PDA

View Full Version : While My Guitar Gently Weeps; A Tribute to George Harrison



zjanke
15 oktober 2008, 23:06
Het is alweer zeven jaar geleden dat George Harrison overleed. Hoog tijd voor een eerbetoon aan de ‘stille Beatle’ door een all star band, bestaande uit zangers/gitaristen Wouter Planteijdt (Sjako!, MaRain) en Eric van Dijsseldonk (The Revolvers, Songwriters United), gitarist René van Barneveld (Urban Dance Squad, Sjako!), toetsenist Rob Geboers (Mick Taylor, The Revolvers), bassist Thijs Vermeulen (Sjako!, Bob Fosko) en drummer Gabriël Peeters (JW Roy, ChadBucket).

George Harrison (1943-2001) was geen virtuoze solist, maar veel meer een ‘gevoelsgitarist’, die de liedjes smaakvol invulde met prachtige partijen. Bovendien schreef en zong hij enkele van de mooiste Beatles-composities: de ballads While My Guitar Gently Weeps, Here Comes The Sun en Something, en rockers als Taxman en Old Brown Shoe. Ook zijn latere solowerk kent vele hoogtepunten, waaronder de klassiekers My Sweet Lord, All Things Must Pass en Bangla-Desh. Al met al een heleboel magistrale muziek, die bijna nooit meer gespeeld wordt...

While My Guitar Gently Weeps (A Tribute to George Harrison) brengt daar nu verandering in. Dit unieke project trekt de komende maand door het land. Komt dat meemaken!

speeldata:
vr 17 okt OBA Live (Radio 5), Openbare Bibliotheek Amsterdam (19u) (gitaartrio)
vr 24 okt De Gigant, Apeldoorn
zo 26 okt Roepaen, Ottersum
vr 7 nov De Kroeg, Arnhem
zo 9 nov Café Wilhelmina, Eindhoven
wo 12 nov Cobblestone Club, Oldenzaal
za 15 nov De Larenkamp, Rotterdam
zo 16 nov Plein 79, Den Bosch
za 22 nov Pakhuis Wilhelmina, Amsterdam

Wausser
16 oktober 2008, 00:00
Haha op mijn verjaardag in Oldenzaal, kom misschien wel even kijken...

Daan_B
23 oktober 2008, 09:48
vr 7 nov De Kroeg, Arnhem

Ik wou zondag naar de Bootleg-Beatles.
Niet gelukt, dus dan ga ik hier maar heen denk ik:)!

weaselweasel
27 oktober 2008, 16:02
Ik ben erbij, 9 November in Eindhoven.
Heb erg positieve dingen gehoord hierover!

Sowieso een waanzinnig idee, een tribute aan George Harrison. Goeie gitarist, en zeer onderschat als liedjesschrijver. Het schijnt dat er nogal wat materiaal van All Things Must Pass voorbij komt tijdens de show. Ik verheug me reeds :)

weaselweasel
9 november 2008, 22:59
Net terug.

En wat een briljant optreden!!! Beter dan verwacht zelfs. De nummers werden perfect vertolkt. Vergelijkbaar met de "Concert for George" DVD, zowel in setlist als in kwaliteit.

Ik hou deze band zeker in de gaten.

Wausser
10 november 2008, 18:50
Vraagje, wat heb je voor de entree betaald?

Daan_B
10 november 2008, 21:49
Vrijdag avond in Arnhem was het maar 5 euro:).

Wausser
11 november 2008, 13:17
Hier is het morgen dus 12,50

Is me toch iets te prijzig...

Daan_B
11 november 2008, 18:52
Wel een super goede show!
De band was echt super, met name de toetsenist:D!

weaselweasel
14 november 2008, 20:41
Hier is het morgen dus 12,50

Is me toch iets te prijzig...
Ah joh. Ik heb wel meer betaald voor mindere bands ;)