PDA

View Full Version : snoer



chubbyfan
15 oktober 2008, 21:21
Ik ga van de week een nieuw gitaarsnoer kopen en nu wil ik goeie kwaliteit hebben,(ik weet nog niet wat voor snoer maar daar zijn topics zat over)nu is mijn probleem dat ik hem in mijn ux 1 stop,heeft zo,n duur snoer(monster cable of zo) dan nut?,de input lijkt mij dan kwalitatief minder dan het snoer,of niet?

skanky
15 oktober 2008, 21:34
Het heeft wel degelijk nut, als je een goedkoop snoer neemt en gaat dan een minder goede interface in degradeert je geluid dubbel. Met een goed snoer maar een keer.

Het klinkt een beetje lomp zo, maar hier komt het wel op neer.

DeiDRagonas
15 oktober 2008, 21:46
Idd. Niks aan toe te voegen.. De kraakjes en plopjes die van je goedkopige snoer komen ben je dan gewoon kwijt.

R

pol
16 oktober 2008, 08:44
zolang je kabel maar geen heel goedkope rommel is, is het wel ok.
monster is wel belachelijk duur.

cordial is prima prijs/kwaliteit...

deze hier zal ook wel heel goed zijn, en nog niet overdreven qua prijs.

http://www.freeqi.be/ComponentsShop/WiresCables/wirescables.html

Zelf heb ik al jaren Belden kabel, nog zeer weinig stukken mee gehad en klinkt goed, is wel wat stug.

Han S
16 oktober 2008, 10:49
We hebben al een paar draadjes hier en op andere subforums over kabels en snoeren. Een gitaarsnoer moet stevig zijn, tegen een stootje en een trekje kunnen, niet 'wateren' zoals dat heet en er ook nog een beetje knifterig uitzien.

Maar kwa geleiding is het koper wat er in zit allemaal hetzelfde. Koper komt van de fabriek in zo goed als 100% zuivere vorm en is op zilver na de beste stroomgeleider.

Je hebt snoeren van geen 10 euro die goed voldoen, je moet even zoeken maar ze zijn er.

gitaarvrouwtje
16 oktober 2008, 13:39
We hebben al een paar draadjes hier en op andere subforums over kabels en snoeren. Een gitaarsnoer moet stevig zijn, tegen een stootje en een trekje kunnen, niet 'wateren' zoals dat heet en er ook nog een beetje knifterig uitzien.

Maar kwa geleiding is het koper wat er in zit allemaal hetzelfde. Koper komt van de fabriek in zo goed als 100% zuivere vorm en is op zilver na de beste stroomgeleider.

Je hebt snoeren van geen 10 euro die goed voldoen, je moet even zoeken maar ze zijn er.

haha han, nu heb je me nieuwsgierig..hoe ziet een knifterige instrument kabel eruit? :seriousf:

bert k
16 oktober 2008, 14:32
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb het woord nog nooit gehoord, maar ik ken wel het Engelse woord nifty, en aangezien de lettercombinatie kn in het Engels meestal de k verliest, denk ik dat Han het niet zomaar uit zijn duim zuigt.

gitaarvrouwtje
16 oktober 2008, 17:30
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb het woord nog nooit gehoord, maar ik ken wel het Engelse woord nifty, en aangezien de lettercombinatie kn in het Engels meestal de k verliest, denk ik dat Han het niet zomaar uit zijn duim zuigt.
daar ga ik ook zeker niet van uit haha maar ik ken het woord toch niet..en ik vind t eigenlijk wel een errug leuk woord.. :hippie:

Han S
16 oktober 2008, 19:07
Knifterig komt uit mijn vroegere vriendenkring vandaan welke zich rond Spierdijk in West Friesland bevond. Het woord staat voor aantrekkelijk, mooi en het is dus een positief bedoelde term. 'Knifterige tieten' was algemeen in die kring, hoewel ik het daar vaak niet mee eens was, maar ik ben dan ook een zeikert/fijnproever op het gebied van de vrouwelijke vormen. :D

skanky
16 oktober 2008, 20:13
Noh, Spierdok? Wat hewwe we zo een skoftig mooi taaltje hoor, enkeld snappe een hille houp mensen 't af en toe d'rs niet.
Lekker skoit hewwe ik deer an, je motte bloid zoin met weer je opgroeid benne.

Han S
16 oktober 2008, 20:34
Je hewwe skoftig je best daen, maar ut loikt er allienug maor een beitje op.

skanky
16 oktober 2008, 20:39
Haha, ik ben er ook niet zo goed in. Ik ben er niet mee opgegroeid. Ik kan het alleen goed lezen en verstaan. Maar ik kan wel zoipen as een streker. ;)

gitaarvrouwtje
16 oktober 2008, 21:53
Knifterig komt uit mijn vroegere vriendenkring vandaan welke zich rond Spierdijk in West Friesland bevond. Het woord staat voor aantrekkelijk, mooi en het is dus een positief bedoelde term. 'Knifterige tieten' was algemeen in die kring, hoewel ik het daar vaak niet mee eens was, maar ik ben dan ook een zeikert/fijnproever op het gebied van de vrouwelijke vormen. :D

aha ik hei gien knifterige tiete mor wal n knifterig smoeltie dunkt mie :seriousf:

Han S
16 oktober 2008, 22:20
West Fries en muziek, moet je bij deze (http://www.oosjoos.nl/) jongens zijn. Die gebruiken ook knifterige snoeren.

gitaarvrouwtje
16 oktober 2008, 22:58
die zanger ziet er niet zo knifterig uit :seriousf:

Han S
16 oktober 2008, 23:01
Ik ken hem al sinds hij op de kleuterschool zat, geweldige vent, Ronnie Bakker heet hij maar in de band heet iedereen 'Knoin'. (konijn) Luister maar eens naar hun muziek, is puur westfries.

skanky
17 oktober 2008, 07:51
Ik heb ze wel eens live gedaan, skoftige muziek en bar goeie joos.
Ik zie nu pas dat krelis stopt is. Ik ben hillegaar benieuwd naar de nieuwe knoin.

Han S
17 oktober 2008, 10:07
Krelis had wat hartproblemen en da's niet goed. Hij is begin 40 dus dat vind ik heel jammer voor hem. Peter Mulder (drummer) is de vorige eigenaar van Mupo en die is al in de 60. Heeft in veel bands gespeeld, de Makkers, de Maskers en hij is een voortreffelijke drummer.

Hebben we nog wat met snoeren?

skanky
17 oktober 2008, 10:16
ontopic:

Ik gebruik zelf een spectraflex vintage om dan via een DI naar een Preamp te gaan en dan m'n digi003. Zelfs via die omweg (kan ook rechtstreeks de digi in) klinkt m'n spectraflex beter dan een standaard gitaarkabeltje.

En ik heb'm al een jaar of 10 denk, en is nog steeds als nieuw, geen kronkels, kraarkjes of andere ellende.

Han S
17 oktober 2008, 10:25
Even over dat kronkelen en krullen van snoeren: ik zie dat ook in de studio en dat komt omdat mensen altijd in dezelfde richting zich omdraaien. Dat doen ze onbewust en dat kun je ook goed zien als je een hond aan een lange lijn zet. Het gaat gegarandeerd in de knoop omdat het beestje altijd linksom of rechtsom draait, maar nooit beiden. En dat doen mensen dus ook, dus wat voor snoer je ook koopt, het zal altijd krullen, tenzij je zo'n snoer hebt met pluggen die makkelijk draaien.

chubbyfan
17 oktober 2008, 17:17
Nou,ik heb een nieuw snoertje gekocht hoor,een mogami van 65 euro, met levenslange garantie,de verkoper vertelde er ook een mooi verhaaltje bij over minder zuurstof in het koper ofzo,ik weet niet of dat zo is maar die levenslange garantie spreekt mij wel aan ,en je HOORT het verschil,had ik veel eerder moeten doen ,bedankt voor de informatie in ieder geval :speed:

Han S
17 oktober 2008, 18:50
Zuurstofarm koper, dat verhaal ken ik en het slaat volgens mij helemaal nergens op. Dat je verschil hoort kan best, de meeste mensen horen verschil als ze iets nieuws kopen en vooral als het veel heeft gekost. Maar of je dat blind ook zou horen is de vraag. Er zijn echter snoeren die een dermate hoge capaciteit hebben dat je de hoge tonen zo goed als kwijt bent.

Ben ik dus wel erg benieuwd naar welke verschillen je hoort. Mogami is niks mis mee.

chubbyfan
17 oktober 2008, 19:34
Nou,het geluid lijkt mij veel voller en helderder, Kan dit kloppen als je de mogami vergelijkt met een yellow cable?

Han S
17 oktober 2008, 19:43
Het zou best kunnen, maar dat zegt dan meer over die oude kabel. Een goede kabel met degelijke isolatie en afscherming kan niet anders dan goed klinken. het enige wat een kabel moet doen is doorgeven aan de versterker wat je er in stopt. Koper is een element en dat wordt uit erts gewonnen en langs electrolytische weg gezuiverd. Dat betekent dat in elke kabel dezelfde koper zit, zo goed als 100% zuiver CU.

Blijft dus over de isolatie en de afscherming en sommige kabels werken als een condensator. Zuurstofarm koper is volgens mij een onzinkreet en vervuild koper of zuiverder koper? In de ruimtevaart en ingewikkelde electronica in ziekenhuizen hoor je niemand dergelijke kreten slaken.
Verkoperslatijn schat ik.

DeiDRagonas
17 oktober 2008, 21:35
Nou,het geluid lijkt mij veel voller en helderder, Kan dit kloppen als je de mogami vergelijkt met een yellow cable?

Of die Yellow cable was erg slecht inderdaad, of dit is een mooi voorbeeld van het placebo effect.

R

chubbyfan
17 oktober 2008, 21:52
Ik heb in de tijd al een stuk of 4 kabels versleten,placebo-effect of niet,ik heb nu levenslange garantie :dance: