PDA

View Full Version : Nieuwe Amp! Marshall 'Silver' Jubilee



Chroxy
14 oktober 2008, 20:56
Zo! Wat een gelukje! Ik zat zondagavond op marktplaats te surfen toen ik een advertentie tegenkwam: Marshall JCM 2554 Silver Jubilee combo, voor 350 euro.. Nu ben ik de beroerdste niet en wilde ik hem best gaan halen ;). Want komop; zo'n topbak voor zo'n prijs!?

Gezien de prijs verwachtte ik het ergste, maar nee! Een nette combo, uit 1988 (dus zwart ipv zilver). De buizen waren wat ouder, maar in goede staat aangezien hij er al jaren niet meer over spelen. Het klonk opzich ook prima en aangezien EL34's van Groove Tube wel wat aankunnen, maak ik me nie al te druk..

Verder; 50 watt; 3 12 AX7 en 2 EL34's. Geen reverb, wel een FXloop. Heeft een schakelbare clean/distortion, die ietswat moeilijk in te stellen zijn aangezien ze de EQ delen. Daarnaast is op het clean kanaal ook een randje (dmv een pullknop) te zetten. Hij is schakelbaar (aan de voorkant) tussen 50 en 25 watt. Qua formaat enorm handig! Hij is iets kleiner dan een JCM800 1x12 combo, maar heeft een vele betere speaker: V30! (standaard!). Tjah; wat valt er verder over te vertellen? Koopje lijkt me en ik kan nie wachten om hem op vol volume over mn 2x12 bogner-style cabinet te gooien..

Hij gaat waarschijnlijk af en toe mee op gig wanneer ik mn Vox AC15/Marshall 2204 combinatie nie kan meenemen/er niet genoeg pllaats is. Daarnaast is hij (gezien iets meer gainbereik) en schakelbare clean altijd een aanwist als versterker!

Foto's Volgen morgen :)

the sure thing
14 oktober 2008, 20:58
Ha Chroxy, ik heb de advertentie zien staan! De ogen rolden uit m'n kop. Echt een GEWELDIGE koop voor dat bedrag. De combo zag er netjes uit. Goed gescoord!

Jimwoud
14 oktober 2008, 21:48
Gefeliciteerd. Lijkt me ook wel een vet ding. Ben erg fan van de sound van Turbonegro, die gitarist speeld oom met een SJ.

MarkV
14 oktober 2008, 22:06
Mooi koopje! Die SJ zijn erg populair (Slash, John Frusciante, etc), dus dit lijkt me wel erg weinig. Zal wel een krediet crisis ampje zijn :D

Mr.Bluesbreaker
14 oktober 2008, 22:12
Krediet crisis amp:D
Maar goede koop, te gek als je dat voor dat bedrag kunt doen.
Als je er zat van bent kun je ook nog eens een stuk meer ervoor vragen.
Congrats!

almarvk
15 oktober 2008, 07:49
Damn! Dat is nog 's een nette prijs voor een gave amp! Je hebt toch niet de ballen uit je broek gelachen toen je daadwerkelijk het bedrag betaalde aan de vorige eigenaar?!

Agent_Smith
15 oktober 2008, 09:02
Waarschijnlijk hebben jullie gemist dat hij zaterdagmiddag in eerste instantie 250 euro hiervoor vroeg...

Baker
15 oktober 2008, 09:09
gefeliciteerd!

Dat het nog bestaat hè zo'n ouderwets gelukje....

Maar goed dat ie niet even goed geinformeerd heeft hoe populair deze amps wel niet zijn. Heeft die kerel geen internet ofzo? (en de amp op internet laten zetten door een neefje?)

Chroxy
15 oktober 2008, 11:48
Nou; het is echt geluk hebben..
De eigenaar (student van jaar of 25-28?) wist absoluut de straatwaarde niet meer. Versterker kon weg, aangezien hij over een Fender Deville speelde. Hij stond er idd voor 250 op, maar omdat hij een shitload aan mails kreeg was de prijs naar 350 verhoogd. 1 iemand kwam hem toen niet ophalen, waarna het mijn beurt was.

Hij vertelde wel nog dat hij inmiddels een bod van 450 had, dus ja hij wist wel dat het een koopje was. :)

Qua versterkers heb ik al een tijdje wel geluk; afgelopen 14 maanden heb ik en JCM800 combo voor 350 gekocht, deze combo voor 350 en een vox ac15 voor 375. Hulde aan versterkers onder de 400 euro ;)

Orpheo
15 oktober 2008, 11:52
pff man man man, wat een geluk. veel plezier met die amp, moet wel lukken lijkt me zo

Rutger
15 oktober 2008, 11:55
Mazzelpik :sneaky:

Vette amp man, gefeliciteerd :)

Fender75
15 oktober 2008, 12:24
Inderdaad, je hebt het geluk aan je kont hangen...

Dude
23 oktober 2008, 23:48
staan hier al foto's ??

tabmaniac
24 oktober 2008, 00:59
staan hier al foto's ??

ik zie ze niet, jij wel?

kassie
24 oktober 2008, 02:07
haha ik lach als een boer met kiespijn. heb een silver jubilee (echte) combo voor 700E gekocht. Maar moest ook nog weer 300 euro aan achterstallig onderhoudt aan de broek hebben, maargoed het is wel mijn droomamp dus ik had het er graag voor over.

In ieder geval een fantastische koop, proficiat!

Dirkdewaard
24 oktober 2008, 10:02
Gefeliciteerd, ik heb ook wel eens zo'n ding gehad. Met zilveren 2x12". Goede versterkers.

hesse
24 oktober 2008, 10:06
Nou; het is echt geluk hebben..
De eigenaar (student van jaar of 25-28?) wist absoluut de straatwaarde niet meer. Versterker kon weg, aangezien hij over een Fender Deville speelde. Hij stond er idd voor 250 op, maar omdat hij een shitload aan mails kreeg was de prijs naar 350 verhoogd. 1 iemand kwam hem toen niet ophalen, waarna het mijn beurt was.

Hij vertelde wel nog dat hij inmiddels een bod van 450 had, dus ja hij wist wel dat het een koopje was. :)

Qua versterkers heb ik al een tijdje wel geluk; afgelopen 14 maanden heb ik en JCM800 combo voor 350 gekocht, deze combo voor 350 en een vox ac15 voor 375. Hulde aan versterkers onder de 400 euro ;)

Ik heb nood aan een nieuwe versterker. Kan jij er niet eentje van wegdoen rond de €400 of zo?:)
Hulde trouwens!

Dude
24 oktober 2008, 10:52
ik zie ze niet, jij wel?

nee dus vandaar ook de vraag....

ben uiteraard benieuwd,

ook ik heb in totaal een godsvermogen neergelegd voor mijn silver jubilee (inruil en kosten ed) dus dan is het altijd leuk te zien als iemand zo'n ding voor weinig oppikt !

jaspie
24 oktober 2008, 22:52
haha ik lach als een boer met kiespijn. heb een silver jubilee (echte) combo voor 700E gekocht. Maar moest ook nog weer 300 euro aan achterstallig onderhoudt aan de broek hebben, maargoed het is wel mijn droomamp dus ik had het er graag voor over.

In ieder geval een fantastische koop, proficiat!

haha same here, alleen dan zonder de 300 extra maar het was dan ook niet mijn droomamp en hij is weer weg:P

Roel#1
25 oktober 2008, 02:06
Kijken of iemand in deze trapt:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/202887078-marshall-jubilee-2555.html

Tenzij je heel veel GAS hebt. Ik vinnum te duur, veel te duur.

the sure thing
25 oktober 2008, 10:26
VEEL TE DUUR. Dat krijgt ie er echt niet voor. Ik laat vrienden ook wel eens op mijn advertenties bieden :)

Agent_Smith
25 oktober 2008, 11:15
Ja, idd schandalig te duur. En niet een beetje ook. Maar goed, ik wens m veel succes met de verkoop. :)

Misery Signals
26 oktober 2008, 01:46
Die amp kom je zo goed als nooit tweedehands tegen en dat weet de verkoper maar al te goed.
Als dat mijn droomamp zou zijn en ik zoek er al jaren achter, zou ik dat bedrag er bijna zeker aan geven, of toch minstens 1500-1600. 1750 is nu geen duizelingwekkend bedrag he... Vraag en aanbod...

MS

zjanke
26 oktober 2008, 09:20
Als je er serieus naar aan het zoeken bent dan kom je zo'n ding vaak genoeg tegen om er in ieder geval geen 1750 euro voor te geven.

Agent_Smith
26 oktober 2008, 09:47
Als je er serieus naar aan het zoeken bent dan kom je zo'n ding vaak genoeg tegen om er in ieder geval geen 1750 euro voor te geven.


Inderdaad. Zijn er genoeg van.

Chroxy
26 oktober 2008, 13:06
Jah! Helaasa nog geen foto's. Ik ben de kabel van mijn blackberry kwijt en kan dus geen foto's op mijn pc zetten.. aarh! Ik hoop hem morgen weer te vinden (als ik weer op mn kamer ben)..

1750! Das veel geld! Mijn combo is idd hetzelfde intern ..dus ja, het verschil is nogal enorm! Hoewel ik natuurlijk geen zilvere versie heb..

Van de week stond toch nog een SJ op marktplaats? Aleen onder de titel: JCM800 Custom (ook een zwarte dus)... je komt ze dus vaak genoeg tegen lijkt me!

Showbizz
27 oktober 2008, 08:13
Ik vraag me af of er zo veel van zijn. Aangezien de Jubilee top verkocht is voor 1500 euro. En de biedingen dat waren geen vrienden van me ;)

Chroxy
28 oktober 2008, 18:39
Tada... slechte foto's.. maar beter dan niets ;). Dit is op mijn studentenkamertje nu!

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/SJ1.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/SJ2.jpg

paulusdeBKB
29 oktober 2008, 00:07
Ik vraag me af of er zo veel van zijn. Aangezien de Jubilee top verkocht is voor 1500 euro. En de biedingen dat waren geen vrienden van me ;)

O was die van jou? Zo ja, dan gefeliciteerd met de goede prijs die je ervoor hebt gevangen. Ik heb zelf een 2553 uit de zwarte serie, erg fijne amp.

Lexvandoef
29 oktober 2008, 00:24
Lekker compact tof ampje man!

Hoeveel weegtie trouwens (geschat)?

Chroxy
29 oktober 2008, 00:55
bedankt! Hij is inderdaad net wat kleiner dan een JMP/JCM800 combo (te zien aan de lege shell die daarvan onder de SJ staat!)..

Qua gewicht? Ik denk hetzelfde als een JCM800; zeg zo rond de 22 kilo.. NIet te zwaar dus :)

kenx
29 oktober 2008, 08:09
goede keuze, voor zo'n klein prijsje kan je al zeker geen miskoop hebben begaan.

Veel plezier!

grtz,

kenny