PDA

View Full Version : Xaviere gitaren



tomcat
14 oktober 2008, 14:13
Heeft iemand deze gitaren al eens in handen gehad of besteld in de US? Je kan ze blijkbaar alleen bestellen bij guitarfetish in de U.S. Maar de prijzen zijn zo laag, de kritieken zo goed en de gebruikte materialen zijn blijkbaar ook top.
Ik denk dat het een beetje het London City-verhaal is, maar dan in Amerika en nog goedkoper.
Ik heb wel geen idee wat de douane gaat aanrekenen (in België). Da's altijd afwachten verodnerstel ik.

snaarplukker
14 oktober 2008, 14:35
Ik zit af te wachten tot die mappletop LP's er aan komen. ;)
Ik vermoed dat deze gitaren uit diezelfde fabriek in China komen als waar een forumlid een inkoopproject mee wilde starten. Deze gitaren kan je per 100stuks of meer laten fabriceren voorzien van een eigen verzonnen merknaam. En dit merk is dus alleen bij guitarfetish verkrijgbaar.
Helaas betaal je voor verzending ook nog eens minimaal 98 dollar.
Dus bij het totaalbedrag zal je nog eens 4% invoerrechten en 21% BTW erover moeten betalen.

Cees

tomcat
14 oktober 2008, 14:44
Tja, dan kom je aan het dubbele, wat een kleine 300 euro betekent voor een eenvoudig model XV 600.

telecastermaster
14 oktober 2008, 14:57
Ik heb ook naar zo'n XV 600 (met P-90's) zitten kijken en ik kwam op 260 euro(inclusief koffer) om die op te laten sturen. De gitaar alleen zou 130 kosten, de overige 130 is koffer + verzendkosten + douane etc.

tomcat
15 oktober 2008, 10:09
Heb jij, buiten wat je op site vindt, zelf enige ervaring met deze gitaren? Ga je er een bestellen? Op foto zien ze er zeer mooi uit en de gebruikte materialen zijn veelbelovend. Maar dat kan wel eens tegenslagen als je de gitaar eenmaal in handen hebt.

Hendriks
15 oktober 2008, 10:28
Kijk eens op youtube en telecaster.com hier zijn meer gebruikers.

telecastermaster
15 oktober 2008, 14:15
Heb jij, buiten wat je op site vindt, zelf enige ervaring met deze gitaren? Ga je er een bestellen? Op foto zien ze er zeer mooi uit en de gebruikte materialen zijn veelbelovend. Maar dat kan wel eens tegenslagen als je de gitaar eenmaal in handen hebt.

Heb geen enkele ervaring, nee. Maar ik ben op zoek naar een leuke gitaar met P-90's en dit leek me een aardige optie. (Zoals mijn nickname al suggereerd heb ik een zwak voor teles). Je kunt idd het beste even op Youtube zoeken. Maar dat zegt weinig over bespeelbaarheid helaas. Ik begrijp wel dat de hals iets breder is dan een standaard tele en iets grotere (medium-jumbo) frets heeft. Dat spreekt mij beide wel aan, want die van een tele heb ik liever iets groter/breder.

telecastermaster
15 oktober 2008, 15:32
Welke had je trouwens op het oog?

tomcat
16 oktober 2008, 10:38
Ik ben nooit zo'n telecasterfan geweest, meer stratfan. (Heb een fantastische originele strat 68). Maar onlangs heb ik voor 160 euro zo'n LC Comet buttersc. van een paar jaar oud op de kop getikt (met nieuwe tuners) en die bevalt me zo dat ik interesse heb gekregen in een semi-hollowbody of thinline model.
De prijs, set-up en kleurtjes van de XV 600 bevallen me wel. Ik heb ook vertrouwen in Chinese gitaartjes, ondanks het soms oeverloos gelul (zeker van Amerikanen) over de 'zogezegde' soms belabberde kwaliteit. Ik heb 4 chinese gitaren (Höfner Verythin CT, Ibanez Artcore AF85VLS, Gretsch Elliot Easton electromatic en de Comet) en die zijn stuk per stuk klasse.
M'n hoofdgitaar is een Godin GLX (Top).
Da's natuurlijk nog wel wat anders dan zomaar een gitaar te laten opsturen van de States, ook al is ze spotgoedkoop.

Ik probeer te onderzoeken of familie of kenissen die een bezoekje aan de US brengen, er eentje kunnen meebrengen. Dat gaat toch wel een pak besparen denk ik.

snaarplukker
16 oktober 2008, 22:58
Ik probeer te onderzoeken of familie of kenissen die een bezoekje aan de US brengen, er eentje kunnen meebrengen. Dat gaat toch wel een pak besparen denk ik.
Inderdaad. Op een gitaar met koffer tot € 175,-- hoeft je geen invoerrechten en BTW te betalen. Alleen kunnen die kenissen of familieleden dan voor hun zelf niets meer meenemen. ;)

Cees