PDA

View Full Version : Fender CD 140 SCE of Yamaha FX370



backdoorman
14 oktober 2008, 17:25
Hallo
Op mijn zoektocht naar een nieuwe, betaalbare gitaar ben ik op deze 2 gestoten.
Fender : http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fender-CD-140-SCE-NT-Electric-Natural/art-GIT0011681-000

Yamaha: http://www.thomann.de/be/yamaha_fx370c_na.htm

Beide hebben ongeveer dezelfde prijs waardoor ik nu heel hard twijfel welke te kopen. Van de Fender staat het net vol van goede reviews dus zal die wel vrij goed zijn. Op een yamaha heb ik nog niet gespeeld dus weet ik niet echt hoe die dingen aanvoelen. Dus iemand een idee welke van de 2 kwalitatief beter is? Of misschien andere suggesties in deze prijsklasse?

-Yves-
16 oktober 2008, 07:49
Je moet ze eerst eens zelf proberen, natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar Yamaha. Heb met die instrumenten de beste ervaring. Prijs / kwaliteit.

Succes.

Otje
16 oktober 2008, 14:12
Eens. Mijn voorkeur is ook de Yamaha. Uitstekende gitaren voor een prima prijs. Goed gebouwd, ook. Dat ding wordt ouder dan jij :) .

vincent136
16 oktober 2008, 21:45
Ja, Fender haar akoestische gitaren zijn niet de besten. Yamaha maakt wel erg toffe dingen

dijkholt
22 oktober 2008, 16:41
Ik zou als ik jou was ook voor de Yamaha gaan. Maar ga ze in ieder geval proberen. Fender is uitstekend in zijn electrische gitaren, maar minder in de akoestische.

Yamaha heeft een naam hoog te houden wat betreft prijs en kwaliteit en deze is echt tiptop. Hou er alleen wel rekening mee dat de hals van de Yamaha iets smaller is dan die van een Fender en dat moet je prettig vinden. Met dikke vingers is de Yamaha af en toe heel lastig te bespelen.

Mocht je nog geld over hebben en zowel electrisch als akoestisch goed willen klinken... ga dan ook eens kijken naar de YAMAHA FGX 720SC. Deze is bijna 400 euro, dus 150 euro duurder, maar levert een fantastische kwaliteit in zowel akoestisch als electrisch bespelen van deze gitaar. Hij is dit bedrag absoluut waard.

Succes

spykie
22 oktober 2008, 16:54
Uit deze 2 zou ik voor de yamaha gaan.
Je kan natuurlijk ook altijd een muziekwinkel binnen lopen en een boel gitaartjes testen :D en de gene die jij het liefste bespeeld kopen :)