PDA

View Full Version : Fender Blues Junior voor 400 euro of toch wat anders



R. Flagg
5 maart 2003, 14:02
Ik was daarnet even snaren kopen en in de winkel stond een 2e hands Fender Blues Junior voor 400 euro. Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een leuke slaapkamer versterker leek me dit wel wat. Maar ik ben erg gecharmeerd ben van de Fender '65 Deluxe Reverb loop ik nu wel wat te twijfelen.

Ik heb op geen van beide ooit zelf gespeeld maar die deluxe reverb heb ik eens gehoord bij een optreden in de lokale kroeg en die klonk erg goed.

Ik speel de laatste tijd veel classic rock en blues, en af en toe wat metal.
Dus wat lijkt jullie de beste keus die blues junior of die 65 deluxe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R. Flagg op 2003-03-05 14:03 ]</font>

Dude
5 maart 2003, 14:06
blues junior is maar 12 watt dacht ik ? 15 misschien, op een slaapkamer erg cool maar bij band situaties toch wat minder praktisch....

Negative K3 fan
5 maart 2003, 15:30
Waarom heb je hem niet even uitgeprobeerd,

R. Flagg
5 maart 2003, 16:40
Geen tijd om het uit te proberen, moest een bus halen.
Ik speel niet in een band, wel jam ik zo nu en dan met wat mensen. Wat ik eigenlijk wel leuk vind, optreden hoeft voor mij niet zo.

ik had wat verdere info opgezocht. Die 65 deluxe reverb is 22 watt, kost ongeveer 1000 Euro.

De blues junior is 15 watt en dus nu 400 euro.

Eigenlijk is het ook gewoon appels met peren vergelijken. Alleen ben wel benieuwd naar jullie mening. Als bijvoorbeeld die deluxe niet echt een voordeel heeft over die blues junior, let me know

sash
5 maart 2003, 17:33
Ik vind zelf de Deluxe Reverb stukken beter klinken dan de Blues Junior. Voor thuis zijn ze allebei leuk. Het is maar net hoeveel je geld je er voor over hebt.

Casey
5 maart 2003, 22:12
Ik heb zelf een Blues Jr om te oefenen thuis , heb hem ook een keer meegenomen naar de oefenruimte en kwam makkelijk boven de drummer uit .
Voor thuis of in een kleine kroeg met band een prima versterkertje .
Koop 'm en join the blues jr. mafia

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&amp;topic_number=94318&amp;lastpost=2003-03-0513:53:17

Moonchild
6 maart 2003, 17:49
Hoe klinkt het ding als je hem helemaal opendraait eigenlijk?

krijg je dan beetje een lekkere eindbuizenoversturing?

blimb
7 maart 2003, 09:03
hmm ik zat ook te denken aan een bleus jr. in het kader van buizn op je slaapkamer :smile:
Id die deluxe reverb daar ook nog een beetje geschikt voor .. of gaat dat dan alweer zoveel keren te hard?

moretel
7 maart 2003, 09:33
Ik heb Cris Whitley zien optreden met zo'n blues junior, trio opstelling en microfoon voor de PA, werkte perfect. Hangt denk ik ook een beetje van de soort muziek af of ie voldoet.
Ik heb een champ 12 en die werkt goed bij een kleine bezetting met 1 gitarist.

Pickslide
9 maart 2003, 20:44
Ik vind de Fender blues Jr. een zeer goede versterker, en hij gaat een stuk harder dan ik verwachte. Ok in een band wordt het misschien wat lastiger maar in de opevenruimte kan je volgens mij nog wel uit de voeten. Hij heeft alleen maar kanaal volgens mij