PDA

View Full Version : randall+ ander vraagske



exit
5 maart 2003, 12:51
tjowkes

ik heb een randall comboversterker van 100w zien staan voor 400€. Kent iemand het merk en hoe is de prijs kwaliteit? en ik zoek ook noch een efect voor mijn bas zodanig dat ik een diepere, zwaardere klank krijg zoals korn en toestanden. Kan er iemand mij een site geven met de verschillende merken en/of eigen ervaringen?
mercie

bas ragger
5 maart 2003, 13:29
euh,.. een zwaarder geluid zoals bij korn? Zover ik weet spelen zij gewoon in b of in a of zo iets en is dat niet echt effecte werk. Wel trekt hij alle midde toen er helemaal uit. En dan veel hoog. En natuurlijk wat meer laag. Dan kom je al een aardig end in de buurt

bas ragger
5 maart 2003, 13:29
euh,.. een zwaarder geluid zoals bij korn? Zover ik weet spelen zij gewoon in b of in a of zo iets en is dat niet echt effecte werk. Wel trekt hij alle midde toen er helemaal uit. En dan veel hoog. En natuurlijk wat meer laag. Dan kom je al een aardig end in de buurt

Phyrexian
5 maart 2003, 13:40
Korn-geluid is zoals bass ragger al vermelde heel laag stemmen, veel bass, quasi geen midden en meer treble op de versterker.

qua effecten... probeer eens met een octaver?

wannabefieldy
5 maart 2003, 16:37
hihi...jouw effect is je bass voluit zetten, en je mid eruit trekken..
en naartuurlijk een ibanez spelen met dx of adx elemanten :grin:
ik vind zelf een adx mooier....die heeft een percussie geluid, maar bij korn (fieldy)
is het puur de opset van je gitaar naar versterker...en geen effect...
dus mid eruit gooien :grin: en als het kan schuif je hem op naar je bass....als je een vari mid EQ heb...
naja... duh mazzul!

Joghy
5 maart 2003, 16:59
En met een 18" subwoofer werken is ook al een eind in de goede richting - de weergave van het sublaag van veel bascombo's en -kasten is immers ondermaats in vergelijking met studiomonitors.

Als je geen goede weergave van het sublaag hebt, mag je bass openzetten en lage mid cutten wat je maar wil - het komt er toch niet uit en geeft uiteindelijk een modderig geluid als resultaat.

Joghy
5 maart 2003, 17:01
En met een 5-string spelen is uiteraard een must voor het Korn-geluid :smile:

wannabefieldy
5 maart 2003, 18:26
met een 15 incher red je het ook makkelijk...
volgens mij speelt fieldy met een hughes and kettner 4 x 10 inch,
en dat klink ook al rete koel...
18 inch woofers zijn overdreven :razz:
zal je pas moeten gebruiken als je een zes snaar ofzo heb die je helmaal down tuned :grin:
naja...
whateverrrrrrrr

wannabefieldy
5 maart 2003, 18:26
met een 15 incher red je het ook makkelijk...
volgens mij speelt fieldy met een hughes and kettner 4 x 10 inch,
en dat klink ook al rete koel...
18 inch woofers zijn overdreven :razz:
zal je pas moeten gebruiken als je een zes snaar ofzo heb die je helmaal down tuned :grin:
naja...
whateverrrrrrrr

wannabefieldy
5 maart 2003, 18:28
met een 15 incher red je het ook makkelijk...
volgens mij speelt fieldy met een hughes and kettner 4 x 10 inch,
en dat klink ook al rete koel...
18 inch woofers zijn overdreven :razz:
zal je pas moeten gebruiken als je een zes snaar ofzo heb die je helmaal down tuned :grin:
naja...
whateverrrrrrrr

bassopotmus
5 maart 2003, 18:35
niets aan toe te voegen eigelijk...klopt inderdaad dat fieldy op een H&K 4x10 speelt...maar heeft volgens mij wel subs, 15" waarschijnlijk, en inderdaad middeneruit. Vette toon van fieldy krijg je moeilijk uit een oefencombotje ofzo

exit
6 maart 2003, 17:02
tjowkes

Mercie over al de raad over Korn maar kunnen julie mij ook eens helpen met mijn versterker? 'T zou beresjiek zijn.

Phyrexian
6 maart 2003, 17:35
Jow Exit,

waddup ginder in Kortrijk? hier in bxl alles goed! :wink:

Ik heb nog nooit op een Randall basversterker gespeeld, dus geen idee hoe die klinken. Ik weet niet zo ontzettend veel over basscombo's.

Thuis speel ik over een Peavey Microbass en doorgaands vind'k Peavey Combo's en versterkers serieus goed.

bassopotmus
6 maart 2003, 19:42
Ik denk dat veel lui Randall niet kennen, waaronder ik...sorry mate

Phyrexian
7 maart 2003, 10:34
Randall ken'k wel van hun gitaarversterkers (heads)... die zijn héél vet, strak en luid, 100% solidstate. Pantera, Crowbar, Down en hopen andere bands spelen er mee en hun geluid is altijd wel super.