PDA

View Full Version : Een G&L ASAT voor Wouter.



Wouter J
14 oktober 2008, 18:10
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0811.jpg

Vanmiddag via een inruil actie bij Daan Smit in Maastricht verkregen. Op een deuk in de achterkant na niet van nieuw te onderscheiden.

budje
14 oktober 2008, 18:26
mooi :-) gefeliciteerd!!!

Tupelo
14 oktober 2008, 19:10
Congrats!
Hoe zijn die elementen..?

Hendriks
14 oktober 2008, 19:18
Zeer goede gitaren , een kennis van mij heeft er 1 , onbegrijpelijk dat ze niet populairder zijn.

no 1 hops
14 oktober 2008, 19:22
als de hals dezelfde feel heeft als de thinlin die ik eens in handen heb gehad dan zit je daarmee iedergeval lekker.

barno
14 oktober 2008, 19:48
waarom wilde die gast deze gitaar überhaupt kwijt? ziet er fantastisch uit.

United
14 oktober 2008, 19:54
Heerlijke tele, k heb bijna dezelfde :lp:
K heb er een met een rosewoodtoets
idd bizar dat ze niet veel beter gewaardeert worden/zijn!!!

vulvasonic
14 oktober 2008, 22:43
Dit is wel meteen de mooiste ASAT die ik maar kan bedenken, in ieder geval qua looks.
Gefeliciteerd met je aanwinst. :cooler:

tillens
14 oktober 2008, 22:46
Gefeliciteerd! Is een tribute toch? Heb er zelf eentje, idem maar dan met de p90's. Heb ook een echte asat, en je merkt wel goed het verschil. Ik zal als het lukt ook eens foto's maken!

Mooie player!
grtz peter

vulvasonic
14 oktober 2008, 22:58
Heerlijke tele, k heb bijna dezelfde :lp:
K heb er een met een rosewoodtoets
idd bizar dat ze niet veel beter gewaardeert worden/zijn!!!

Ze worden weldegelijk gewaardeerd onder musici. De reden dat je ze minder vaak ziet heeft meer te maken met de doelstellingen en de mogelijkheden van G&L ten tijde van de oprichting van het bedrijf. Leo Fender was het zat om in het keurslijf van een groot bedrijf te moeten opereren. Het liefst sleet hij z'n dagen in z'n hokkie, experimenteren met nieuwe elementen, electronica, verbeteren van bepaalde onderdelen...., gewoon lekker aankloten.

In eerste instantie wilde Fender niet eens modellen maken die zo dicht bij de strat en de tele kwamen. Hij wilde alleen maar vooruit. Pas toen hij op een goede dag toevallig iemand tegenkwam met een stokoude telecaster en hoorde hoe geweldig goed dat ding klonk, ging hij om. Tegen die tijd had Fender (het merk dan) echter het vertrouwen van het grote publiek teruggewonnen en was het enorm gegroeid.
Leo werd gedwongen te concureren met z'n eigen, uit de kluiten gewassen, wonderkindje.

hezz
14 oktober 2008, 23:08
Damn. Bij Daan Smit zelfs. :dontgeti:

Gefeliciteerd!

grayfink
15 oktober 2008, 00:09
Hele mooie tele.

Orpheo
15 oktober 2008, 10:43
wouter, dit is een van je mooiste gitaren. volgens mij heb je nu een heelmooie strat (die ene die je op een beurs kocht geloof ik?), een LP studio, en deze tele. jammer by the way dat je je eigen zelfbouw LP hebt verkocht. ik heb d'r van de week op gespeeld bij de plug (en je eigen zelfbouwbas bekeken, nog niet op gespeeld). speelde helemaal niet verkeerd. speelde en klonk een beetje als een LP junior :)

Wouter J
15 oktober 2008, 14:02
wouter, dit is een van je mooiste gitaren. volgens mij heb je nu een heelmooie strat (die ene die je op een beurs kocht geloof ik?), een LP studio, en deze tele. jammer by the way dat je je eigen zelfbouw LP hebt verkocht. ik heb d'r van de week op gespeeld bij de plug (en je eigen zelfbouwbas bekeken, nog niet op gespeeld). speelde helemaal niet verkeerd. speelde en klonk een beetje als een LP junior :)

Die gitaren heb ik niet bij de Plug verkocht maar bij The String. Peter van de Plug wilde er niet aan beginnen, hij wees me me weer eens op het gezegde "wat de boer niet kent dat eet hij niet" en dat mijn gitaren onverkoopbaar waren omdat er niet de goede merknaam opstaat maakt niet uit hoe goed ze zijn. Rienk zag dat echter anders.

Orpheo
15 oktober 2008, 17:39
Die gitaren heb ik niet bij de Plug verkocht maar bij The String. Peter van de Plug wilde er niet aan beginnen, hij wees me me weer eens op het gezegde "wat de boer niet kent dat eet hij niet" en dat mijn gitaren onverkoopbaar waren omdat er niet de goede merknaam opstaat maakt niet uit hoe goed ze zijn. Rienk zag dat echter anders.

sorry, ja natuurlijk. ik verwar die 2 nog wel eens qa namen.

Tupelo
15 oktober 2008, 17:48
Er is ook een G&L versie met een soort P90's toch..?

Wouter J
15 oktober 2008, 18:33
Er is ook een G&L versie met een soort P90's toch..?

Eee-yup.

http://www.shomakerguitars.com/images/photos/glasat.jpg

en dat is een gitaar die al heel lang op mijn verlanglijstje staat.

Hendriks
15 oktober 2008, 18:35
Kan geregelt worden , ik weet nog een hele mooie voor weinig , uit de USA

no 1 hops
15 oktober 2008, 19:40
en ook in de tribute serie
http://www.jic.nl/Digitalogus2008/gltribute/gltribute2008.html