om te kijken of die dan ook bromt.

KoenB
16 oktober 2008, 10:57
ik ben al verder, de brom is weg, mijn led heb ik gedood, maar als ik nu op de knop druk word het geluid niet geboost maar verminderd.

Hoe heb je dat nou voor mekaar gekregen, de led doden?

En gezien t feit dat ie niet meer boost: ik denk dat niet alleen de led overleden is, maar ook de BS170 transistor

Enterprice
16 oktober 2008, 11:18
Heb je de BS170 wel goed in het voetje gestoken, dus goed opletten waar de D S G hoort te zitten.
Mosfets zijn inderdaad gevoelig voor statische ontlading dus uitkijken.
Verder zit er op de behuizing van de diodes ook een witte ring die de goede kant op moet wijzen.
Ook de elco heeft een plus en een min.

ponq
16 oktober 2008, 11:36
kan je eens wat foto's posten?

En led dood? dat kan prima...als je er 9V direct door heen gooit.

1e probleem brom: klinkt als een aardingsprobleem. Mss heb je de jacks niet goed bedraad. Daarom: foto's van:
-koperbanen voor en achterzijde
-overzichts foto's waar we de draden, switches en jacks kunnen zien.

thomas k
16 oktober 2008, 14:29
veel reactie, ik denk zelf ook dat de bs170 kapot is, ik ga wel eens een nieuwe kopen, de brom is weg, alleen het boosten werkt nog niet.

ponq
16 oktober 2008, 14:30
een defecte mosfet zorgt niet voor een brom.

Hij kan stuk zijn (gegaan), maar da's niet de oorzaak van je probleem.

thomas k
16 oktober 2008, 14:33
de brom is weg, waarschijnlijk drukte 2 draadjes tegen elkaar, ik had alles nog eens doorgenomen en toen was die weg.

Valoosj
16 oktober 2008, 15:37
Dat je geen geluid hebt ligt wss aan je mosfet. Als die eraan is doet het ding niets meer.

thomas k
16 oktober 2008, 16:25
ik heb alle ruimtes tussen de banen schoongemaakt, alles solderingen gecheckt, en wat is het nu, als ik speel terwijl die uitstaat is het normaal, als ik hem aan zet word het zachter, en draaien aan de pot heeft geen nut.

thomas k
16 oktober 2008, 16:26
heb een paar nieuwe fets gekocht.

ponq
16 oktober 2008, 16:34
heb je de mosfet al eens omgedraaid?

thomas k
16 oktober 2008, 16:37
ga het nu proberen

thomas k
16 oktober 2008, 16:40
maakt niet uit, zonder mosfet is er ook geluid, zelfs als die aanstaat.

ponq
16 oktober 2008, 16:42
ok, dan ff wachten op je nwe mosfets!

thomas k
16 oktober 2008, 16:47
zelfs met nieuwe mosfets hetzelfde probleem.

ponq
16 oktober 2008, 16:51
als je een multi-meter hebt, meet dan de votlages op de pootjes van de mosfet eens, bij max gain, min gain en zonder dat de mosfet in t socket zit.

thomas k
16 oktober 2008, 16:52
wat een zooi, met fet, zonder stroom, als je de knop in drukt word alleen het geluid zachter, met stroom werkt het ledje wel, maar meer gebeurd er ook niet, geluid word nog steeds zachter.

ponq
16 oktober 2008, 16:53
oh en even foto's maken en posten.

thomas k
16 oktober 2008, 17:29
iedereen bedankt voor jullie help.

het pedaal heeft een andere bestemming gekregen, het dient er nu voor om het volume omlaag te schroeven, veel beter voor mijn non mv versterker.

ponq
16 oktober 2008, 18:11
da's wel erg snel opgeven...

ma goed, moet je zelf weten. Plezier er mee iig!

thomas k
16 oktober 2008, 19:19
je hebt gelijk, maar ik weet echt niet meer wat het probleem is, ik heb de draden wel erg land gehouden, ik ga ze maar eens inkorten.

thomas k
16 oktober 2008, 19:42
alles werkt, alleen in plaats van te boosten, anti boost die alleen maar.

Enterprice
16 oktober 2008, 20:31
Of je laat het printje een paar dagen liggen en dan ga je vervolgens weer met frisse moed verder.
Toch even een vraagje maar je hebt toch wel in baan A op de print bij gaatje 11 een onderbreking gemaakt?

thomas k
16 oktober 2008, 20:56
dat heb ik gedaan

ponq
16 oktober 2008, 21:03
post als je weer wat zin hebt gewoon wat foto's. Met wat geluk kunnen we een hint krijgen over waar t mis gaat.

shredneck
16 oktober 2008, 21:05
Hoi,
Veel mensen hebben problemen met het bouwen van de booster. Komt denk ik vooral doordat het aangegeven bouwniveau "beginner" is.

Wel een erg cool ding overigens. [verkooppraatmodus aan]Heb hem zelf ook.[verkooppraatmodus uit]

Valoosj
16 oktober 2008, 21:38
Dit is ook echt beginnersprul. Weinig onderdelen, 1 pot en that's it!

Nocki
16 oktober 2008, 23:05
Haha. Ik heb m ook. helaas mn fet gesloopt dus die krijg ik morgen binnen. Het niet in 1 keer werken van een pedaal kan idd gebeuren. Heb ik ook gehad. Juist leuk om het uit te zoeken en aan de praat te krijgen. Gewoon doorgaan! zeker luisteren naar adveis van bv Ponq. Hij heeft mij ook al enorm geholpen. Natuurlijk moet je jezelf ook een beetje "teachable" opstellen!

thomas k
16 oktober 2008, 23:35
ben nu alles opnieuw aan het solderen, goed opletten, kijken naar het schema, en hopen dat het morgen werkt.

thomas k
17 oktober 2008, 00:01
Dit is ook echt beginnersprul. Weinig onderdelen, 1 pot en that's it!

klopt, maar ik ben ook een beginner.

Enterprice
17 oktober 2008, 08:56
Heb je geen multimeter? Dan kan je in ieder geval de weerstanden, diodes, spanningen en zo doormeten.
Eigenlijk onmisbaar als je met elektronica bezig bent.
Evenals een goede soldeerbout, ik heb wel eens iemand bezig gezien die printjes zat te solderen met een soldeer pistool.
De onderdelen werden nog net niet roodgloeiend...

Nocki
17 oktober 2008, 09:44
Heb je geen multimeter? Dan kan je in ieder geval de weerstanden, diodes, spanningen en zo doormeten.
Eigenlijk onmisbaar als je met elektronica bezig bent.
Evenals een goede soldeerbout, ik heb wel eens iemand bezig gezien die printjes zat te solderen met een soldeer pistool.
De onderdelen werden nog net niet roodgloeiend...

Ja. Die multimeter heb ik ook maar aangeschaft. Iedereen roept dat je die nodig hebt maar hoe die werkt... :) geen idee...

Tis best moeilijk die eerste stappen op dit gebied. Als je eenmaal wat basiskennis hebt is het goed te doen maar voor de noob is het een hele uitdaging!

Ben benieuwd hoe het gaat lopen!

thomas k
17 oktober 2008, 13:22
ik heb de soldeerbout van newtone, de fout zit hem op het printje, de rest loopt goed maar op het printje neemt het signaal af.

thomas k
17 oktober 2008, 13:35
de brom is weer terug, ik snap er niets meer van, ik ga later weleens door, maae nu is er gewoon niets goed.

Enterprice
17 oktober 2008, 17:55
Ok, soms moet je even een pause inlassen als je het niet helder ziet.
En als je kans ziet ons van een paar foto's van de booster te voorzien dan zou dat ook kunnen helpen.

En nocki, type in google multimeter handleiding in, je zal genoeg kunnen vinden hoe je met de meter moet werken.

Nocki
22 oktober 2008, 13:49
Hoi,

bedankt voor de tip. ik heb idd op die manier gezocht maar vaak krijg ik dan informatie over bepaalde types of informatie die ik nog niet begrijp. Maar zo langzaamaan leer ik steeds meer.

Ik ben beniewd of je Flowerbooster het al doet. De mijne wel. Ik heb zelfs alweer een paar opdrachtjes gehad om ze te maken dus dat was wel leuk.

Groetjes

Nocki