PDA

View Full Version : ervaren pedaalgebruikers!



swampie
5 maart 2003, 12:57
hellow pedaalfreaks, zeg ik heb eens een vraagje. ik ben op zoek naar een adapter voor mijn pedaal want het beestje heeft al te veel batterijen gevreet. het is een boss metalzone. moet dit een boss adapter zijn?
ik denk dat we hier wel het een en ander liggen hebben van adapters? iemand ervaring met dit soort praktijken?
of zal ik toch maar naar de winkel gaan achter een boss adapter?
:grin: greetz swam :grin:

Soulman
5 maart 2003, 13:04
Elke gestabiliseerde (ivm evt. brom) adapter is goed, denk alleen om de polariteit en voltage.

Phyrexian
5 maart 2003, 13:34
enkel op letten dat het 9volt output is, voldoende miliamperes zijn, en de polariteit juist is (boss pedalen, en vele andere merken, hebben de + pool aan de buitenkant zitten (van de 'jack') en de - pool aan de binnenkant)).

andy
5 maart 2003, 15:43
Maar wel een gestabiliseerde kopen. En in een doe het zelf zaak of een onderdelen huis zijn ze vaak stukken goedkoper dan in een muziek winkel.

sash
5 maart 2003, 16:48
Standaard Ibanez adapter is goed voor je Boss. Gebruikte die zelf ook.

Butcher
5 maart 2003, 18:43
Ik heb al mijn pedalen in een roadcase gelijmd. Tubescreamers, A/B box, wah-pedaal, volume-pedaal, de hele hap. Ik heb er ook een Dunlop "Juicebox" in zitten. Dat is een bakkie die je in 't stopcontact duwt, en heeft 9 9V outputs voor je pedaaltjes. Werkt perfect.

idono
5 maart 2003, 22:53
Hey,

Je moet gewoon naar een gitaarwinkel gaan en om een adapter vragen, waarschijnlijk krijg je dan een ibanez of een boss adapter. Of je kan gewoon een goede oplaadbare batterij kopen, niet zo'n goedkoop flut ding.

Greetz Henk

PluueeR
6 maart 2003, 10:05
Ook ik heb mijn pedalen in een flightcase gelijmd. Met daarin een Boss adapter met een bepaalde stekker van Ibanez waardoor je meerdere pedalen erop kan aansluiten ideaal !!

idono
6 maart 2003, 13:10
Hey,

daar moet je wel mee uitkijken, want hoe meer pedalen je aansluit hoe meer stroom er gaat lopen, en als je adapter niet sterk genoeg is kan ie doorbranden, en ook schade aan je pedalen doen in het ergste geval. als je zoiets doet moet je een sterk genoege PSU (Power Supply Unit) nemen.

Greetz Henk

Phyrexian
6 maart 2003, 13:58
MXR (Jim Dunlop) heeft een 'stroomverdeler-pedaal': MXR DCB 10DC Brick.

Hiermee kan je vanuit één bron een tiental pedalen verbinden... lijkt me handig als je veel pedalen gebruikt.

Theije
6 maart 2003, 21:20
Idd, elke 9 volt adapter is in principe goed en geloof me een heeeeel suk goedkoper dan een Boss adapter!

MADdie86
7 maart 2003, 20:25
Ik heb een voeding "gemaakt" zodat je 4 maal 9 volt uit hebt met de plus centraal en 4 maal massa centraal van die BOSS/electra stekkers.
Daarnaast ook meteen 18 volt voor fantoom power en 24volt voor een pre-amp.
Op internet zijn genoeg schema;s te vinden hoe je dat zelf kan doen, en het is zeer goedkoop en simpel.

Daarin tegen Ibanezz heeft nu een verloop stekker zodat je maximaal 5 apparaten kan gebruiken. Als je dan een goede adapter gebruikt moet je per effekt dat je gebuikt 100mA berkenen.
Standaard adapters hebben rond de 450mA dus per effekt 100mA berkenen. Wil je 4 effekten dan moet je aan 850mA denken. Vraag anders bij zaken zoals expert, its e.d.

Mazll

jorrit
10 maart 2003, 09:02
al die grote merken (boss ibanez etc.) adapters zijn grote onzin en veeelste duur.
koop gewoon bij de kijkshop een adapter (volgens mij heb ik dr toen 10 gulden voor betaald, of was t nou euro..ach boeie) die is gestabiliseerd, en heeft 500 ma. zat voor je pedalen. en werkt perfect

Mitch
10 maart 2003, 22:23
Kans op brom en bijgeluiden is bij die universele dingen toch vele malen groter.
Ga voor de Iba, is normaler geprijsd dan de Boss en is fluisterstil.

wimmeltje
13 maart 2003, 09:21
Ik heb 1 boss adapter erin liggen en een Line6 adapter. (die eikels werken weer op wisselspanning en 12 volt als ik me niet vergis. En verder heb ik een ibanez doorluskabeltje en voor mijn Line6 modelers een zelfgemaakt kabeltje. en dit werkt ook allemaal prima. Is misschien leuk wat foto's te posten zodat we een beetje kunnen zien wat iedereen in zijn pedalenbak heeft liggen.

Dirk_Hendrik
13 maart 2003, 13:43
Op 2003-03-10 22:23, schreef Seymour Paul:
Kans op brom en bijgeluiden is bij die universele dingen toch vele malen groter.
Ga voor de Iba, is normaler geprijsd dan de Boss en is fluisterstil.


En dat soort adaptertjes is kwalitatief geen ruk bete rdan die universele. Uiterlijk wel. Er staat Iba of Boss op. Of koop een universele extra goede voor de prijs van een Iba of een boss,

Rwin
14 maart 2003, 11:16
Op 2003-03-07 20:25, schreef MADdie86:
Daarnaast ook meteen 18 volt voor fantoom power en 24volt voor een pre-amp.



18 volt Phantom Power??
das toch 48 Volt???

Dark0z
15 maart 2003, 16:08
kan de metalzone mt2 ook op een adapter van 9v met 1000mA

wimmeltje
17 maart 2003, 09:54
Ja, Die metal zone kan op een adapter met 1000 mA. Als het voltage maar precies klopt. De stroom hangt af van de vraag van het apparaat wat eraan hangt. Als ik me niet vergis is dat ik geloof iets van 200mA. Als je er dus meer als 1000mA van e adapter zou vragen zou de adapter defect raken, maar nu is er dus helemaal niks aan de hand.

Vraag van mij even.

Welke effecten worden er het meest gebruik in een pedalboard? Ik heb nu zelf een TU2 tuner, wah en en chorus. Ik ga binnenkort beginnen met een bandje en vroeg me af welke effecten ik nog meer nodig heb. Het liefst speel ik met zo min mogelijk effecten. Ik denk zelf dat er nog een delay bij moet. Is er nog iets wat ik zeker ga missen na een tijdje spelen? Ik speel over het algemeen rock muziek. Daar zitten niet echt veel effecten in..