PDA

View Full Version : Jordy Norbart - When your gone



stratie
14 oktober 2008, 13:29
een instrumentale ballad van Avril Lavinge!:)

Beetje gejat van een andere youtube user, maarja thats youtube haha ;)


Meningen zijn welkom! :D


http://www.youtube.com/watch?v=-12PDQ7yTc0&watch_response


Groeten, Jordy Norbart (stratie)

Tho
14 oktober 2008, 14:58
Ja wel leuk. Maar niet speciaal of moeilijk/technisch of zo. Je hebt wel een bijzonder fijne tone!

Ibanez666
14 oktober 2008, 15:00
Je speelt net zo netjes als je kleding (op je andere filmpjes dan) :)

stratie
14 oktober 2008, 16:47
hahah thanks :D

Maar wat je zegt, het is idd niet moeilijk of iets, maar dit is gewoon..een stukje met veel emotive soloing, vond ik ook welleens leuk haha.

Gr Stratie.

MichaelSS
14 oktober 2008, 17:40
Vind het wel zeer vet. Je gitaar is ook bloedzuiver trouwens.

stratie
14 oktober 2008, 17:51
thanks!!:D

HvV
14 oktober 2008, 19:08
Mooie sound! Wel jaloers op je Strat... Wat gebruik je zoal aan effecten, amp e.d.? Het zou trouwens nog mooier zijn als je clip wat meer met het geluid gesynced zou zijn. Hoe komt dat nou, hoe neem je op e.d.?

stratie
14 oktober 2008, 19:20
Thanks hvV!:D


Ja, ik ben echt een noob hoor met opnemen haha, ik gebruik geen amp (heel crappy I know haha) maar ik stop mn BOSS ME-50 rechtstreeks in mijn computer, en dan zet ik mijn microphone in stereo-mix, zodat mijn cam programmatje ''live cam'' ipv zijn microphone de stereomix op neemt, en beeld..ja en dit is dan helaas het resultaat :(


MAAR!! ik ga over een weekje eens kijken voor een goede mic voor bij mn amp :) en een goede snelle cam! enzo en dan moet het goedkomen :D


En thanks dat je mn stratje mooi vind!


Groet, stratie

JelmerOnGuitar
15 oktober 2008, 14:36
Zow hey! Jij hebt progressie geboekt in flink korte tijd!:|

Je vorige filmpjes waren veel minder mooi. Deze is zuiverder, gevoeliger, en de tone is geweldig man, damn! Je hebt duidelijk veel geoefend.. Ga zo door en probeer je vibrato nog lekker rustig uit te voeren, zodat ie natuurlijker gaat klinken. Maar verder erg netjes gedaan!

Ken je ff wat instellingen van je Boss posten?
En waar hebbie die backing track vandaan?

Jelmer.

stratie
15 oktober 2008, 15:56
Thanks jelmer!!


De instellingen van mijn boss posten, oehff..Dat is een moeilijke opgave! omdat natuurlijk alles analog is, en ik ze een tijdje gelee heb gemaakt, maar ik zou even voor je kijken! :)

Ik oefen 25 uur per dag, hahah miss komt het daar door:) en vooropleiding conservatorium enzo. Ik focus me tegenwoordig 100% op muziek :)

De backing track heb ik niet, het is zeg maar de karaoke versie van het nummer die op Youtube staat!

Thanks voor je reactie:D Gr stratie

JelmerOnGuitar
15 oktober 2008, 18:19
Thanks jelmer!!


De instellingen van mijn boss posten, oehff..Dat is een moeilijke opgave! omdat natuurlijk alles analog is, en ik ze een tijdje gelee heb gemaakt, maar ik zou even voor je kijken!

Ik oefen 25 uur per dag, hahah miss komt het daar door:) en vooropleiding conservatorium enzo. Ik focus me tegenwoordig 100% op muziek :)

De backing track heb ik niet, het is zeg maar de karaoke versie van het nummer die op Youtube staat!

Thanks voor je reactie:D Gr stratie
Oké dan, ik zal em ff youtuben dan;)

Vet dat je op vooropleiding zit, welk conservatorium studeer je?
Tsjah die boss me-50, kheb er lang mee gespeeld alleen ik vond het net nix, maar deze sound vind ik heel goed klinken, vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe je dat geflikt hebt:P

JelmerOnGuitar
15 oktober 2008, 18:19
Thanks jelmer!!


De instellingen van mijn boss posten, oehff..Dat is een moeilijke opgave! omdat natuurlijk alles analog is, en ik ze een tijdje gelee heb gemaakt, maar ik zou even voor je kijken!

Ik oefen 25 uur per dag, hahah miss komt het daar door en vooropleiding conservatorium enzo. Ik focus me tegenwoordig 100% op muziek

De backing track heb ik niet, het is zeg maar de karaoke versie van het nummer die op Youtube staat!

Thanks voor je reactie:D Gr stratie
Oké dan, ik zal em ff youtuben dan;)

Vet dat je op vooropleiding zit, welk conservatorium studeer je?
Tsjah die boss me-50, kheb er lang mee gespeeld alleen ik vond het net nix, maar deze sound vind ik heel goed klinken, vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe je dat geflikt hebt:P

JelmerOnGuitar
15 oktober 2008, 18:48
Thanks jelmer!!


De instellingen van mijn boss posten, oehff..Dat is een moeilijke opgave! omdat natuurlijk alles analog is, en ik ze een tijdje gelee heb gemaakt, maar ik zou even voor je kijken!

Ik oefen 25 uur per dag, hahah miss komt het daar door en vooropleiding conservatorium enzo. Ik focus me tegenwoordig 100% op muziek

De backing track heb ik niet, het is zeg maar de karaoke versie van het nummer die op Youtube staat!

Thanks voor je reactie:D Gr stratie
Wat vet dat je vooropleiding doet! Welk conservatorium?

Haha jah ik zal de track ff youtuben dan!:P Ik heb zelf een tijd met de boss me 50 gespeeld, maar vond het altijd nét nix.. Opzich coole sounds, maar het is het gewoon net niet voor me...
Vandaar dat ik zo benieuwd hebn hoe je deze sound hebt gemaakt, want hij klinkt goed!:D

stratie
15 oktober 2008, 19:43
Hahaha, 3x gepost!!

Euhmm, ik ben het er mee eens dat je ERG moeilijk is om eem mooie solo sound uit de BOSSME50 te krijgen, MAAR zoals je hoort, het lukt wel als je maar lang genoeg pielt! ik weet nog wel dat ik een ''naturel'' OD heb gebruikt met de ''variation'' knop, hall reverb, en tone modify op FAT. Misschien heb je daar wat aan! :)


Ik krijg van les docenten van het cons R'dam :)


Thanks voor je reply! (x3) hahah Gr Stratie.

JelmerOnGuitar
16 oktober 2008, 17:37
Hahaha, 3x gepost!!

Euhmm, ik ben het er mee eens dat je ERG moeilijk is om eem mooie solo sound uit de BOSSME50 te krijgen, MAAR zoals je hoort, het lukt wel als je maar lang genoeg pielt! ik weet nog wel dat ik een ''naturel'' OD heb gebruikt met de ''variation'' knop, hall reverb, en tone modify op FAT. Misschien heb je daar wat aan! :)


Ik krijg van les docenten van het cons R'dam :)


Thanks voor je reply! (x3) hahah Gr Stratie.
Haha lol, khad gister problemen met posten dacht ik, maar zo te zien staat ie er nu idd drie keer:P

Vet man, cons. Rotterdam staat volgens mij vrij hoog aangeschreven! Die instellingen klinken wel goed, ik speelde ook wel vaak op de RAT-stand van de Overdrive functie.. Maar toch wat plastic geluid.

Jou sound is wél mooi, ga zo door lekker oefenen!

Jelmer.

stratie
16 oktober 2008, 22:33
hahaha, nice nice :D

Euhmm, ik vind die tone idd ook iets te ''nep'' zeg maar :) maarja, beetje draaien ''an dien knoppn!'' en dan komt alles goed:)

Cons Rotterdam staat idd goed aangeschreven op de ''pop'' stroming.


Groeten Jordy Norbart

benwave
20 oktober 2008, 17:40
Mooi gespeeld, en een fijne toon, mooi om naar te luisteren lekker relaxed

stratie
21 oktober 2008, 00:16
Thanks banwave!:)

Sonno
21 oktober 2008, 21:51
Tja, ik heb 'm al een tijdje geleden beluisterd en het is gewoon hartstikke goed gespeeld. Ook je geluidje liegt d'r niet om. Toch vraag ik me af waarom je ervoor kiest om dit nummer te spelen en te posten. In je andere clips zie ik over het algemeen veel meer uitdaging en ben ik ervan overtuigd dat je nog veel meer kan dan dit. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als je helemaal 'los' gaat!

Gr. Sonno

stratie
21 oktober 2008, 23:27
Hey sonno!

Thanks voor je reactie, haha dankjewel! ik kan ook eigenlijk wel meer...;) Maar ik vind altijd, af en toe een mooi rustig liedje tussendoor is ook niet gek toch!?

Ik zal morgen eens wat Yngwie uppen! om het een beetje in ballans te houden! hahah,

nogmaals, harstike bedankt voor je reactie!:D


Gr stratie