PDA

View Full Version : Fulltone GT-500



schizo910
15 oktober 2008, 15:14
Ik heb een tijdje geleden een Gt-500 getest en was erg onder de indruk van dat ding. Nu spookt dat pedaal dus nog steeds door mijn kop en ik ben van plan om er een aan te schaffen. ALs ik echter op de site kijk van Fulltone zie ik alleen een rode GT-500 staan en die ik in de winkel heb getest was een zilvergrijze versie. Zit hier nog verschil in, of is het slechts het uiterlijk?

the sure thing
15 oktober 2008, 15:42
... ik ken alleen de zilvergrijze versie.... Als de rode versie niet een "Mk II" titeltje heeft, lijkt het mij hetzelfde pedaal.

ponq
15 oktober 2008, 15:53
zelf geen ervaring mee, maar dit kwam ik tegen op TGP*:



comparing the Red to the silver:
1) the Red can get a lot lighter OD sounds on the "Hi Gain" side...before, you could never dial out the distortion so what you have was ONLY a clean booster and a Heavy distortion.
Oddly enough, the Red has more hi-gain on tap so nothing was lost...just a wider range with more USEABLE sounds.
2) the silver ones we intolerably bright, even with the HI knob down.
the Reds are smooth, and you can warm them right up at around 11 oclock on the Treble control.
There seems to be a different taper on the little "BASS" knob, as it has a fat sound at 12 oclcock whereas before on the Silver you HAD to put it on 3 oclcock.
3) the Booster side is different, more bottom end available, but you can dial it out and the Clean boosts are cleaner, more headroom.

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?p=4667761

(*zout en peper naar smaak zelf toevoegen)

schizo910
15 oktober 2008, 16:15
The Gearpage had ik gelezen ja, grappige is dat op de pagina erna een andere poster precies het tegenovergestelde beweerde... Die vond 't laag in de zilvere versie juist zo goed... Maar betekend dat nu dat er echt verschil in zit of dat het verschil net zo groot/klein is als dat je twee willekeurige, identieke pedalem met elkaar vergelijkt? Eens kijken of ik ze ergens naast elkaar kan testen, zou nu niet weten waar...

RolandT
15 oktober 2008, 17:54
Ik heb de grijze versie en ben daar zeer tevreden over. Ik gebruik het met alleen met mijn kleine 2 Watt buizenversterker. Het pedaal kan een zeer breed gamma van tonen aan. Ik kan me niet voorstellen dat je geen setting kan vinden die aan je wensen voldoet. Ik ga mijn Keeley Boss BD en Keeley Fuzz binnenkort verkopen wat de GT500 is al wat ik nog gebruik.

Afhankelijk van het serienummer zijn er verschillen aan de GT500, i.e. zelf tussen de grijze versies zijn er onderling (kleine) verschillen. Een groot verschil is dat de kleur nu ook rood is:-)